Salaris Treinmachinist

  • Tim Schoon

    Hallo,

    Ik zit nu in de 3e en ik moet straks een profiel gaan kiezen.

    Past het profiel NT(natuur/techniek) of EM(economie/maatschappij) het beste bij machinist.

    Ik doe HAVO.

    Groetjes Tim.

  • michel

    waar kan ik gegevens vinden waar men de op leiding trein machinist kan worden .

    vriendelijke gr

  • jack

    Misschien geen vetpot???? Ik werk nu als vrachtwagenchauffeur en werk me helemaal de pleuris, 65 a 70 uur per week. 3 uur snachts je nest uit en savonds om een uurtje of 8 , 9 weer eens thuiskomen is geen uitzondering. Mijn verdiensten….. ongeveer 1800 a 1900 per maand…

  • Roel H

    Hallo,

    Ook ik wil graag machinist worden, ik zit nu in de 3e van de MTS wat een goede opleiding ervoor schijnt te zijn. Over het salaris lopen de meningen nogal uiteen zo te lezen.. tussen de 1700 en 3200 euro.

    Nu vroeg ik me af of de MTS er wel een goede opleiding voor is, en of ze mensen die deze opleiding hebben gedaan ook graag willen hebben.

    Groeten, Roel.

  • Erik

    joop Schreef:

    ——————————————————-

    > startsalaris ongeveer 1400 euro netto

    > na tien jaar 2000 euro netto

    Lijkt me sterk, je hebt nacht weekend en avonddiensten, zal rond de 25 liggen (netto)

  • Mandy Zeegers

    Volgens mij heb je echt geen opleiding nodig om machinist te worden.

    Ik denk dat iedereen met een 3-weken-spoedcurus dat kan. Je rijbewijs is moeilijker.

    Kom op zeg, je rijdt over spoorrails, moet alleen eraan denken dat je stopt op het station…….dat lukt elke VMBO'er nog wel.

    Nee hoor, gewoon minimumloon voor al die machinisten, meer dan genoeg.

    Maargoed, ik zit ook boven de ton bruto per jaar (beleidsmedewerkers gemeente Utrecht), maar mag blij zijn als ik na belasting 3700 netto overhou elke maand.

  • Mandy Zeegers

    Volgens mij heb je echt geen opleiding nodig om machinist te worden.

    Ik denk dat iedereen met een 3-weken-spoedcurus dat kan. Je rijbewijs is moeilijker.

    Kom op zeg, je rijdt over spoorrails, moet alleen eraan denken dat je stopt op het station…….dat lukt elke VMBO'er nog wel.

    Nee hoor, gewoon minimumloon voor al die machinisten, meer dan genoeg.

    Maargoed, ik zit ook boven de ton bruto per jaar (beleidsmedewerkers gemeente Utrecht), maar mag blij zijn als ik na belasting 3700 netto overhou elke maand.

  • Hendrik Jan van Vloten

    Volgens mij heeft u bijna geen opleiding nodig om beleidsmedewerker te worden – zeker niet bij een overheidsinstelling. Mandy…Ik ga er vanuit dat u een vrouw bent (worden positief gediscrimineerd, makkelijk “carrière” maken op die manier;)).

    Ik denk dat iedereen met een jaartje HBO – even snel je P halen - dat kan. Je rijbewijs is net iets makkelijker…

    Kom op zeg, je werkt bij de gemeente, beetje paperclips vouwen, vakantie foto’s bekijken, een klein beetje op de hoogte blijven van uw beleid, in de meeste gevallen wikipedia en/of google, of collega’s “raadplegen”, dat lukt elke Hbo’er – laat staan academici - nog wel.

    Nee hoor, twee keer modaal voor al die beleidsmedewerkers, meer dan genoeg.

    Maar goed, ik zit dan ook onder de ton bruto per jaar (treinmachinist Utrecht), maar mag blij zijn dat mijn vermogende ouders dat maandelijks aanvullen tot €5500 netto, ik doe het dan ook voor de fun, 16-uur per week – naast mijn studie (Rechten op de Universiteit).

    U bagatelliseert het beroep van mijn collega’s, er komt genoeg bij kijken, en het is nog vermakelijk ook.

    Dat pochen met uw inkomen van €3700 netto vind ik werkelijk hilarisch (u zou standrechtelijk tot pauper bestempeld worden in mijn kringen).

    Ik hoop dat u een volgende keer wat meer nadenkt voordat u zich in discussies mengt, waar u werkelijk geen verstand van hebt.

  • Ben

    Wat een sukkel ben jij zeg, met je kringen. En lopen pochen met hoeveel geld je ouders je geven maandelijks. Er zijn ook kringen waar ze mensen verstampen tot pauper en die zijn ook zeer vermogend Hendrik Jan van Vloten.

  • Stephanie

    Mandy ik las je reactie. Wat ben jij toch dom zelfs nog dommer qua reactie te lezen!

    Machinist zijn brengt veel kennis en verantwoordelijkheid met zich mee vul zelf maar in wat ( of is dit je te moeilijk?)

    Tevens nare ervaringen zijn in dit vakgebied niet te voorkomen ( vul zelf maar weer in! )

    En weet je Mandy? Blijf zitten waar je zit en verroer je niet meer met onzin spuien!

    Duidelijk een reactie van een nietsweterje!