salaris tandartsassistente

  • lin

    maria Schreef:

    ——————————————————-

    > hoi iedereen!

    >

    > ik ben 23 jaar en werk al 2 jaar als

    > tandartsassistente.

    > ook ik heb het gevoel dat ik onderbetaald word.ik

    > krijg 1064,- euro netto per maand en werk 38 uur

    > per week. Is dit in verhouding wat andere

    > assistentes verdienden?

    > Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden..

    > Hoor graag van jullie..

    >

    > groetjes maria

    hoi,

    Ik werk iets minder dan 20 uur per week en verdien E950,- netto per maand

  • Mandy

    Hallo,

    Ik heb ook een vraag.

    Ik ben 30 jaar en werk al 10 jaar bij een tandarts als assistente.

    Hoewel ik geen diploma hiervoor heb, heb ik dus wel ruimschoots ervaring.

    Mijn salaris bedraagt €808 bruto voor 16 uur per week.(2 dagen)

    Kan iemand mij vertellen of dit redelijk is?

    Daarnaast is mijn werkgever dit jaar in totaal 3 weken op vakantie geweest buiten de normale vakantie om en verplicht mij om die 6 dagen vakantie op te nemen.

    Aangezien mijn vakantieuren al op waren aan de normale vakantie moet ik nu deze uren in komen halen.

    Is dit normaal? Ik vraag niet om die vakantie.

    Alvast bedankt voor de reactie.

  • Jolanda

    Belachelijk salaris voor je opleiding en ervaring.

    Je verdiend dus hetzelfde als een ongeschoolde productie medewerker of een autopoetser

    Weet zeker dat dit niet normaal is voor jou opleiding en ervaring.

  • isabelle

    Beste,

    Dat is inderdaad wel heel erg weinig. Ikzelf ben ook tandartsassistente en werk 38uur in de week.

    Ik doe vooral administratie en verdien zo'n 1326€ netto. Ik werk er zelf nog maar een jaar, maar ik ben echt zeer tevreden.

    Er zijn tandartsen genoeg die iemand zoeken met ervaring, dus ik zou al rap gaan zoeken.

  • marije

    hoi allemaal,

    Ik wil in sept. met de opleiding tandartsassistente gaan beginnen van 1.5 jaar en ik kan waarschijnlijk bij mijn eigen tandarts aan de slag.

    ik wil 3 dagen gaan werken minimaal 24 uur.

    Kunnen jullie mij vertellen wat nou een beetje een goed salaris is want ik kom er niet uit.

    Alvast bedankt.

    Gr. marije

  • leila

    Graag zou ik te weten komen of het salaris dat ik verdien, redelijk is?

    Ik heb een contract van 32 uur per week, en krijg netto 1175 euro.

    Verder mag ik niet zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga!!!!

    Het beleid van het praktijk is 3 weken in de zomer op vakantie en 1 week in december!

    Hoop voldoende te hebben geinformeerd, en graag krijg ik zo snel mogelijk een antwoord!

    Met vriendelijke groeten,

    Leila

  • diana

    hai,ik schrik me dood om jullie allebei.

    ik werk al 7 jaar als tandartsassistente op een solo praktijk heb geen diploma maar doe daar ook alles net als jullie,alleen verdien ik 864,00 per maand voor 24 uur en ik ben 43 jaar.

  • June

    Hallo,

    Ik ben net begonnen als tandartsassistente. Op mijn contract staat 1513€ bruto voor een voltijdse tewerkstelling. Ik werk 18u per week.

    Weet iemand hoeveel ik ongeveer ga overhouden? Ik kom van een administratieve job (ziekenhuis) waar ik goed betaald werd (940€ voor20u p/w) Ik hoop maar niet dat ik hier mijn broek aan gescheurd heb.

    Ik werk in België, weet iemand of de verloning hier anders liggen.

    Groetjes

  • cora

    Mijn dochter ( 34 , samen met kind van 21/2 ) werkt weer sinds 1 jaar bij een tandarts praktijk. Geen diploma, maar vani 2001 t/m 2005 al in 2 andere praktijken ervaring opgedaan en daarna in de WW gekomen. Zij krijgt nu voor 32 uur in de week €1313,- Bruto dat is netto €1024,- excl. overwerk.

    Ook verplicht 3 weken vakantie in augustus, en tussen Kerst en oud-en nieuw ook verplicht vrij.

    Zij doet alles aan de stoel, alleen niet vullen, maakt foto's en assisteert net zo als een gediplomeerde kracht.

    Werkt iedere dag van 7.45 tot 17.15 ( 1 uur lunchpauze en koffie/thee gauw tussendoor, maar niet mogen zitten) en dat half uur extra wordt uitbetaald als overwerk.

    Ik persoonlijk vind het slavenarbeid, maar je mag blij zijn dat je weer werk hebt tegenwoordig, ook al verdien je minder als je uitkering was. Gelukkig voor haar is het contract met een half jaar verlengd, dus weer wat zekerheid.