Salaris secretaresse

• jaboeien

Thomas, had je de ‘betekenis’ van het woord secretaresse én secretaris echt opmoeten zoeken. bv in de van dale/of wikipedia, om het verschil te achterhalen?, of wist je dit allang? kennelijk niet. de vergelijking dat een jurist/secretaris hetzelfde is als een ‘administratief medewerker/secretaresse’ is echt absurt.

wikipedia, van dale of welk woordenboek dan ook, er is in nederland een gezamelijke afspraak over de betekenis van het voor secretaris/secretaresse. maar goed deze ‘voor sommigen subtiele nuance’ in een betekenis van het woord secretaris vs secretaresse zou je op zijn minst zou moeten kennen alvorens je je mengt in een discussie erover: van dale

se·cre·ta·ris (de ~ (m.), ~sen)

1 lid van een bestuur, belast met de correspondentie, het notuleren enz.

2 gemeentesecretaris

3 secretarisvogel

se·cre·ta·res·se (de ~ (v.), ~n/~s)

1 iem. die belast is met de administratie, het archief, de correspondentie van een persoon of een instantie.

• Herman

Nou Jetje,

ik zoek nog een secretaresse, 1tje die goed werk levert en niet zeurt.

Sounds like my kind'a girl………………..

Ennuh Thomas, wat laat jij je snel op de kast jagen kerel, maar heb nu ook door waarom, je bent je eigen mannelijke secretaresse. Wij als grijze massa of “klootjesvolk” (mooie term Jaboeien) beginnen het een btje te begrijpen.

En by the way, die secreteresse verdient bijna net zoveel als mij en dat boeit me geen ene f*ck, ik hoop dat ze d'r lol van heeft………….. (ik krijg overigens teveel voor hetgeen ik uitvoer, ook niet verkeerd!!!!!)

• Thomas

Sinds waneer gaat hier de discussie over de begrippen secretaris en secretaresse?

Heb jij geen citaat van wikipedia gebruikt? en doen overkomen alsof het jou eigen bewoordingen zijn?…

Maar goed, dan het door genoemde “absurde” vergelijk, dit wordt (voor jou) nog absurder daar deze vriendin toch echt (directie)secretaresse is met juridische taken, daarbij is het de taak van de koffiejuf om de koffie te halen en de briefjes tikken wordt door een secretarieel mederwerkster gedaan.

Wat ik probeer duidelijk te maken dat met een andere benaming haar functie ( bv. bedrijfsjuriste of secretaris (v) of whatever but..) kennelijk pas serieus klinkt.

Dat het gros dat niet begrijpt blijkt wel uit de vele onzinnige en denigrerende opmerkingen over dit beroep.

• Naomi

Thomas en Linsey zijn dezelfde persoon, gezien de stellingen die ze schrijven.

• Linsey

Beste Naomi,

Ik weet niet waarom je dat denkt, maar ik stel gewoon een serieuze vraag op dit forum! Kan ik het helpen dat er zo absurd wordt gereageerd!

Kennelijk zijn er nogal grote verschillen tussen de diverse salarissen. Ik ben er in ieder geval achter dat ik voldoende verdien. Maar ik ben van plan om nog veel meer te gaan verdienen straks maak ik namelijk ook deel uit van het MT!!

Groetjes

Linsey

• Joop

Gaaf joh!!! Dat is toch de droom van iedereen om deel uit te maken van het MT :)

• Naomi

Echt fantastisch, Linsey

Veel succes, Linsey

Way the go Linsey

Jij bent echt goed, Linsey

Goed gedaan, insey

Get a life, Linsey

• jaboeien

Naomi, je reactie is zielig.: meiden onderelkaar, die het glazenplafond in stand houden en of elkaar geen dromen gunnen. .. overigens om deze te doorbreken heb je wat meer nodig dan vaardigheden van een secretaresse en/of lekkere b&b.

Lindsey. dit is relevant voor de discussie. wat is je opleidingsnivo.? omdat je 21 j bent en 2 jaar werkervaring, hebt je in niet ‘gestudeerd’ (=hbo/wo): de mogelijkheden:

- na havo/vwo: 1 jaartje schoevers daarna gaan werken

- na vmbo. opleiding mbo administratie.

- je kan een loopbaantraject volgen; secretaresse is een ‘upgrade’ van je huidige werk/denk nivo… je hebt dus geen opleiding gevolgt.. mogelijk vmbo detailhandel. en in detailhandel gewerkt.

- mensa: op 14de jaar vwo voltooid , 16jaar WO bedrijfskunde. daarna 3jaar gelanterfant als hanggroep jongere.. nu loopbaantraject tot secretaresse

ne serieus: wat is je opleidingsnivo en in welke sector welk je.

• Naomi

Hou toch op man, lijkt er behoorlijk op dat jij alles mag neerschrijven wat je wilt en kunt, maar als het van een ander je niet aanstaat volgt er onmiddellijk commentaar. Neeboeien, jij kan me niet boeien met je veel te lange zinnen.

En Linsey zou je nu eens aan willen geven in welke branche je werkzaam bent.

Lijkt me een normale vraag voor dit forum, maar na twee vraagstellingen, wil je daar vooalsnog geen antwoord op geven.

Ben er erg nieuwsgierig naar.

Goed weekend Jaboeien

• Linsey

Beste Naomi,

Ik ben werkzaam in de automotive branche bij een groot duits automerk op importeursnivo.

Nu tevreden?

Wat verdien jij eigenlijk met al je praatjes?

Groetjes

Linsey