Salaris secretaresse

• Femke

Kan maar één ding hierover zeggen: de overheid betaald slechter dan het bedrijfsleven (is algemeen bekend)

Verder een erg trieste reactie…..

• Rens

Menno, haal eens even die plaat voor je hoofd. Geen werkgever die dat geeft voor een secretaresse van 21, word eens wakker. Lindsey haalt idd waarschijnlijk bruto met netto door elkaar. En wees niet bang hoor. Ik zit daar ruiim boven in tegenstelling tot jou. Maar ik heb dan ook stuk hoger opgeleid en heb 7 jaar werkervaring

Rens

• kees

even ter zijde: Thomas, Menno, jullie reageren als een 21 jarige schoolmeisje met ‘penisnijd’ dat net haar schoevers diploma heeft gehaald. waarschijnlijk ben je dat, om ‘geloofwaardiger’ over te komen. zielig hoor.

verder: een secretaresse is kennelijk verzamelnaam voor ondergenoemde functies(van mbo-hbo met ervaring).

feit is gem start salaris van een hbo functie: is 1200 netto, mbo 1100 netto.

Administratief medewerker

Directiesecretaresse

Management assistant

Officemanager

Receptioniste

Secretaresse

Telefoniste

• menno

Rens schreef:

> En wees niet bang hoor. Ik zit daar ruiim boven in

> tegenstelling tot jou. Maar ik heb dan ook stuk hoger

> opgeleid en heb 7 jaar werkervaring

>

> Rens

Ahum….“maar ik heb dan ook een stuk hoger opgeleid…..”

Tuurlijk Rens, ik merk het.

7 Jaar werkervaring?! Jonge jonge, hoeveel dacht je eigenlijk dat ik er had? En ik wist niet dat jij helderziend was en mijn inkomen kon zien…..knap hoor

Beste Rens, ga lekker met je lego verder spelen.

• menno

Getver, weer zo'n frusti die denkt dat iedereen gefrustreerd is omdat ik dat zelf ook is.

Nee Kees, ben nét geen 21 meer, ben ook geen meissie, ben niet gefrustreerd over mijn inkomen (zou niet weten waarom, heb het behoorlijk goed), MAAR ik geloof niet dat Lindsey en Femke achterlijk zijn. Das alles. Ze weten echt wel wat ze zelf verdienen. Punt uit.

Jij denkt blijkbaar wel dat ze achterlijk zijn ofzo, gewoonweg omdat JIJ het niet kunt accepteren dat ze goed verdienen. Misschien wel meer dan jij zelfs, wie weet.

Kees, je bent een kanjer.

• Rens

Dat Menno alles beter schijnt te weten is inmiddels wel duidelijk. Als iemand zegt dat ie een schoonmaker is met een inkomen van 4000 euro bruto in de maand geloof je het ook!

Vertel eens ff wat je zelf doet, je leeftijd, functie en salaris

• Thomas

Rens, goed idee! Begin jij en Kees alvast? Ben benieuwd op welke hogeschool je jullie taalgebruik aangeleerd krijgt….

Wie zijn hier de toppertjes en wie de tobbertjes?

Misschien dat Lindsey nog een toelichting wil geven?

Ze heeft wel wat losgemaakt geloof ik. (letterlijk of figuurlijk)

• menno

Beste Rens,

Geen probleem hoor. Ik ben 38 jaar, heb al lange tijd mijn eigen bedrijf (je) en verdien ongeveer 60.000 per jaar. Nu jij…..

• Joop

Nou geen ruzie :)

Ik ben het met Rens eens, volgens mij halen de secretaresse bruto/netto door elkaar heen. Kijk eens naar de overheid, kijk eens naar beginnende HBO-ers hierop het prikbord… je gaat mij niet vertellen dat een secretaresse via het uitzendbureau 1800 netto verdiend… als je die lijn binnen een bedrijf zou doortrekken dan zouden de salarissen absurd hoog worden. Een directiesecretaresse met 20 jaar ervaring, die zal het misschien wel hebben.

• menno

Beste Joop,

Secretaresses en zeker directiesecretaresses hebben heel goede salarissen. Is altijd zo geweest. Blijkbaar vindt men deze functies zeer belangrijk. En dat zijn ze ook. Zonder hen draait geen enkel bedrijf.

Persoonlijk ken ik “sales-assistents” (zeg maar de persoonlijke secretaresse van een verkoper) die meer verdienen dan de sales waarvoor ze werken.

Wat betreft de discussie: vind het vreemd dat Linsey niet meer reageert, maar wellicht zit ze met haar achterste op een buitenlands strand! Dat heb je in deze tijd hè.

Verder geen ruzie :D

Groeten Menno