Salaris Treinmachinist

• martin valk

ik ben al een tydje aan het denken om over te stappen naar een opleiding als treinmachinist(bestuurder nu dus)

ik zou graag van iemand willen weten wat het salaris is bij aanvang van de cursus en hoe snel en naar hoeveel dit kan stijgen.

ik zou hier graag spoedig antwoord op willen hebben aub

alvast bedankt gr martin

• nieuwsgierig aagje

Als je het zo graag wilt weten, waarom bel je dan niet gewoon met die vervoerder waar je graag zou willen beginnen? Dan weet je ook zeker dat de iformatie klopt en kun je meteen andere vragen stellen die je zeer waarschijnlijk ook hebt. Of zeg ik nou iets stoms?

Veel succes!

• joop

startsalaris ongeveer 1400 euro netto

na tien jaar 2000 euro netto

• Albert

Ik had inderdaad via de Nederlandse Spoorwegen al begrepen wat de zogenaamde aanvangsalarissen zijn.

Niet al te hoog.

Afgestemd om VMBO-ers die net van school komen.

Tja, daar kan ik met m'n 35 jaar en MBO helaas niet mee uit de voeten.

Ga er teveel op achteruit.

Wil best investeren in mijn eigen toekomst, maar er zijn grenzen.

• Daniel

Ja dat salaris kan wel kloppen bij NS inderdaad!

maar je kan ook bij een goederenvervoerder aan het werk over het algemeen word daar beter verdiend en ik denk met 35 jaar dat er toch een minimum moet zijn met

onregelmatigheid om en nabij de 2400,-

kijk ook op website's bijvoorbeeld www.railion.nl

• martin valk

ik zou graag willen weten hoe ik erachter kom wanneeer er weer selectieprocedures plaatsvinden voor machinisten en hoe ik daar op kan reageren.

heb het bij randstad.nl gedaan maar die zeiden dat de procedure tydelijk is stopgezet.

• Daniel

Kijk dan op www.railion.nl je kan nu nog solliciteren december is er een stop!

groeten

• Arnaud

Euh, het vreemde van het gejeel vindt ik toch dat er in eerste instantie een salaris van ca. 3200 bruto wordt opgegeven. Dit is dan wel inclusief onregelmatigheid en ook voor 40 uur in plaats van 36, maar het is toch behoorlijk veel meer dan wat er nu weer wordt aangegeven - 1700 tot 2400 - waar zit hem dan het verschil.

• Arnaud

Gunst nu heb ik me toch nog vergist .. het is zelf nog erger het is - 1400 tot 2000 - dat maakt het verschil dus alleen nog groter. In 2005 is het basis salaris van Marco 2550. Hoe is dit verschil nu mogelijk en wie moeten we nu geloven. Als een baan als trein bestuureder of machinist wordt overwogen dan moet met name voor de al langer werkenden onder ons toch wel ook het salaris interessant genoeg zijn om een carriere wijziging te laten plaats vinden. Laten we eerlijk zijn .. als iemand later zo besluiten een overstap te maken van zijn huidige baan als accountmanager of zoals ik creditmanager naar treinbestuurder dan is een kleine aderlating qua inkomen nog wel aan gezin etc. te verkopen maar het moet niet te gek worden natuurlijk.

• hans

bij ns is het salaris afhankelijk van de onregelmatige uren die je werkt,

alleen in de avond, alleen in de morgen, veel of weinig weekenden dat scheelt aanmerkelijk.

40-urige werkweek, 26 adv dagen, 25-30 vakantiedagen of nog meer, hangt van je leeftijd af.

compensatie onregelmatige uren, ongeveer 10 dagen per jaar, compensatie gewerkte feestdagen ongeveer 5 dagen.

eventueel kwartaaldagen ongeveer 3.

bij elkaar zijn dit ongeveer 75 vrije dagen, vaak meer omdat overwerk (meeruren)hier niet bijzitten, laten we op 80 dagen uitkomen.

een accountmanager werk nooit 40 uur in de week maar meer en krijgt daarvoor niets betaald omdat ze bijna altijd een functie contract hebben, plus de hete adem van de baas in je nek als je te weinig omzet maakt.

is 2100 euro niet genoeg? droom maar lekker verder