oke bedankt
dus dat wil zeggen dat ik met havo zowiezo goed zit
groetjes Tim Schoon
Tim,
Havo is opzich goed, vaak is electro of motorvoertuigen techniek ook zeker niet weggegooit! de basis opleiding is 6 of 7 weken, dit is puur theorie. daarnaast zal je ook meerijdt dagen moeten maken, locomotieven leren kennen niet alleen hoe je ze moet besturen maar ook de werking ervan. daarnaast moet je ook nog wegleren een te berijden traject uit je hoofd leren, seinen, doorwisselmogelijkheden, bovenleiding of niet, stations en het meest belangrijk de gevaarlijke punten.
ook is in het begin van je loopbaan het verstandig om te gaan rangeren, het zij bij NS Reizigers of bij een Cargo bedrijf in de havens, hier kun je je ervaringen opbouwen en later op de hoofdbaan op terug vallen waar nodig.
Al met al ben je als je de opleiding achter de rug hebt en goedwel de vrije baan opmag een 1,5 tot 3 jaar verder (dit is nog kort). zeker als je vervoerder je een goede opleiding geeft duurt het even.
Groetjes
Hey
Havo is voldoende om treinmachinist te worden. Want je hebt eigenlijk een vmbo-GL (Vmbo-3) diploma nodig. De kans dat je aangenomen word zal dus ook wel wat groter zijn. Let er wel even op dat je bij het kiezen van je vakkenpakket wel even een profiel met wiskunde kiest. Dat is al voldoende Eigenlijk een soort technisch profiel dus. Dat is de meest gebruikelijke voor treinmachinist.
Oke hartsikke bedankt,
maar moet ik eigenlijk ook een paar talen kennen??
ik ben dan nog wel 13 maar als ik dan even ouder ben en ik wil machinist bij de NS worden wat moet ik dan precies doen??
en hoeveel zou een opleiding eigenlijk kosten in euro`s???
Rijden jullie ook wel eens door het station castricum, hier woon ik:)
Groetjes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?