Vraag me af hoeveel procent van de mensen onder en hoeveel boven modaal verdienen.
Mischien kunnen we een klein onderzoekje doen,
Beroep Commercieel adviseur salaris 3200 bruto per maand.
Het is niet bedoeld als verwijt ofzo, maar jullie weten echt niets over het inkomen in Nederland…
De inkomensverdeling is scheef, d.w.z. dat er veel mensen beperkt inkomen hebben en weinig mensen een hoog inkomen. Modaal is dat inkomen dat het meest voorkomt. Stel je voor dat 30% van de mensen modaal verdient, dan zit 20% erboven en 50% eronder, zo zal de verdeling er ongeveer uit zien, of nog iets schever, b.v. 10 om 60.
Wat ik verdien doet niet ter zake. Ik mag in ieder geval niet klagen.
1.5 à 2 keer modaal (45.000 à 60.000) komt juist steeds vaker voor. En daardoor schuift het modale inkomen op, sneller dan je op grond van de inflatie mag verwachten. Er zijn maar weinig mensen die meer dan 10% onder modaal zitten.
In NL zijn de inkomens enorm genivilleerd dankzij vele progressieve belastingmaatregelen. Niet alleen de IB, maar denk ook aan huurtoeslag, zorgtoeslag, tegenmoetkoming studiekosten enz. Allemaal inkomenssubsidie-maatregelen (3x woordwaarde) waardoor de inkomens zo sterk nivileren dat harder werken nauwelijks loont.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?