salaris tandartsassistente

• Elvira

Hoi allemaal!

Ik wil graag tandartsasistente worden maar ik heb geen diploma en ervaring omdat

ik werkzaam ben in een andere branche.

Is het moeilijk om aan werk te komen zonder diploma en is alles goed te leren in

praktijk?

• ervaren assistente

Hallo collega's,

Tot je 21e wordt je betaald op leeftijd, daarna op ervaringsjaren en daarna eventueel op de “plus” schaal als je de opleiding tot preventie-assistente hebt gedaan.

Een eindejaarsbonus is geen verplichting voor de tandarts, bij ons hebben sommige collega's het wel gehad en andere weer niet en dat zorgt voor heel veel scheven gezichten.:-(

Een 13e maand is in sommige praktijken standaard, maar nogmaals geen standaard norm, maar omdat er niet makkelijk aan assistentes te komen is kan dit wel het lokkertje zijn.

Hier staat een overzicht http://www.detandartsassistente.nl/page_1180519373590.html

Houdoe

• anou

Ben 26. Kreeg vandaag een aanbod assistente te worden van mijn tandarts. Werk nu in de ZORG met Bruto 2100 euro…..en ik ben nog lang niet aan het einde van mijn treden hmmm ik dacht dat tandartsassistenten veel meer verdienden…in de zorg is het zo slecht nog niet.

Ik geloof dat ik maar in de zorg blijf, wat ik hier zo'n beetje lees verdienen tandartsassistenten trussen de 800 en 1700 bruto

• Melissa

Goede middag allemaal.

Ik heb een vraag.

Ik wil heel graag tandartsassistente worden.

Heb een paar x bij tandartsen gewerkt, maar helaas niks geworden.

Wil nu echt een opleiding volgen, om echt me doel uit te laten komen..

Hoeveel kost ongeveer een opleiding? Per maand - Jaar =

En hoeveel verdien je als je 20 jaar bent.

Groetjes Melissa

• han

Wanneer je handig en slim bent, goed met mensen kunt omgaan, en daarnaast zelfstandig kunt werken, is het niet moeilijk om werk te vinden.

Opgeleiding kan in de “praktijk”.

• janny

Hallo,

Ik ga maandag beginnen bij een tandarts als assistente ben 49 jaar ga er 3 dagen werken.

Wat kan ik gaan verdienen heb geen idee kan nergens een uurloon vinden wie kan mij helpen.

• Tandartsassistente

Hoi Janny,

Het salaris is heel erg afhankelijk van je werkgever, de tandarts zelf. Ik werk ook 3 dagen per week (24 uur), ben een starter en verdien ongeveer 900 netto pm waar groei in zit. Dus best een aardig salaris voor een starter (had geen ervaring of opleiding maar ben intern opgeleid) Kan je wel aanraden niet genoegen te nemen met minder. Ik zie dat heel veel meiden van mijn leeftijd (ben 26) vaak een loon hebben van 1100 euro netto per maand op basis van 38/40 uur per week. Best weinig.

Jij bent 49 en wellicht ook ervaren dus een uurloon van min. 11 a 12 euro netto per uur is een goed begin. Dit vind ik zelfs nog erg weinig voor jou leeftijd aangezien je best een verantwoordelijke baan hebt. Ook maakt het erg veel uit of je in een groepspraktijk werkt of bij een solo tandarts. Groepspraktijken zijn vaak erg commercieel (niks op tegen hoor) maar betalen vaak weinig.

succes!!

• biljana

hallo, ik ben 24 jaar en wil tandartsassistente worden mij vraag is kan ik dat zonder diploma en wat ga ik verdinnen met 40 uur werk

• chamila

hallo allemaal ,

ik woon in friesland (franeker) en wil heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag aan het werk als tandartsassistente ,maar heb geen opleiding hiervoor omdat ik ander werk doe

wie kan mij hierbij helpen??

en is het mogelijk om zonder diploma aan de slag te kunnen (ik bedoel dan opeleid worden binnen het bedrijf zelf??

graaag hoor ik zo snel mogelijk iets

ben erg leergierig zelfstandig gemotifeerd en kan veel

alvast erg bedankt voor je hulp

mvg chamila

• salma

hallo,

ik ben 23 jaar, ik begin 1 mei met werk, maar ik weet niet hoeveel ik verdien per mand??? ik heb wel diploma.

Gr