wat is modaal??

• Edje

Hoi, ik zie hier leuke bedragen voorbij gaan maar twijfel er soms wel aan.

Ik ben touringcarchauffeur en heb 1639,- Bruto! maar met alle fooien en verkoop van koffie e.d. in de bus kom ik op 2000,- netto maar dat is alleen in het zomer seizoen. We hebben 3 kinderen en mijn vrouw werkt 25 uur per week en verdient zo,n 900,- netto per maand. Gemiddeld per maand 2300,- Doordat mijn vrouw werkt kunnen we (Goddank) een keer weer wat sparen. maar zonder de inkomsten van mijn vrouw komen we gewoon domweg te kort. Wij doen niks aparts en hebben geen dure auto omdat die toch een half jaar voor de deur stil staat. Spaarsaldo is op dit moment nog nikd omdat mijn vrouw pas deze week is begonnen. Dit is eerlijke echte informatie…. groetjes Edje

• Flok

Ik als supermarkt medewerker zelfs nog 1200!

Dan doe je idd iets verkeerd!

• Flok

Ben bijna 22, en student. Heb 20.000 op de spaarrekening staan, zelf bijelkaar verdient, maar moet ook bekennen dat ik nu net uit huis ga, dus die spaarrekening zal wel aanzienlijk lager worden :D.

• BeBo

edje, dat van mij is ook eerlijke info.

Sorry, maar dat komt gewoon echt bij ons binnen.

En genoeg om ons heen, waar ut stukkie meer is, zeker als je hbo hebt gedaan!

Mijn man wil daarom nog aan avondstudie beginnen…….

is al getest op MBO+ en technisch op HBO……..

enige is dat ie wel aardig wat vrije tijd erin moet gaan stoppen……..!

• simon

Hoi, ik ben 38 jaar, heb hbo personeel en arbeid gedaan en werk bij een van de grootste uitzendburo's als medewerker. Ik verdien voor 40 uur, 1950 bruto! En dat vind ik zelf laag, maar goed, het is niet anders. Al heb je een HBO, sommige werkgevers betalen gewoon niet meer. Het is weleens frustrerend als ik sommige mensen bemiddel voor functies die dan meer gaan verdienen dan ikzelf, al hebben ze gewoon een mbo of zo….Dat is soms weleens balen eerlijk gezegd! Ondanks mijn hbo-diploma verdien ik dus toch onder modaal. groet Simon

• BeBo

kan me voorstellen dat je dan baalt,

maar sommige mbo"ers worden goed betaald, is een feit.

Mijn man heeft WTB mbo, en daarnaast heel heel veel curssusen gedaan,

maar is met lts gewoon aan ut werk gegaan en dus van onderaf begonnen.

MBOers wtb, die echt ook zelf kunnen klussen en dus echt snappen wat er gebeuren moet, die hebben ze graag als teamleiders….

en ja, worden dus best goed betaald……

Ze zien hem vaak ook liever dan iemand met HTS wtb die totaal geen werkervaring heeft, en alleen maar op school heeft gezeten!

• simon

Dat klopt, weet ik wel, maar het is soms wel even slikken! Enne, bedankt voor je reactie! Misschien moet ik ook maar weer eens een cursus gaan doen…?

• BeBo

ach, je krijgt dus volgens mij wel mooie banen onder je neus,

rondkijken kan nooit kwaad,

en anders eens kijken met welke curcussen je meer kan……..

Maar moet erbij zeggen, dat moet je wel willen natuurlijk.

Niet iedereen heeft goede baan nodig om gelukkig te zijn Simon, dat zit in meer als geld alleen

(al helpt het vaak wel als je er niet over hoeft te piekeren natuurlijk)

• Michael

Ik werk in de Rotterdamse haven als containerkraanmachinist en durf het bijna niet te zeggen maar verdien 2400 euro netto voor 32,5 uur werk.

Wel in ploegendienst dus dag,middag en nachtdiensten.

Mijn vrouw werkt ook 32 uur en verdient daarmee rond de 1600 euro netto dus samen komen we op een 4000 euro schoon per maand.

• Gerrit

Dat doe je niet slecht michael….zoveel geld voor een ongeschoolde baan.