wat is modaal??

• petit

Ja, mijn vrouw werkt 17 uur p/week.

• Sjaan

Jullie mogen in je handjes knijpen met zo'n salaris. Ik zou willen dat ik zoveel geld verdiende! Goed gedaan!

• Sander

Petit, wij hebben ongeveer dezelfde situatie. Mijn vriendin werkt 24 uur in de week en ik full time. Beide 29 jaar en baby van 1. Gezamenlijk inkomen netto 3800 pm. We verdienen goed maar het gaat ook zo goed als op. Netto hyp van 1100euro, 2 auto's, vaak weekendjes weg en houden van uit eten gaan (1 keer in de week). We hebben wel een spaarsaldo van zo'n 30K (gezamenlijk) dus das wel lekker om op terug te vallen. Ik vind het knap dat mensen met kind voor zo'n 2300 euro kunnen rondkomen, maar die hebben vaak ook geen 2 auto's en dure hypotheek…..

• Pietrie

Dat lieg je, zo'n salaris verdiend een directeur! Ikzelf verdien 1300 euro bruto en ben 33 jaar en werk fulltime als accountmanager bij een grote bank!

Ongelooflijk dat mensen zulke verhalen geloven van zo'n Sander…..

• Henk

Dat van Sander is wel erg veel maar dat van jou geloof ik ook niet echt. Een accountmanager verdient ook zo'n € 2500 bruto.

• Louise

Hebben jullie wel hoge kosten dan aan kinderopvang of kunnen jullie dat ook zo met familie regelen? Want dat is vaak het nadeel als je wel allebei vrij veel blijft werken/veel geld verdiend, dat kinderopvang ook gelijk duur wordt en dat je dus uiteindelijk werkt voor de opvang.

• Sander

Wat Pietrie verteld lijkt mij inderdaad onwaarschijnlijk. Als accountmanager 1300 bruto verdienen, dan wordt je flink genaaid, terwijl banken juist zo'n goede cao hebben.

Mijn vriendin werkt onregelmatig en ikzelf overdag dus kunnen het gedeeltelijk zelf opvangen. De dagen dat dat niet kan past 1 van onze ouders op.

We denken wel aan kinderopvang. Geen idee nog hoeveel het kost en of 1 van onze werkgevers meebetaald daarin, moet dat nog uitzoeken.

Raar dat sommige personen als Pietrie meteen je verhaal in twijfel trekken. Als je beide heb gestudeerd en paar keer van werkgever ben gewisseld in economisch goede tijden is het niet onmogelijk om samen een leuk inkomen te hebben!

• BeBo

3800 samen is idd niet raar Sander……

Niet als je HBO bv hebt, en je partner dus ook 24 uur werkt!

Wij zitten op 3000 en zijn MBO,ers ik werk 16 uur, mijn partner dus fulltime in leidinggevende functie.

Voor kinderopvang moet je even bij de belastingdienst kijken.

Vanaf het komend jaar krijg je geen vergoedingen meer via werkgevers, maar gelijk van het rijk. Werknemers moeten gewoon per persoon die ze in dienst hebben een percentage afstaan voor kinderopvang.

(dit omdat het niet te doen is om een werkgever te verplichten op te draaien voor elke werknemer die hij in dienst heeft tegemoed te komen. Dan zouden vele nl geen vrouwen in vruchtbare leeftijd meer aannemen;))

Komend jaar gaan de vergoedingen omhoog, en is het voor mensen met hogere inkomens ook weer financieel aantrekkelijker om gebruik van kinderopvang te maken.

En een voordeel dat je een hoge hypotheek hebt is dat ze van je belastbaarsalaris uitgaan na dus ook die aftrekposten. (Dus hoe goedkoper je hypo des te hoger je belastbaar inkomen, en hoe meer je zelf moet bijbetalen)

ps. denk dat pietrie bedoelde dat ie 3100 verdient bruto ipv die 1300…….. ;)

• Stephan

Wij hebben ca. 1700 euro netteo per maand met z'n tweetjes en 1 kind (1,5 jaar).

Toch is hier van, met een beetje opletten, zeker heel goed rond te komen.

• piet

Dan doe je toch echt wat fout. Ik ben werkvoorberieder bij een bouwbedrijf en verdien bruto ca. 2300 per maand