salaris buschauffeur connexxion???

  • Masha

    Je mag dan sowieso geen examens afleggen. Vanwege de verantwoordelijkheid die je draagt. Moet je 21 zijn

  • r. habraken

    ik zou heel graag willen weten wat ik zou verdien als buschauffeur.

  • abdo

    ik zou graag willen weten ,wat de gemiddelde salaris van buschaufeur is.

    Vriendelijke groeten abdo

  • paul

    Dat vroeg je vorig jaar ook al….bel anders even met je lokale OV-bedrijf en vraag het.8-)

  • Richard

    Het salaris van een buschauffeur is bij alle bedrijven in Nederland hetzelfde.

    Je begint met het aanvangsalaris, net zoals bij elk ander bedrijf.

    Elk jaar ga je dan een trede omhoog.

    Naast je basissalaris ontvangt een (bus)chauffeur ook de zogenoemde onregelmatigheidstoeslag.

    Dit is voor het werken buiten de “normale” tijden. ‘s Ochtends voor 6 uur en ’s Avonds na 20 uur als ik mij niet vergis.

    Extra toeslagen voor het weekend en voor feestdagen.

    Daardoor kan het salaris liggen tussen de 1600 en 1800 euro per maand.

    Als je van busbedrijf wisseld nemen ze je huidige trede/loonschaal over.

    Nu wordt hier gesteld dan als je een 36 uurs contract hebt eigenlijk maar 30 uur werkt.

    Dat klopt niet. Afhankelijk van je dienst heb je de nodige pauze. De ene dag kan dat 30 minuten zijn op een dienst van 7 uur. De andere dag 1 uur op een dienst van 8 1/2 uur. Dus ook de lengte verschilt. Het enige wat vast ligt is dat je 36 uur werkt (of een klein beetje meer of minder)

    Als je minder dan je contracturen werkt krijg je gewoon je contracturen betaald. Werk je er meer dan krijg je dat uitbetaald.

    Hopelijk beantwoord dit diverse vragen. Ander moet je maar de CAO opzoeken van het openbaar vervoer bij FNV Bondgenoten.

  • Erik

    Masha Schreef:

    ——————————————————-

    > Je mag dan sowieso geen examens afleggen. Vanwege

    > de verantwoordelijkheid die je draagt. Moet je 21

    > zijn

    Raar dat een busbedrijfje zich boven de wet stelt, als je 17 bent mag je bij de politie solliciteren en soms al zelfs werken als je erg goed bent, daar krijg je 3 hele dagen lang testst onderzoeken en psychologen………wat een grappig busbedrijfje…..volgens mij zijn ze de weg figuurlijk al kwijt, echt overdreven dit.

    Als je solliciteert als buschauffeur lijkt me ene antecendentenonderoek op bv verkeersmisdrijven en weggedrag belangrijk…..dus ze moeten niet zo moeilijk lopen doen

  • eddy

    abdo Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik zou graag willen weten , wat is de bruto loon

    > salaris van een beginnende buschauffeur in de

    > leeftijd van 42 jaar

    >

    > al vast bedankt.

    hallo nou het begin van een chauffeur in het beroepspersonen vervoer is ongeveer €1850 bruto per maand ex onregelmatigheid

    onregermatidheid is ongeveer €200 netto.

    mvr g Eddy.

  • Rogier

    Hallo allemaal,

    Ik ben 35 jaar, reeds in het bezit van mijn D-rijbewijs plus mijn CCV diploma Personenvervoer. Ben ik dan voor een bedrijf als Connexxion of de GVU interresant en zou men mij daardoor hoger in kunnen schalen?

  • rosario

    Kijken ze ook naar of je straf blad heb .hoe kijken ze dan hoeveel jaar terug .heb je vog nodig als je gaat sooliciteren of vragen ze later pas.

  • paul

    Het kunnen overleggen van een VOG is een vereiste. Met een strafblad kun je het echt vergeten.