@Arco, typisch, eerst mag een ander niet jaloers zijn in een ander topic en wat blijkt? je bent zelf stik jaloers!!
was al beducht op deze reacties.
zelf ben ik meer voor maximalisering van de salarissen (soort van mix tussen communisme en kapitalisme). Waarom zou iemand een exhorbitant salaris (á 9.800,- per maand) mogen verdienen en iemand die bij Albert Heijn achter de kassa staat maar 1400 per maand?
meestal (let op: meestal) zul je dan ook nog zien dat de vaste lasten voor hypotheek, eten e.d. minimaal gelijk zijn, zodat er toch sprake is van een zeer onterechte verdeling!!!
doet de persoon van 9.800,- zoveel meer als de kassiëre? wellicht, laat hij nu eens 70 uur per week werken? dat geeft hij in mijn optiek recht om dus 175% meer te verdienen als diegene achter de kassa.
En de hoeveelheid verantwoordelijkheid dan? ach, weet je, dat is een mooi argument wat vaak gebruikt wordt, maar wat niet echt waar is. meestal geilen de mensen die deze bedragen ‘verdienen’ juist op verantwoordelijkheid, maar durven ze hun nek niet voor de mensen uit te steken. Kijk naar de recente voorbeelden in het verleden. Het gaat slecht met het bedrijf, werknemers moeten eruit, en de ceo krijgt er een paar miljoen euro bij in verband met ‘mindere kosten’…
vreemd he?
Oh ja Thomas: uiteraard ben ik jalours, ik zou graag 9.800,- per maand willen verdienen, maar toch zou ik mij (hopelijk, en dat zeg ik nu ik het niet verdien) erg schamen als ik het wel verdien!
graag reacties hoe andere mensen hier over denken.
een groet,
arco
Ik ken nog zo'n geval …
Een kennis van mij is tandarts. Hij is als praktijkmedewerker werkzaam bij een tandartspraktijk en mag 50% van zijn gerealiseerde omzet houden.
Aangezien hij ca. € 1.500,- per dag aan omzet maakt is zijn daginkomen € 750,-.
Hij werkt maar 4 dagen (!) per week, maar heeft dus wel een bruto maand inkomen van (ca. 16 dagen) € 12.000,-
En dan werkt hij gewoon 8 uur per dag en heeft verder geen praktijkzorgen want die liggen bij de praktijkhouder.
Daar komt nog bij dat 80% van zijn werk repeteerwerk is, controle's, foto's maken, gaatjes vullen.
En dan heb ik het nog niet over mondhygienisten die tegenwoordig een percentage van de omzet vragen als ze gaan werken bij een tandarts. Die komen met een HBO opleiding, terwijl ze niet veel meer (mogen) doen dan instructies geven en met een aparaatje tandplak wegslijpen, op die manier ook tot bruto maandinkomens van € 5.000,- - € 7.000,- . En dat vaak al binnen een paar jaar nadat hun opleiding is afgerond.
Ik zou me bijna gaan omscholen!!
In Rusland heeft men geprobeerd te realiseren wat jij schetst……..en zie wat er met het land gebeurt is……..
Velen zouden willen wat ze bij de buurman zien, maar helaas gaat die vlieger niet op……….
Dus iedereen hetzelfde salaris betalen, dus zowel kassiere als chirurg, lijkt me een belachelijk gedachte en zorgt er voor dat het peil van het onderwijs helemaal beneden niveau komt te liggen.
Maar misschien denken JP en Wouter er anders over, en gaan we het over drie jaar uitproberen………
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?