loon timmerman/uitvoerder

  • zaag

    hey

    ik ben nu 19 jaar en net een week begonnen als leerling timmerman en verdien de eerste 3 maanden 712 euro per maand netto.

    na die 3 maanden gaat het omhoog naar 990.

    als ik 20 word gaat dat omhoog naar 1068.

    volgens mij mag u dus best wat meer vragen van uw werkgever.

    de groeten.

  • Joop

    Wat me opvalt is dat een timmerman vroeger een matig loontje had en tegenwoordig minstens zoveel verdiend als een HBO er . Ze rijden in de duurste auto's rond. En zo moet het ook. Gelukkig lijken die tijden voorbij dat b.v. een pennendraaier van een ambtenaar met het dubbele thuiskwam in vergelijking met iemand die zich lichamelijk uit de naat stond te werken..

    En maar trappen naar die werklui die zgn intellectuelen. Beste pennentikkers als die werklui niks meer doen dan hebben jullie geen dak meer boven je hoofd.

    Als jullie niks doen merken we geen verschil.

  • cora

    Goedenmorgen Vraag het eens na bij het SCAB die doen voor veel bouwbedrijven de loonadministratie en doe voor als werkgever anders krijg je niets los.

    Waarom ga niet als freelancer oftewel zzper ik weet zo een beetje wat die verdienen je moet ook bij de belastingdienst je VAR verklaring gaan halen en je zelfstandig maken maar dat is nog de enige manier om een paar centen te verdienen het werk hangt ook allemaal regio midden ik ben op zoek geweest naar personeel betreffende leerling timmerman ook in oost duitsland geen beginnen aan ze bieden die lui E.2000,00 vrije onderdak auslose en brandstofkosten

    als ik zie dat een in nederland me E 33,76 per uur kost en die jongen vrij E.1250,00 krijgt weet ik niet hoe ze dat fiksen

  • Thijs

    Hallo ik ben 15 jaar zit “nog” op het vwo maar kan me niet concentreren op

    het leren en heb inmiddels 6 onvoldoendes. Timmeren heb ik altijd leuk gevonden en doe dit ook geregeld.

    Mijn ouders hebben gaag dat ik doorleer maar daar heb ik absoluut geen zin aan en ik wil dan ook graag iets met mijn handen doen. Elke zaterdag werk ik bij een sloper dit vind ik geweldig je hebt het gevoel dat je echt iets hebt gedaan en dat kun je van dat papierwerk op school niet zeggen.

    Het lijkt mij fantastisch om later in het buitenland te werken dit kan toch ook als timmerman? Je ziet op tv vaak kansloze projecten in frankrijk met de timmerlui uit die regio. Het lijkt mij super om hierheen te gaan en er iets aan doen.

    Ik hoor wel vaak van oudere mensen als je niet doorleert dat je later spijt krijgt. Maar als ik zaterdag's mag werken leef ik hier de hele week naartoe. School is echt enorm balen voor mij.

    Wat moet ik doen ??

    gr Thijs

  • hendrik

    Hallo Thijs,

    Ik hoor wel vaak van oudere mensen als je niet doorleert dat je later spijt krijgt.

    Schrijf jij! Ik ben nu 42 dacht hetzelfde als jij.

    Heb 7 jaar (2001) geleden een ongelukje gehad met voetbal (had je niet moeten gaan voetballen) Voorste kruisband stuk , menicus verbrijzeld , ernstige bot beschadiging , slijtage onderhevig , maar ben de knie wel nodig voor het werk maar het wordt al minder.2 jaar geleden van de steiger afgevallen 4/5 meter (tja ik leef nog) , kapsel gescheurd (krammen in de schouder)

    maar wat nu? Wel al mijn vak diploma's gehaald als

    Doe nu K.O.B (42 jaar ) de Kader- en Ondernemers-

    opleiding in de Bouw. Aannemerspapieren had ik toen zo achter mijn L.B.O OPLEIDING kunnen doen M.B.O dan K.O.B

    maar ja wou net als jou niet luisteren naar oude mensen?

    ik zie dat je vwo doet dat is toch een behoorlijk niveau ga een niveau lager en probeer dan in het vakgebied wat te leren JE BENT NU NOG JONG PROFITEER DAARVAN

    Groeten hendrik

  • piet

    wat is het minimumloon van een timerman?

  • piet-jan

    wat is het minimumloon voor een timmerman van 18 t/m 23cora schreef:

  • Wim

    Heel mooi allemaal, maar werken in de bouw is niet altijd even makkelijk zoals er over gedacht wordt.

    Even dit en even dat ja maar doe het maar en het werk is ook zwaarder en risicovoller dan een gemiddeld beroep.

    Ik merk zelf dat bouwvakkers harde werkers zijn die ook vroeg opstaan alleen moeten we meer respect afdwingen en de Vakbond met een hogere looneis op tavel komen. Waarom? omdat het leven ook duurder wordt en we te snel tevreden zijn met het loon

    Vooral in tijden wanneer de economie slechter draait zoals nu pakken aannemers werk om werk te houden en brengen ze zichzelf (de werknemers in de problemen)

    want een scherpe begroting schrapt uren en die uren komen ze vervolgens te kort en daar krijg je uiteindelijk weer een bult stres van.

    Als je ook bent aangesloten bij een vakbond dan kunnen ze jou dat precies uitleggen.

    Je moet jezelf verkopen met of zonder papieren!

  • michael

    hallo,,

    Heb een vraagje ik ben 20 en heb een zoontje woon ook op me zelf heb dus een gezing te onderhouden ik heb toen ik 17 was als timmerman gewerkt ben nu twee jaar er uit geweest, maar ik ben nu weer trug wat kan ik voor een salaris vraagen toen ik 17 was was mijn netto salaris 1020 euro om rond te komen heb ik minimaal 1500 euro nodig ik kan tog makelijk 10 euro per uur vraage zit in zuitholland KAN IEMAND MIJ HELPEN KOM ER NIET MEER UIT!!!!!

    GR MIKE

  • michael

    hallo,,

    Heb een vraagje ik ben 20 en heb een zoontje woon ook op me zelf heb dus een gezing te onderhouden ik heb toen ik 17 was als timmerman gewerkt ben nu twee jaar er uit geweest, maar ik ben nu weer trug wat kan ik voor een salaris vraagen toen ik 17 was was mijn netto salaris 1020 euro om rond te komen heb ik minimaal 1500 euro nodig ik kan tog makelijk 10 euro per uur vraage zit in zuitholland KAN IEMAND MIJ HELPEN KOM ER NIET MEER UIT!!!!!

    GR MIKE