Treinmachinist NS

  • Tim Schoon

    Hallo

    Weet iemand hoeveel zo`n opleiding kost voor bij de NS.

    En wat voor trajecten rijden jullie wel eens.

    Ook een die te maken heeft met castricum hier woon ik namelijk.

    Groetjes Tim Schoon

  • cargomachinist

    Hallo,

    Heeft iemand de contactgegevens van NSR Nijmegen?

  • Mat

    Weet iemand hoe oud je moet zijn om te mogen solliciteren bij NSR of Raillon en dergelijken. Met 18 jaar kan je toch al sollicteren voor de functie machinist? En voor je mag rijden moet je 21 zijn geloof ik? Of kan je pas bij NSR komen aan kakken met solliciteren als je 21 bent?? Goed, ik hoor het wel! ;-)

  • rubbie

    hallo, ik wilde dus eerst buschauffeur worden. bij vershillende matschappijen gesolliciteerd maar helaas ben ik er niet door gekomen. ik kwam wel heel erg vriendelijk en sympathiek over, maar ze schatten in dat ik niet zzo goed zou kunnen in gaan met moeilijke klaten waar je mee te maken kan krijgen. helaas dus niet gelukt. zou ik kans kunnen maken bij de ns als machinist, want ik vind het juist wel fijn om zelfstandig te werken. ik heb alleen geen diploma's of zo, is dat een probleem voor deze functie??? anders ga ik zo snle mogelijk solliciteren.

  • Wer

    Je kunt natuurlijk altijd solliciteren bij NS. Voor mcn heb je minimaal een vmbo diploma nodig en moet je min. 21 jaar zijn. De intake is echter niet heel eenvoudig maar wel te doen. Om je een idee te geven:

    Eerst volgt er een sollicitatie waarbij je in een groep zit en er wat gesprekken op gang worden gebracht. Ga hierbij niet stil in een hoekje zitten maar meng je in het gesprek! Hierna volgt een persoonlijk gesprek waarbij je je motivatie mag toelichten.

    Is dit positief bevonden dan mag je naar de psychologische keuring. Niet eenvoudig maar wel te doen als je er goed uitgerust aan begint. Ook is het verstandig om vooraf wat online iq testen te doen (google) dan heb je een idee wat er komen gaat. O.a iq, persoonlijkheid, concentratievermogen, reactievermogen wordt er bekeken. Op deze dag is er ook een persoonlijk gesprek met een psycholoog. Wees jezelf!!

    Is dat positief dan volgt er een medisch onderzoek. Is dat ook positief dan mag je dus beginnen.

    Al met al is het best een flink traject waar je wat tijd voor moet uittrekken.

    Hopelijk heb je hier wat aan.

  • cargomachinist

    Is i.d.d zo

    Er gaar een hele selectieprocedure aan vooraf. Informatie over de opleidingen en keuringen kun je uitgebreid vinden op http://www.railmeester.nl

    Ik wens je veel succes!

  • Mat

    Ok dankjewel ;) Maar jij bedoeld dus eigenlijk dat je 21 moet zijn om met je werk te kunnen beginnen? Maar solliciteren en de opleiding daarna volgen kan dus wel altijd, zit daar dan gewoon geen leeftijdslimiet aan? :)

  • Tim Schoon

    Halloo

    Wat voor trajecten rijden jullie allemaal

    komen jullie vaak als machinist langs Castricum

    zo ja wanneer ,,,,……

    Ik zit op het Bonhoeffer College en zie dan altijd de trein rijden

    willen jullie dan een paar tijden zeggen wanneer jullie er rijden

    misschien zie ik jullie dan

    Groetjes Tim

  • mcn nsr

    ben 15 machinist en vervoer reizigers en het is een behoorlijk saai baan wees gerust als je niet veel wil doen moet je machinist worden kijk wel uit als je met je zelf begint te praten.

    mcn asd

  • Matthieu

    Hoezo uitkijken als je met jezelf begint te praten?