Wat doen wij verkeerd????

• dennis

gezamelijk inkomen 2500 euries

koophuis met maandlasten bruto 900…

netto maandlasten deze week uitgerekend dikke 1700 euro's en dan nog de vrijetijdsgeldverkwisting….

je leeft naar wat je hebt en vaak zelfs net iets meer dan dat je hebt…

heb al jaren de troskompas, nu ik digitale tv heb met online tv gids, gaat dat geval in plastic verpkakt en wel samen met de reclme de kliko in….

is mischien maar 15 euro per half jaar ofzo, maar gaat wel rechtstreeks ‘t welbekende putje in…conclusie…D’R UIT!!!!!

huis telefoon…. paar eur's gesprekskosten… want we hebben allebij mobiel!!!!

wel paar tientjes abonnement elke maand….conclusie…D'R UIT!!!!

verzekering 2de auto=veel na ongelukje, even vergeleken, nu via (bv) univé paar honderd euro goedkoper op jaarbasis…

allemaal kleine dingen waar we veel te lux in leven….. en waar ook super veel geld in gaat zitten en wat zowat iedereen met een externe functie mee te maken heeft de welbekende tanstations…

flesje drinken hier, stokbroodje daar, pakje kaugom zus, marsje zo..

heb ‘t op maandbasis is bijgehouden en die onzin..(want kan ’t ook van thuis meenemen) loopt gewoon dik boven de 100 euro!!

en dan neem je 't van huis mee, en dan nog blijven die tankstation-bordjes op de snelweg een aantrekkingskracht op je houden, wellicht omdat je even behoefte hebt om de benen te strekken, even na een lange eenzame autorit wat contact te maken ofzo, ik weet het niet maar ind het wel super lasig om me aan de meegenomen bammetjeste houden, of dat er nu 2 of 8 zijn!!

• Anneke

Hallo Allemaal

Door een ongeval raakte ik mijn baan als verkoper(p/t) kwijt.

Ik verdiende elke maand ca 800 euro.

7 jaar later, ben ik zo gehandicapt dat ik geen auto meer kan rijden, niet meer kan fietsen en door de huiskamer hinkel.

Iedereen die me kent/ziet neemt klakkeloos aan dat ik wel een uitkering zal hebben, wat niet zo is. Dus als er een collectant op de stoep staat, dan geven we niets. Verder hebben we fors bezuinigt om toch in ons koop huis te kunnen blijven wonen. Met behulp van msn groups, heb ik nu een spik en spannend huis.

Als ik me verveel dan ga ik schoonmaken. Verkoop ik oude rommel op eBay.

En ben lid van budget clubjes. Daar leer je je uitgaven op orde te krijgen. Geen abonementen meer ! En met behulp van weekmenu's gooien we nooit meer eten weg en eten we gezonder dan ooit. Er begint al wat ruimte te komen in het huishoudelijke budget. Op maandag krijg ik cash mijn huishoudgeld, en heb nooit meer last gehad van inpuls aankopen. Wat ik volop deed toen ik nog werk had. Het besparen is een nieuwe hobby geworden maar het geeft ook de ruimte om dingen die je echt graag wilt, wel kunt doen. En het is zo dat als je ergens voor gespaart hebt… je er veel langer van geniet. Dus veel geld is niet zaligmakend.

Sorry voor de schrijffoutjes, het is al laat. (moet even een veiling snipen op eBay)

Groetjes en alvast een hele fijne dag, Anneke.