Salaris Treinmachinist

  • Marco

    Wou ff laten weten waar een treinmachinist elke maand mee naar huis komt.

    Ben 38 jaar werk 40 uur per week en krijg ?3200 dat is incl onregelmatigheid en excl 8% vakantiebijslag en 3% decemberuitkering groetjes

    Marco

  • erik

    inderdaad, jij KRIJGT 3200,- euro.

    Maar dit salaris is 1000,- euro te veel voor een machinist.

    gr Erik

  • Marco

    Ja dit is tog wat ik gemiddeld per maand krijg.

    €2550 basis salaris

    €350 gemiddelde ort

    €300 extra omdat ik 40 uur werk ipv 36.

    gr marco

  • Sander

    Dit is een goed salaris Marco voor deze functie.

    Erik overdrijft met zijn 1000 euro teveel.

    Als machinist heb je ook verantwoordelijkheden en moet je alles weten over gevaarlijke stoffen en seinen enz. Verder een redelijk hoog basissalaris want secundaire arbeidsvoorwaarden zijn minimaal.

    Gr. Sander

  • Joop

    Ik word denk ik ook maar machinist. Het verdient zeer goed.

  • Roel

    Is dat bruto of netto?

  • annemarije

    Zeg,

    Beste heren,

    kunnen jullie iets zeggen over de salariering als je met de opleiding BEGINT als treinmachinist?

  • Gertjan

    Hallo,

    al een lange tijd denk ik dus aan een andere baan.

    op dit moment ben ik account manager.

    nu kwam ik de vacature treinmachinist tegen, en dit lijtk me nu een superbaan.

    enkel, ben ik dus een bepaald salaris gewent.

    kan iemand mij aangeven wat het salaris is, ook tijdens de opleiding, en tussenstappen als rangeermachinist.

    en hoe ziet zo'n opleiding eruit.

    alvast bedankt.

    GJ

  • Daniel

    Hallo,

    Het salaris van een treinmachinist verschilt per vervoerder, NS/Reiziger, Railion, en de privaat vervoerders zoals ERS railways, ACTS, veolia, arriva e.d.

    het salaris zal allemaal bruto liggen tussen de 1700,- en de 3300,-

    netto word dit ook ongeveer uitbetaald omdat alle onregelmatigheid, overuren en toeslagen voor diverse dingen.

    De opleiding voor machinist theorie is een aantal dagen theorie met affwisseling van praktijkdagen deze cursus is ongeveer 6 maanden een aspirant machinist zal afhankelijk van zijn leeftijd worden ingedeeld op de hierboven bedragen!

    na de cursus moet de leeringmachinist het materieel gaan leren en examen doen!

    Daarna zal hij het eerste traject wat hij minimaal 60 dagen zelfstandig moet rijden na de proefrit moeten leren precies de seinen borden overwegen brugen e.d. langs de baan staan!

    na de 60 dagen zelfstandig dienst te hebben gedaan zal hij of zij andere trajecten en locomotieven en of treinstellen leren. en meer trajecten gaan leren!

    voor een goede opleiding tot machinist raad ik een goederen vervoerder aan, dit omdat hier rangeren, radiografisch rijden met een locomotief e.d. meer gebeurd!

    de mensen die aan de slag gaan bij een reizigers vervoerder zullen minder ervaring kunnen opbouwen dit omdat goederen treinen ook een ander remsysteem hebben en het allemaal moeilijker is met rangeren e.d.

    de term treinmachinist is komen te vervallen en word nu treinbestuurder genoemd omdat veel bestuurders heel veel minder weten van alles wat er op en rond de trein gebeurd!

    m.v.g.

  • Albert

    Beste Marco,

    Hoe lang werk je al bij de Nederlandse Spoorwegen.

    Ik ben onlangs naar een informatie bijeenkomst geweest en schrok van het

    aanvang salaris.

    Hoe snel kun je doorgroeien in salaris schalen?

    Ik heb nu een kantoorbaan en wil dolgraag switchen, maar financieel

    ga ik er nu teveel op achteruit.