salaris buschauffeur connexxion???

  • Erik

    Dat valt volgens mij best mee.

  • hans

    Dus je volgt de opleiding s ávonds? dus je krijgt niks betaalt in je opleiding.Kan je met behoud van WW uitkering die opleiding volgen?

  • Lolchauffeur

    Je verdient ongeveer 55000 per jaar. GRAPPJEEEELOL IK ZIT GWN TE JOKEEE JUNGETJE

  • John

    Hoi Rubby,

    Ik ben nu 3 jaar buschauffeur bij Connexxion en het bevalt me uitstekend. Je had het over vroeg opstaan maar je diensten zijn heel wisselend. Je hebt vroege dagen dat je bijvoorbeeld om 5.00 begint maar dan ben je ook ongeveer om 13.00 klaar. Je hebt ook dagdiensten, je begint dan tussen 8.00/10.00 en werkt dan tot ongeveer 17.00/18.00. Dan heb je ook nog gebroken diensten, je rijdt dan in de spits. ‘S ochtends een paar uutjes werken, naar huis en dan ’s middags weer een paar uurtjes werken. Van gebroken diensten heb je er hooguit 2 per week.

    Dan heb je nog de late diensten, je begint ‘s middags rond een uur of 16.00/17.00/18.00 tot ’s avonds/'s nachts (hooguit 2.00).

    Doordat je wisselende diensten hebt, heb je ook veel vrije tijd. Je hebt meer vrije tijd dan iemand die een kantoorbaan heeft.

    Veel mensen denken dat je de hele dag op dezelfde lijn zit maar dat is niet zo. Ik werk in Alphen a/d Rijn en mijn dag ziet er soms zo uit: 3 rondjes stad, 1 keer uithoorn, 1 keer Amsterdag (interliner) dan weer een rondje stad. Je hebt ook weleens een dienst dat je de hele dag interliner hebt maar dat verschilt per vestiging. Wij hebben bijvoorbeeld 380 (den Haag) en 370 (schiphol-Amsterdam).

    Het salaris: Het is niet zo dat je van dit vak rijk wordt. Een buschauffeur die aan de top zit en dat duurt 13/15 jaar verdient E 2000,- netto. Ik doe dit werk 3 jaar en verdien nu E 1650,- netto.

    Het is leuk en afwisselend werk en als je van rijden houdt is het zeker aan te raden. Je zit binnen maar bent toch buiten. Je rijdt door verschillende dorpen/steden en ziet van alles.

    Opleiding kan je altijd vergoed krijgen dus daarvoor hoef je het niet te laten.

  • George

    Ik ben nu bijna 57 en wilde geen baan meer in de ICT, was het na 30 jaar wel zat, verdiende uitstekend maar de stress van het werken bij een Amerikaans bedrijf was ik gewoon beu.

    Gesolliciteerd bij Randstad transport zonder rijbewijs D of andere papieren en tot mijn verrassing werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Dat is nu zo'n 5 weken geleden en inmiddels heb ik met goed gevolg de de Psy test gedaan en ook de rijtest bij E&R in Nieuwegein was prima. Ik word nu voorgesteld aan een klant en dat is Connexion Leidschendam. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

  • Frank

    Ik lees dat je maximaal 1meter90 mag zijn, ivm bedrijfskleding neem ik aan als voornaamste reden. Ik ben inmiddels erg geinteresseerd geraakt in dit beroep maar ik schrok een beetje , want ik ben 1meter92 !!

    Val ik hierdoor af ?

  • klaartje

    Ikzelf ben ook door de strenge selectie van cxx gekomen,

    ondanks dat ik 5 cm te kort ben. inmiddels alweer 3 jaar

    Gewoon niet over beginnen zou ik zeggen,

    Succes

  • mootke

    Beste mensen

    Ik wil graag weten hoe ik buschauffeur kan worden. ik ben woonachtend in utrecht en wil graag solliciteren via connexxion. maar ik heb echt geen flauw idee hoe dat gaat. is er een opleiding die ik kan volgen zonder het bedrag te betalen dat ik het via het bedrijf doe. kan iemand mij meer informatie der opgeven.

    vriendelijke bedankt!!!!

  • erocs

    www.buschaufeurworden.nl, daar aanmelden en naar intake gaan…

    Heb ik ook gedaan en ben sinds vandaag al geslaagd voor alle theorie, is goed geregeld allemaal!

    Maar zoals vele vraag ik me af wat een gemiddeld buschauffeur nu daarwerkelijk verdient?

    Iedereen roept bedragen tussen de 1500 en 2400 euro NETTO!!

    Een mooi salaris is natuurlijk op zijn plaats, als ik dit werk straks doe ben ik zeker ook wel tevreden met 1650 netto of met veel geluk en veel ervaring misschien wel de 2400?

    Wat is nu reeel, ervaring van buschauffeurs in het openbaar vervoer, van tussen de 2- 5 jaar wat verdienen jullie nu ?

    Uitgaande van een normale werkweek, om en nabij 36 uur dus; en zonder de toeslagen?

    Groetjes ..

  • fred

    hoe liggen anno 2011 de lonen van een startende buschauffeur?

    het aantal vacatures is volgens mij nu ook nogal laag?