wat is modaal??

• Inge

Toch wel raar dat je dan op dit onderwerp antwoord. Verder hoef je niet te denken dat iemand je serieus neemt. Misschien had je beter een andere naam kunnen kiezen, want je naam komt op het hele internet niet voor als advocaat….. Wel een beetje raar….

• john

Hallo

Ik ben op zoek naar werk als kraanmachinist en het liefst in de rotterdamse haven, kun jij me raad geven bij welke bedrijven ik naar vacatures moet kijken, of welke websites ik in de gaten moeten houden.

groeten john

Michael schreef:

>

> Ik werk in de Rotterdamse haven als containerkraanmachinist

> en durf het bijna niet te zeggen maar verdien 2400 euro netto

> voor 32,5 uur werk.

> Wel in ploegendienst dus dag,middag en nachtdiensten.

>

> Mijn vrouw werkt ook 32 uur en verdient daarmee rond de 1600

> euro netto dus samen komen we op een 4000 euro schoon per

> maand.

• Edje

Hoi iedereen,

Mathijs euh wat zal ik zeggen?..rot op misschien?!!

ik ben allang bij dat mijn salaris van 1750 bruto naar 2010 bruto is gegaan.

Ik ben touringcarchauffeur maar als ik kijk op loonwijzer.nl krijg ik toch het idee dat ik beter in het openbaar vervoer kan gaan werken.

Daar zouden de chauffeurs (gemiddeld) 2700 bruto verdienen?!!

Kan mij misschien iemand vertellen of dat echt zo is?

Ik heb een goed zomerseizoen gehad en zat gemiddeld op 2200 Netto maar dat is met fooien en verkoop van drank e.d.

Maar in de winter is het gewoon je basis van 1600 netto

Edje

• creadia

Nou ja zeg!!! Mijn man werkt fulltime en ik part-time, ik werk alleen als man lief thuis is. Ik heb twee kids van 11 en bijna 9. Dat is dus zo 3200 euro per maand en daar hoef je geen carriere jager voor te wezen. Als ze thuis komen van school is er altijd iemand thuis, en ze blijven ook niet over. Ze zitten ook op sport en JA ze zijn heel gelukkig!!!!!

Als je alletwee geleerd hebt kan je dat verdienen inderdaad. Ik werk dus maar 16 uurtjes in de week en of paps is er of mams….lijkt mij toch prima geregeld toch??

• inge

Beste Marjolein,

Tegen wie verdedig je je? 3200 per maand is helemaal niet slecht inderdaad en dan weet ik nog niet eens of het bruto of netto is. Het is sowieso een goed bedrag voor het aantal uren dat er gewerkt wordt.

Op wat sloeg de opmerking ‘nou ja zeg!!!’ dan op?

• creadia

Het sloeg op de opmerking van corne. Die dacht dat als je geld had je kinderen maar ongelukkig zijn. Dat als je alle twee werk je maar carriere jagers bent en dus alleen maar aan het werk bent. Dat kan dus heel anders. Ik vind dat mensen niet zomaar even een ordeel moeten vellen over iemand terwijl je de situatie niet eens kent.

Het bedrag is overigens netto. En werken en kids kan heel goed samen, zeker als je alletwee wisseldiensten loopt, enne wij zien elkaar ook nog vaak hoor!!

• inge

Beste Marjolein,

Dan sluit ik me helemaal bij je aan! Ik denk alleen dat Corne het over mensen heeft die kinderen hebben en die hun kinderen 5 dagen per week uitbesteeden aan een kinderopvang en 200% voor hun carierre gaan. En dus weinig tijd voor hun kinderen hebben.

Dus totaal niet tegen mensen die in bijvoorbeeld jouw situatie zitten.

Je hebt groot gelijk hoe jullie het nu doen!

• peter

Ik ben blij dat ik gelukkig getrouwd ben, een leuk gezin heb en wij allen een goede gezondheid hebben. Geld interesseerd ons niet zoveel. Heb je het, dan gaat het toch op.

• Berry

Was sowieso al benieuwd wat modaal was..

Zie hier nu dingen in naar voren komen.

Blijkbaar heb ik het nog niet zo slecht.

Mijn vriendin en ik zijn beide starters (vriendin 1 jaar werkervaring, ik 1,5 jaar).

We hebben samen meestal 3000 - 3200 nettoinkomen in de maand (afhankelijk van mijn maandelijkse bonus)

Daar is dan al de bijtelling van mijn leaseauto vanaf.

———————————————————————-

Zo zie ik nu bedragen in naar voren komen dat ik respect heb voor de mensen hier!

• eric

Ik ben halverwege de 40 en verdien in mijn ogen een redelijk goed salaris van ongeveer 3400 Euro netto Mijn vrouw verdient ongeveer 1500 netto dus bij elkaar een redelijk bedrag. Ik ben de laatste jaren behoorlijk meer gaan verdienen en ik kan je vertellen dat ik eigenlijk niets meer doe dan zeg 10 jaar geleden. Alles is veel duurder geworden en ik geef de Euro uit als een gulden. Ja de kinderen zijn groter geworden en dat kost waarschijnlijk meer geld. Maar echt veel meer gekke doen, nee dat kan ik niet zeggen.

Ik heb bewondering voor de mensen die uitkomen met veel minder. Het maakt eigenlijk niet eens zoveel uit, je geeft het meestal aan dingen uit waar je eigenlijk zonder kunt. Vakaties, auto en kijk maar eens bij mediamarkt op een zaterdag. We maken elkaar gek met z´n allen. Er telt maar een ding en dat is gezondheid, en ik kan het weten.Berry schreef:

>

> Was sowieso al benieuwd wat modaal was..

> Zie hier nu dingen in naar voren komen.

>

> Blijkbaar heb ik het nog niet zo slecht.

>

> Mijn vriendin en ik zijn beide starters (vriendin 1 jaar

> werkervaring, ik 1,5 jaar).

>

> We hebben samen meestal 3000 - 3200 nettoinkomen in de maand

> (afhankelijk van mijn maandelijkse bonus)

>

> Daar is dan al de bijtelling van mijn leaseauto vanaf.

>

> ———————————————————————-

>

> Zo zie ik nu bedragen in naar voren komen dat ik respect heb

> voor de mensen hier!