BENIEUWD.

• Joost

Ik heb het niet over minimumloon maar over minimum inkomen, dat kan iemand hebben als hij/zij niet in loondienst is of geen inkomen uit arbeid heeft!

Je moet wel weten hoe de statistieken zijn opgebouwd als je pretendeert er uitspraken over te kunnen doen!

• Joost

4.100,- als business controller, zeker bij ABN, daar kan niks lijden:)

Het grappige is dat het voor jou een vraag is en voor mij een weet:)

• Joost

Je vroeg om mijn functie: crisismanager bij vertrouwelijke opdrachtgevers. Een iets andere functie dan de going concern van een bank bewaken.

• Joost

Omdat het blijkbaar onduidelijk is leg ik het nogmaals uit: modaal inkomen zoals CBS meet betreft het gezinsinkomen, je kunt dit dus niet vergelijken met individuele inkomens! Dit kan lager zijn dan het minimumloon door mensen die b.v. als enige inkomen de bijstand hebben (ja dat kan ook in dit land). Dus de conclusie dat je alleen maar onder minimumloon als inkomen kunt hebben door part-time te werken is nonsense. Er zijn zat ondernemers met een omzet van > ton maar door de hoge kosten is hun inkomen beperkt tot b.v. enkele duizenden euro's, ook die vallen in de < 10.000,- euro grens.

En ja, crisimanager verdient goed, ongeveer 180.000,- all in per jaar bruto. Daar blijft ongeveer 80.000,- netto van over. (“en weet wel wat er zoal wordt verdiend”: ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen).

• arco

iets in mij zegt dat joost zijn reacties niet echt vertrouw-wekkend (hoe schrijf je dat eigenlijk) overkomt…

graag duidelijkheid Joost! man en paard, of zo nodig; salaris en werk!

• Joost

Zijn beide genoemd. Ben hier niet om vertrouwenwekkende indruk achter te laten. Dat ik je vertrouwen niet kan wekken is jammer maar niet mijn probleem.

• Rens

4.100 voor business controller is een best salaris Joost. Zeker gezien de 13e maand, bonus en sec arbeidsvoorwaarden en nee tis niet bij ABN!

Jij kan met je 180K aankomen als crisismanager maar dat geloofd geen hond. Zeker niet als je 30 bent dus wordt je al gauw als bluffer gezien en terecht!

En als een bedrijf een crisismanager aanstelt zijn het VAAK geen vertrouwenswekkende bedrijven. Crisismanagers worden doorgaans niet zomaar aangesteld.

• menno

Ja, hier heb je een punt. Als ondernemer kun je inderdaad onder de 10.000 verdienen, maar dan draait je onderneming wel erg slecht. Kun je maar beter gauw in loondienst gaan.

Wat betreft modaal inkomen heb je het vreselijk mis; het zijn wel degelijk individuele inkomens en geen gezinsinkomens.

• Joost

“maar dan draait je onderneming wel erg slecht”

Ook weer zo'n uitspraak… ooit wel eens gedacht een een ondernemer die fiscaal interessante mogelijkheden uitnut? Zo kan je met gemak gedurende enkele jaren tegen de 0 euro inkomen hebben met een onderneming die draait als een tierelier!

Ga t.a.v. de inkomensverdeling nog maar eens te raden op de site van CPB! Als we in Nederland spreken over “1 X modaal” of “2 X modaal” dan wordt hiermee het gezinsinkomen bedoeld.

Grappig is wel dat er van alles en nog wat wordt beweerd over mijn inkomen, maar dat ik toch echt de enige ben die weet wat er elke maand binnenkomt. En ja, de ene 30 jarige heeft het wat dat betreft beter geregeld dan de andere 30 jarige. Geen ABN, laat me raden, Rabobank, die is al lang naarstig op zoek naar business controllers. Een functie waar ik vriendelijk voor bedankt heb drie jaar geleden.

• arco

grappig dat je je blijft verdedigen terwijl je vaak aangeeft dat dit niet jouw probleem is…

blijft ongeloofwaardig… maar goed, ik hoef mij niet te verantwoorden

een groet,

arco