Salaris Treinmachinist

• Nancy

Mijn man is sinds kort begonnen aan de opleiding treinbestuurder. Hij doet dit via HEBU Synergy. Wellicht heb je hier iets aan.

• Remon

Julie heb heel wat klachte over het salaris van een trein machinist in nederland ik ben een trein machinist in zuid afrika en verdiend maar 700 euro per maand ( dit neem ik huis toe)en wij hebben veel klagte over de salaris wat wij verdiene wij kunne nie daar van lewe

ik zoek ‘n baan als trein machinist in nederland maar als ik dit zo bekijk verdiend ’n trein machinist ook maar nie veel (1400 euro) is niet veel als jij dit gaan vergelijk met engeland daar verdiene zij £3000

• H@ns

Ik word denk ik ook maar machinist.

Zoals ik t zo ff Gauw Zie dan Verdiend t C kers heeeeel goed om en nabij de 2400,- 3500,- Euri

en Nog Gratis rijden ook

Wat wil je Nog meer HaHaHaHa

• dsfx

De een vindt het een hoog salaris en de ander niet. De een komt op 3000 uit de ander op 1400 euro. Het gaat niet om je beginsalaris, maar je eindsalaris.

• Henk

Ik ben sinds 2007 in dienst bij Syntus. Ik heb intern de machinistenopleiding doorlopen. Je begint hie met een salaris van zo'n € 1765 bruto per maand voor 36 uur. Hier komen dan nog vaste toeslagen en variabele toeslagen (late en weekenddiensten verdienen meer) bij. Zo kom je dan op ongeveer € 1700 netto per maand. Als je 38 uur wilt werken dan komt er € 100 bruto bij. Dit is misschien geen vetpot maar je krijgt dit salaris gelijk in het begin al tijdens de opleiding. Ook heb je dan een diploma waar je alle kanten mee op kunt in een beroep waar ze al jaren schreeuwen om mensen. Ook komt er weer een flinke golf van vutters aan.

En laten we effe eerlijk zijn, als je hierbij gaat zweten is dat alleen maar als de airco kapot is of je te hard op een rood sein af dendert!!!

• Rick

Hallo,

Weet iemand of je bij Arriva ongeveer hetzelfde verdiend als bij ns als het om treinmachinist gaat?

alvast bedankt

Rick

• D13

Een groot verschil tussen het salaris in de eerste post en de rest lijkt me voornamelijk te zittten tussen bruto en netto!

Zelf ben ik nu in opleiding tot treinbestuurder bij ns er er wordt zo ong. netto elke maand 1480 euro overgemaakt op mijn rekening.

Dit is bij een 36-urige werkweek!

als ik mijn opleidingen heb afgerond ga ik een schaal omhoog (54->55)..

Het is inderdaad zo dat je bij de goederen vervoerders mewer verdient, al zit het verschil natuurlijk daar ook in dat je daar meer uren maakt en dat je vaak nog onregelmatiger werkt.

ook het feit dat je als goederen-machinist wat kundiger bent zal daar aan meedragen…

(je bent dan nl. ook wagenmeester wat inhoud dat er meer op technisch vlak van je verwacht wordt onderweg)

Door de onregelmatigheid en de (haast) 0,0 overuren is een baan als machinist ook perfect te combineren met wat hobby-werk…als je toevallig een of andere leuke ambacht beheerst ;-)….

Wat betreft de opleiding ben ik blij dat ik bij NS zit, heb sterk het gevoel dat je bij deze werkgever wel degelijk ruim de tijd krijgt om het vak onder de knie te krijgen in tegenstelling tot het goederen gebeuren waarbij aspirant-machinisten vaak op korte termijn alles er in moeten stampen!!

• Tim Schoon

Hallo

Ik ben Tim Schoon en wil heel graag treinmachinist worden.

Nu ben ik nog 13, maar mijn vraag is hoe oud moet je zijn om treinmachinist te kunnen worden?

Ik heb nog een vraag: ik doe nu HAVO en zit in de tweede klas is dit niveau hoog genoeg om treinmachinist te worden?

Groetjes Tim Schoon

• Slaapdroger

Alvalzak gedeelt door de inkomsten per maand…

Hallo

Ik ben Tim Schoon en wil heel graag treinmachinist worden.

Nu ben ik nog 13, maar mijn vraag is hoe oud moet je zijn om treinmachinist te kunnen worden?

Ik heb nog een vraag: ik doe nu HAVO en zit in de tweede klas is dit niveau hoog genoeg om treinmachinist te worden?

Groetjes Tim Schoon

• hans

dag tim,

je moet minimaal 18 zijn om machinist te worden,

voordat je de baan op mag harder dan 100 km/h, moet je 21 jaar zijn.

vmbo met wiskunde is voldoende.

hans