eeey waar werk je maat ? dat salaris is ziek voor iets zonder opleiding tell me :')
Hoeveel kostgeld moet ik betalen ?
Ik ben nu 18 jaar en werk alleen af en toe in de weekenden voor een uurloon van €4,- en per maand verdien ik dan ong. €90 per maand.
Verder krijg ik € 65,00 studiekosten van mijn vader en €318,50 van de studiefinanciering waar €105,90 van af gaat voor de verzekering. De rest gaat allemaal naar mijn spaarrekening want ik moet mijn schoolgeld zelf betalen.
Ook krijg ik van mijn vader €167,22 alimentatie per maand.
Mijn ouders zijn gescheiden en door ontstaande ruzies tussen mijn ouders heb ik de alimentatie gekregen.
Per maand heb ik dus rond de €257,22.
Ik woon nu bij mijn moeder (in een huurhuis), help haar graag in de huishouding en ben 3 dagen in de week niet thuis.
Ik betaal zo nu en dan mijn eigen eten en ik ben niet iemand die snel de koelkast leeg eet.
Mijn moeder heeft het niet breed en wil dat ik €100 kostgeld ga betalen.
Natuurlijk wil ik mijn moeder wel kostgeld betalen, maar mijn broer is 21 jaar woont ook bij mijn moeder, werkt full time en hij betaald €150!
Hij helpt alleen in de huishouding als het echt moet en betaald nooit zijn eigen eten.
is het bedrag van het kostgeld nou redelijk of niet ?
Persoonlijk vind ik dat je, zolang je studeert geen kostgeld zou moeten betalen.
Met jouw inkomen moet je dus wel in je eigen onderhoud voorzien. Dus kleding e.d.
de kapper en alle ander zaken. Als je moeder kostgeld vraagt dan moet je met haar om tafel
om te kijken wat haar vaste lasten zijn en wat zij per maand voor zichzelf overhoud.
hoi mens en ik heb een vraag ,
mijn vriend komt elk weekend bij mij en eet natuurlijk ook bij mij en douche en zo nu mijn vraag kan ik hem daar voor een vergoeding vragen ik heb zelf maar een uitkeering van 899euro en natuurlijk moet gewoon huur gas licht en anderre zaken betalen zo als mijn auto en internet telefoon je weet wel allerlij dingen
hallo,
wij de ouders van een zoon van 23 met een lichte handicap(autistish)hebben sinds kort een bijdrage gevraagd aan onze zoon.maar mijn vrouw voelt zich er niet goed bij.eventjes uitleggen dus….mijn zoon heeft een wia uitkering,maar heeft wel een full time baan,als je alle toeslagen en vergoedingen die hij krijgt bij elkaar optelt heeft hij een salaris van ongeveer 900 euro per maand.dit gaat al zo sinds hij 18 jaar was.heeft nog nooit een bijdrage afgestaan,en sinds afgelopen maand hebben we een bedrag gevraagd van 100 euro per maand.maar nu komt het mijn vrouw is van menig dat mijn andere zoon die nu ondertussen op zijn eigen woont ook nooit iets heeft afgestaan.in feite hebben we het niet nodig omdat wij met zijn tweetjes werken en best een goed inkomen hebben…maken we nu verschil tussen onze twee zonen?
ik ben al 15 jaar alleenstaande moeder met een minimum inkomen en ondanks dat zijn mijn 3 kinderen heel goed terecht gekomen met alle drie een goede baan
Alleen mijn 23-jarige zoon woont nog bij mij en ondanks dat hij minimaal 700 euro per maand meer verdient als ik, betaald hij mij maar 150 euro per maand
Dit is natuurlijk veel te weinig, want ik kom nauwelijks rond…..wat zou redelijk zijn?
Wow, zoveel verdient mijn vader nog niet eens. Niemand in mijn familie verdient meer dan 2000 netto per maand. Ik woon in Friesland, misschien ligt het daar aan, dat hier niet zoveel verdient word. € 2330 vind ik erg veel, zeker kostgeld betalen aan je ouders. Ik ben 18 en krijg 215 per maand. Mijn vader wil dat ik ook kostgeld ga betalen. Ik meende dat het een grap was, nu lees ik het op internet dat dat dus nog wel zo is. Ik ben hun eigen dochter, hadden ze mij niet op de wereld moeten zetten. Kostgeld vind ik onzin, behalve als het geen eigen familie is natuurlijk.
Mijn dochter is sinds een paar weken op zichzelf gaan wonen met haar vriendin,maar omdat ze zlchzelf financieel in de nesten heeft gewerkt, is ze niet eerlijk naar haar vriendin/schoonouders toe(geweest) En ik kwam er bij toeval achter.
Nu heeft ze daar een verhaal opgehangen dat zij iedere maand naar mij geld stortte.. En dat ze nog 12000 euro van mij krijgt(keb wel voor ze wegging even die financiele shit voor d'r opgelost).Ze heeft sinds dat ze een vast inkomen heeft 100 euro per maand aan kostgeld betaald en uiteraard haar eigen ziektekosten.
100 euro per maand is niet veel daar ik overal lees dat het gemiddelde op zo'n 250,- ligt.
Ze hanteert dezelfde insteek als Janne, zovan jullie hebben mij op de wereld gezet en dan mag je ervoor betalen ook..
Nu snap ik wel dat Janne van 257 euro geen kostgeld wil betalen..Maar wat als je een “normaal” inkomen hebt??
Is het niet zaak dat ondanks mensen kinderen op de wereld zetten dat het ook de taak van de ouders is om ze te laten weten dat niet alles zomaar komt aanwaaien en dat je uiteindelijk voor jezelf moet gaan zorgen?
Ik zie het gebeuren als mijn dochter zich straks op zichzelf weer in de nesten werkt en bij me komt..“ Ma help me even, want jij hebt me op de wereld gezet dus dat ben je verplicht”.. Is dat waar we naartoe gaan???
Ze kiest ervoor om met firma list en bedrog bij haar vriendin in te trekken en mij de boeman toe te spelen, zodat ze daar maar niet eerlijk hoeft te zijn…zelfs als je kinderen 22 zijn… kan je ze nog verliezen… mijn hart bloed.. sorry dit is niet helemaal ontopic…. Maar wel een gevolg van kostgeld.. en hoe ze ermee omgaan en het tegen je gebruiken
Peter praat met je ouders.. dan kom je er wel uit…..je verdiend genoeg en je ouders hebben je met liefde en respect op deze wereld gezet en opgevoed
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?