booreiland

  • ray

    hallo ik zit er over te denken om op een booreiland te gaan werken .

    nu heb ik horen vertellen dat je daar goud geld kan verdienen ???

    is dat echt waar en wat en hoeveel is dat dan wel niet .

    ik heb ook gehoord dat je dan drie weken op en drie weken af kan ??

    wie o wie kan mij hier over meer info geven .

    alvast bedankt Ray

  • Sjaak

    As. maandag op discovery. Documentaire over werken op olieplatform. Kan oplopen tot $ 200.000 year. Kan je gelijk kijken of geld gelukkig maakt door het daar te verdienen. (zie dat werk maar eens vol te houden)

  • Viyu

    Ik weet wel dat er shiften zijn van 2 weken op en 2 weken af, waarbij je wel de volle 2 weken 12 uurs diensten draai.

    Heb van horen zeggen dat er salarissen van tussen de 4000 tot 7000 euro netto bij zitten, of dit waar is weet ik niet, ben ook benieuwed hoeveel een operater offshore verdiend.

  • Peter

    Ik hoor ook vaak dat je op een platform veel verdient, maar of je dit echt wil gaan doen…

    Je slaapt ongeveer 8 uren per dag, de rest van de tijd werk je! Je moet eigenlijk uitrekenen hoeveel je netto per uur verdient, en dit vergelijken met het uurloon van een functie in Nederland.

  • bart

    werkschema is 2 ,3 of 4 weken op gevolgd door het zelfde aantal verlof. werkschema op het eiland is 12 uur op 12 uur af.

    heb vakantie dagen en 13e maand

    zeer hoge verdiensten maar ook hart en vies werk

  • joep

    als je al aan de bak komt begint dat via een uitzendburo die je eerst een paar cursussen laten doen, die zijn verplicht.

    Dan een contract waarin staat dat je een aantal uren voor ze moet werken, ongeveer 500 a 750, anders moet je de cursussen terugbetalen.

    Dan kan je aan het werk als roustabout, schoonmaker zeg maar voor ong. 20 euro per uur, dat is dus 12 uur per dag, 7 dagen per week, 2 weken lang kom je op 168 x 20 =3360 euro per maand en dat is bruto, de 2 daarop volgende weken ben je thuis en verdien je niets.

    blink je uit kan je groeien, zie je het werk niet kan je vertrekken!

  • Vincent

    Hallo Joep,

    bij welk uitzendburo is dat? Wil ik wel graag weten.

    Heb je zelf ook op een booreiland gewerkt?

  • m smid

    hallo, ik ben banketbakker en geef leiding aan 20 personen wat voor werk is er voor mij te doen op een booreiland,en aan welk salaris moet ik denken . groet,mike

  • Guido

    Ik ben ook aan het zoeken.

    kijk maar eens op http://www.rufa.nl/index.jsp?ACTION=GOCOMBO&MID=901

    http://www.fisa.nl/offshore.html

    Ik hoor veel verschilllende dingen ik hoor bijv dat je 2 weken op 2 weken af heb en dat je door krijgt betaalt ik hoor dat je ook 2 weken op en 3 weken af heb maar dan heb je geen recht op vakantie dagen. Op verschillende sites zoals hierboven staat dat je min 2000 euro NETO gaat verdienen als beginnen.

    Ook lees ik veel dat je niet een speciale vooropleiding hoeft te hebben.

    Tevens staat er ook vaak dat je snel vervangbaar bent onderaan de trap.

    overall staat dat je min 12 uur op een dag maakt en soms wel langer.

    Tja waarom ik aan het kijken voor werken daar, omdat ik ook een beetje leuk wil verdienen. En mooie spullen wil kopen en een lening voor een aardig huis wil.

    Ga eerst nog veel verder informeren. Tja hard werken wat verwacht je anders voor veel knaken?

  • henk

    Hallo ik ben nu tele kraan machinist en torenkraan machinist en wil graag op een booreiland werken wie kan mij daar bij helpen om te kijken wat de mogelijkheden zijn en waar ik aan moet voldoen.

    Met vr. gr. Henk