Salaris grondwerker.

  • ursula

    Hallo iedereen, mijn vriend begint binnenkort bij zijn nieuwe werkgever en nu zijn we eigenlijk nieuwsgierig naar wat de gemiddelde grondwerker nu hoort te verdienen.

    Hij zou nu circa 1350 euro netto per maand gaan verdienen, maar dat lijkt mij wel erg weinig voor dit “bottenwerk” of zie ik dat verkeerd???

  • joop

    meer dan genoeg lijkt mij voor dit ongeschoolde werk.

  • ursula

    Is dut nu een serieus antwoord of niet? Lijkt mij toch wanneer iemand dit “bottenwerk” moet doen toch wel iets meer mag verdienen? Ongeschoold of niet.

  • menno

    1350 netto zal zo'n 2000 bruto zijn. Lijkt me marktconform gezien de hoogte van de scholing wat je ervoor nodig hebt. Soortgelijke banen zullen niet beter betalen denk ik.

  • jansen

    Geachte heer Joop en Menno

    99% van de banen in nederland kan eenieder uitvoeren geschoold of niet

    Vele werkzaamheden van een grondwerker zijn van een kundig karakter

    Als ik dit forum neem dan bekruipt mij het gevoel dat er zeer minderwaardig over bouwvakkers gedacht word

    Als ik jullie nu vertel dat 30% van de bouwvakkers een bovenmodaal salaris heeft zie ik jullie al wit wegtrekken

    Ik werk zelf ook in de bouw en kom op een brutosalaris van 47k per jaar

    Het bedrag wat genoemd word 1350 is dat inclusief TSF of Exclusief

    Als het exclusief is is het een zeer net loon wat omgerekent op plusminus 1500 euro netto uitkomt

    Als het met is en je man verstaat het vak goed dna zit er nog wel wat in het vat

    met waardering,

    jansen

    menno schreef:

    >

    > 1350 netto zal zo'n 2000 bruto zijn. Lijkt me marktconform

    > gezien de hoogte van de scholing wat je ervoor nodig hebt.

    > Soortgelijke banen zullen niet beter betalen denk ik.

  • menno

    Geachte heer Jansen,

    Wat fijn dat u 47 k per jaar verdient. Maar dat doet niet ter zake. Als ik zeg dat ik het salaris marktconform vind dan bedoel ik dát en niets anders. Het salaris van bv een chauffeur ligt ongeveer gelijk. En ook een automonteur / magazijnmedewerker / winkelpersoneel / helpdeskmedewerker en ga zo maar door zullen grof gezegd een dergelijk salaris verdienen. En dus is het m. i. marktconform.

    En dat er vervelende gevoelens u bekruipen bij mijn berichten….. het spijt me, ik heb geen medische achtergrond. Veel sterkte ermee.

  • ursula

    Heren Menno en Jansen

    Ik dank u beide voor uw antwoorden, zal het mijn vriend laten lezen.

    Deze antwoorden zijn gelukkig serieuzer dan sommigen medemensen hier kunnen geven.

    M.V.G Ursula

  • colijn

    Ik denk dat mensen die een ambacht uitvoeren steeds beter beloond zullen /moeten worden , mede door de enorme vraag naar vakmensen

    Daarnaast zijn er inderdaad heel veel banen die je ongeschoold zou kunnen doen ,je hebt dan uiteraard wel een bepaald iQ nodig ,en autodidact zijn.

    Mischien is 99 % iets overdreven

    Veel ambachten zijn niet te leren (je hebt het in de vingers ,of niet )

  • Tjaard

    Lekker, met je 35e in de WIA. Ruggetje naar de mallemoer! En wij maar premie's betalen….

  • sander zzp'er

    Tjaard als er geen grondwerkers zijn, Kun je ook je toilet niet door spoelen enz. even respect voor deze mensen die voor jou en anderen aan de zweet lepelstaan om je van de nuts voorziening te voorzien!