Open kaart spelen!!

• Henk

Misschien een tip voor Arco:

Bij de gemeente waar ik werkzaam ben zijn diverse werkvoorbereiders/toezichthouders weg- en waterbouw ingehuurd voor € 60,- a € 70,- per uur.

Zorg dat je freelancer wordt en je kan ook omzetten van € 10.000,- in de maand behalen. In de praktijk zal je daarbij wel tegen het min. 3 opdrachtgvers per jaar criterium aanlopen van de belastingdienst, maar dan kan je altijd nog denken aan payroll services.

• Henk

Of een andere tip voor Arco:

Ga eens een paar jaartjes in de detachering.

Ik heb 6 jaar bij een vaste baas gewerkt met met steeds minimale salarisstijgingen 3 a 4% per jaar (functioneringstabellen) en sinds ik 3 jaar geleden in de detacheringsbrache ben gestapt ben ik inmiddels al 47% in salaris gestegen.

Zowel het freelancen als de detacheringswereld eist alleen wel een flexibele instelling, veel aanpassingsvermogen en niet te vergeten een gezonde dosis LEF.

• Joost

Ik denk dat je zelf moeite hebt je verhaal te geloven. Voor een MBO'er met 3 jaar ervaring betaalt men geen 110 euro per uur. Je zit dan als zzp'er op management niveau. Jammer.

• Thomas

@Joost; en dan ga je ervan uit dat je 160 uur per maand zou werken..

Bij 120 uur per maand (gemiddeld) kom je op een uurtarief van bijna € 150,- nog mooier…

• Remco Jan

Begint een nationale ziekte te worden (zie ook het andere draadje): JalOErs schrijven we in Nederland nog altijd met OE en niet met OU. JalOUzieen hang je voor de ramen.

• Bartje

Als schoonmaker is je startsalaris € 8.30

Da's een goed begin toch? :D

• Govert

Klopt Remco Jan!

Maar ik schrijf het in een ander land op dit moment! En je schrijft het ook niet met hoofdletters in het midden!

Gegrout!

• Thomas

Jaloers in het noors is toch “misunne” en ook geen misounne? geen goed excuus dus…

• Govert

Weer wat geleerd!

• monique

Nee hoor je schrijft JALOEZIEËN en geen JALOUZIEËN

Dus als je iemand ergens op wijst moet je het wel goed doen :)

Groetjes

monique