Salaris Treinmachinist

• Tim Schoon

oke bedankt maar welk traject dan ik bedoel als machinist

bijv . naar maastricht , nijmengen den haag

ik moet altijd wachten als ik naar school ga maaaaaaar dat vind ik leuk want je ziet dan de machinist erg goed

groet

• Tim Schoon

moet je als je treinmachinist ben ook een rijbewijs hebben

groet

• Matthieu

Hallo ik ben nog 2 jaar met mn havo bezig maar ik vroeg me af of havo een goed niveau was om een opleiding voor treinmachinist te doen. Ik heb begrepen dat je een VMBO-GL opleiding nodig hebt maar is het ook correct als je met Havo gaat solliciteren bij NSR? Hoe zouden zij die jou aan moeten nemen daar over denken?

Alvast bedankt! ;)

• jelle

hallo allemaal,

als ik de salarissen zo bekijk vind ik het niet verkeerd ben zelf nu 17 jaar en heb 1 jaar terug gesprek gehad met het hoofdpersoneelszaken van Railion.

daar werd mij verteld dat ik vmbo wiskunde plus natuurkunde moest doen en vervolgens mbo 2 niveau monteur electrotechnische installaties om dat ik nog onder de 18 was dat is bij verteld als beste optie maar nu zie ik natuurkunde niet terug als benodigde vak??

groetjes.

• Patrick Hoek

Goedenavond allemaal,

Ik heb even een vraagje voor de experts onder ons.

Ik ben momenteel eigen rijder op een vrachtauto en 38 jaar.

Nu ben ik van plan om over 5 jaar mijn 2e jongensdroom waar te maken om dan met een treinbestuurder opleiding te gaan beginnen, maar omdat ik dan de leeftijd heb bereikt van 43 jaar zou ik graag willen weten of ik dan nog kans heb om aangenomen te worden bij bijv. NS?

Heb een MAVO D diploma met wiskunde, scheikunde, natuurkunde, Engels, Duits, Nederlands. en een LTS Motorvoertuigentechniek diploma - extra leerjaar.

Ben benieuwd naar jullie reactie`s, Groeten Patrick.

• Tonymelonie

Hallo Patrick,

je diploma's zijn voldoende en de leeftijd lijkt mij ook geen probleem voor het Machinisten vak.

Hierbij moet je wel weten dat je bij aaname voor Machinist (Meester) een strenge

*psygologische en

*medische moet ondergaan.

Bij de psygologische test valt ongeveer twee derde af.

Succes

Groet Meester Tonymelonie

• Tim Schoon

hoe duur zou een machinisten opleiding kunnen zijn?

Tim

• said

heyy allemaal,

k vind treinmachinist een hele intresante werk en ik vroeg me af waar ik me moet inschrijven voor het volgen van toelatingsprocodure.

alvast bedankt,

Gr said

• Meester J

Weet dat er bij de ns momenteel vacature stop is denk dat je bij de overige vervoerders of bij goederen moet proberen!!!

En over de salarissen gesproken, vergeet niet dat het aanvang salaris is he, je moet opgeleid worden theorie praktijk duurt haast twee jaar eer dat men echt wat aan je heeft (bij ns tenminste daar is de opleiding iets langer dan bij bv. arriva, divers materieel baanvakken, rangeerwerk enz enz) zit er nu iets meer dan twee jaar, begin ook wel even wennen,maar nu is het salaris is echt niet slecht hoor voor 36 uur in de week!!! Plus secundaire arbeidsvoorwaarden bij de ns zijn niet slecht!!!! Ik denk wel dat de salarissen bij de personen vervoerders ongeveer gelijk liggen, en bij goederen wat anders, iets hoger denk ik ,ivm met vele rangeerwerk, langere dagen enz!!! Het is dus aan jezelf om een keuze te maken…:)

groeten

• marcie

kan ik eens een keer mee met u op de trein??

want dat lijkt me erg leuk