Hoeveel kostgeld moet ik betalen??

• Tineke

nee, ik denk dat zelfs een groot deel van de nederlandse bevolking het met minder moet stellen dat de 20 jarige Peter….rond de 2300 euro netto is toch een mooi salaris, zefs voor een 40 jarige..

• Roel

toe is jongens.

2300 netto voor een 20 jarige!!!! Hoezo kredietcrisis. Waar hebben we het over? Als je dit verdient mag je, wat mij betreft, minimaal 500 euro kostgeld betalen. Hou je nog 1800 voor een leuk en lekker leven.

• Arco

stukje sarcasme ontgaat menigeen volledig.

vandaar een korte toelichting.

dit genoemde salaris (met daarbij opleiding en leeftijd) is natuurlijk absurd hoog. terecht stelt roel dat er daarom -als hoofdreden- wel een fors bedrag af kan voor kostgeld

arco

• Ronald

ohhhhhhhhwwwwwwwwwwww

• blijveld

Er is geen bedrijf in nederland wat iemand van 20 dit basissalaris betaald.

Onzin dus.

• da vinci

Goede middag Peter

Ik weet niet precies waar jij werkzaam bent, maar jouw salaris is een beetje hoog voor iemand van 20. Ik zelf ben werkzaam bij de “schelp” waar zeker niet slecht betaalt wordt maar binnen onze organisatie verdient een medewerker met een niveau 4 diploma (procestechniek of automatisering) een aanvangssalaris van ca 1900 euro (jeugdschalen en conform cao) en voor het werken in 5 ploegdienst ook een toeslag van 30 %.

Al met al verdient een 20 jarige bij ons ca 2500 euro bruto en dat is een prima salaris voor een beginnende medewerker. Wat ik zeggen wil is of je hebt het heel goed gedaan in je onderhandelingen of je vertelt hier een onzin verhaal

Groeten da Vinci

• Paulusss

H als jij dat geld verdient zou ik zeker 300 kost geld vragen, normaal zou je je eigen vaste lasten van een woning, gas water, licht hebben. Jij eet zeker voor 150 euro aan voer op in de maand, stookt was GWL weg, waarschijnlijk hoef je je niet druk te maken om je was etc.. Stel dat ze 500 vragen heb je nog geld ZAT om te leven!

Het gaat erom dat je ouders niks voor jouw leven betalen, je verdient immers genoeg

• x@mail.nl

Peter,

ben je serieus? je heb het salaris van een senior hts geschoolde engineer.

je verdient 2.5 x minimun salaris. en je vraagt hoeveel kostgeld je moet betalen?

gr,

• Susie

lol.. :-)

Ik viel ook zowat van m'n stoel. Toen ik, net afgestudeerd, als jurist ging werken kreeg ik zo'n 2200,- bruto. En dat was redelijk marktconform.

Denk dat Peter misschien een rekenfoutje heeft gemaakt. Of in guldens heeft gerekend.

Met zo'n inkomen zou ik een euro of 750,- aan kostgeld helemaal niet teveel vinden. Dat kost je hypotheek je straks immers ook.

• stekman

Hallo,

mijn zoon verdiend 1600 per maand. Wij hebben de afspraak dat hij 25% met een maximum van 250 euro per maand betaald aan kostgeld. Dat geld gebruiken wij dan weer in de vakantie waar hij er weer van mee profiteerd.