Mijn dochter is 23, heeft een fulltime baan en moet van € 80,– per maand betalen. Ze eet meestal op haar werk (horeca). Zij vindt dat teveel gevraagd, terwijl ik moet rondkomen van iets meer dan bijstandsniveau. Zij verdient rond de €1600, – netto.
Met een paar van de laatste reacties vallen mijn schoenen uit. Natuurlijk is het niet onredelijk om je volwassen kinderen om een bijdrage in de kosten te vragen. maar je hoeft nou ook weer niet aan ze te verdienen. Want Lily: zoals jij het omschrijft geloof ik niet dat jij meer dan 100,- per maand aan je dochter kwijt bent. Want waarschijnlijk krijg je huursubsuidie en heel veel kortingen + kindergeld. Dus ik zie niet in waarom jouw dochter dan haar zelfverdiende centen aan jou zou moeten afstaan? Dan moet je zelf maar een baan gaan zoeken.
Mijn gezin bestaat uit moeder en een tweeling van 20 jaar
Mijn dochter gaat niet meer naar school en werkt, is 20 jaar en verdient ongeveer 1100 per maand.
Ze is van school sinds februari 2011 en heeft de baan sinds juli 2011
De zoon van 20 zit nog op school
Ik verdien ook ongeveer 1100 per maand als ouder,
Als gevolg van haar werken krijg ik geen huursubsidie meer.
Dat betekent in de praktijk dat ik niet meer kan rondkomen
Hoeveel moet mijn dochter kostgeld betalen, ik ben aan het eind van mijn latijn
In iedergeval zoveel je nu minder krijgt door de huursubsidie die wegvalt. Dat ZIJN ook gewoon haar kosten, zo zit de Nederlandse wet in elkaar.Jij wordt tenslotte gekort door het inkomen van je dochter..
En verder kun je best nog wat extra's voor gas & licht en eten e.d. vragen.
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je geen winst probeert te maken van het inkomen van je dochter. Maar als ik dat zo lees ben je dat ook niet van plan…
Schrijf eens op wat je tekort komt… Schrijf ook eens op wat de kosten zijn die je maakt aan je dochter. (dat helpt bij het je minder schuldig voelen)
Wel vind ik dat ouders een gedeelte van de kosten op zich moeten nemen, of anders gezegd: niet alles moet doorberekenen. Je dochter kostte natuurlijk ook al wat geld voor ze een salaris kreeg. Dat is gewoon een (financieel) gevolg van het hebben van kinderen.
Succes
hallo, dat bedrag heh… vind ik niet om te zeuren . ik verdien zelf maar 1000 in de maand (wel met een reden en geen opleiding) maar ik betaal ook 200 per maand, gewoon uit mezelf. ik vin dhet niet meer dan normaal, en het is geen ramp om ietsjes minder te doen, en jij?? jij kan alles ook al doe je 500, niet zeuren vind ik gewoon helpen als het nodig is
In heb tijdelijk mijn volwassen zoon weer thuiswonen en natuurlijk betaald hij kostgeld. Daar is geen enkele discussie over. Als hij op zichzelf woont is hij veel duurder uit. Hij heeft een goeie baan en zou zelf niet willen dat hij gratis woonde.
Zelf heb ik een full time baan en een goed inkomen maar daar gaat het niet om.
Ik zou ik alle gevallen zeggen een bijdrage naar draagkracht. Iemand met een inkomen van 1100 netto kan na afrtek van kosten best 200 euro bijdrage.
Wie heeft er meer dan 500 euro “zakgeld” in de maand?
n
Via deze site kun je testen hoeveel kostgeld je kunt rekenen: Kostgeld bereken test
Succes ermee!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?