Verkoper??

• Rens

Harry,

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt aan het verhaal van “autoverkoper” dat doe ik nl ook. Maar je moet het salaris van “verkoper” niet over 1 kam scheren en afdoen als laag salaris.

Verkopers in winkels verdienen inderdaad niet veel en telefonische verkopers over algemeen ook niet.

Ik werk in de media branche als controller en bij ons verdient een account manager met HBO opleiding van ongeveer 30 jaar en aantal jaar ervaring zo'n 3300 pm en een salesmanager 6000pm. Dit kan je ook als verkopers scharen omdat ze ook een product verkopen.

Gr Rens

• autoverkoper

Eindelijk iemand die het begrijpt, Rens!

Ik heb bewust mezelf de naam autoverkoper gegeven. Ik weet dat alle engelse termen als accountmanager, manager sales, sales process manager, etc., etc. véél beter klinken, maar we leven gewoon in NL hoor!

Ik ben werkzaam bij Volkswagen / Audi / Porsche in Leusden en verkoop deze auto's. Ik hoop dat er inmiddels meer mensen zijn die ook het salaris kenbaar maken in de verkoop/ commerciële branche, dat was namelijk de vraag van filip.

Gegroet!

• jeremy

In de industriele machine branche verdient een verkoper (account manager) van ca. 40 jr, met een HBO nivo, ca. 3500/mnd. In de binnendienst ligt dit zo'n 1000 lager.

• Isis

Werk je vanuit PON als importeur of bij een PON dealerschap?

Wellicht dat daar ook het verschil in zit?

Verder heb ik geen commentaar hoor.

• Harry

lijkt me duidelijk dit verhaal….in eerste instantie was het beroep autoverkoper en nu is het opeens accountmanager. Zoals zoveel vragen op dit forum wordt er weer eens uit de nek geluld. We hebben hier gewoon te maken met een autohaNdelaartje in 2e hands Skoda's die op deze manier indruk wil maken. Nou ik zeg; succes maat.!! Als je je geld maar niet uitgeeft voordat het op je rekening staat (kan wel eens tegenvallen namelijk) DROOM ZE!!

• henk

@!#$ nou niet zoveel harry, kost het je dadelijk weer 200 euro per maand

• Gertjan

Beste Filip,

Ik ben werkzaam als verkoper/adviseur in hypotheken en er gemiddeld genomen op jaarbasis tussen de 40 a 70000 euro verdiend door mij en mijn collega's

Bij ons worden de verkopers op een laag basis salaris ingeschaald (1700) en de rest moet worden verdiend op basis van provisie.

Mvg

Gertjan.

• Harry

en als er iets vreselijk is dan zijn het hypotheekverkopers………gemiddelde mavo leerling kan dit…….te ziek voor woorden dit soort salarissen voor mensen die andere mensen voorliegen.

• scoob

Wat doe jij eigenlijk voor werk Harry, en wat krijg je daar voor betaald, jou grote mond maakt me erg nieuwsgierig.

• Harry

Mag je weten hoor…….beleidsmedewerker overheid…….€ 3.640 bruto.