salaris assistent accountant

• Hein

Ik hoop dat je rekenvaardigheden wat beter zijn dan waar je hier blijk van geeft, 3.800 ouderwetse nederlandsche guldens komen nog niet overeen met 1.750 nieuwe euries. U zit er dus grofweg een 2,5 honderd euries ( ca 5,5 honderd florijnen). Verder zal uw betoog vast wel kloppen.

• Jan

Hein,

Volgens mij is 1750 euro toch 3850 gulden. Dus 3800 zit daar toch vlakbij of niet?

Jan

• Danielle

Dag Henk,

Een beetje een late reactie.

Zelf ben ik ook assistent accountant alleen dan bij een klein kantoor. Ik verdiende 1700 bruto, Havo en MBA en onderhand al 5 jaar ervaring. Op dit moment houd ik me bezig met alle voorkomende zaken die een assistent accountant doet,

Aangiftes IB, OB, VPB, jaarrekeningen voor kleine en grotere bedrijfen, samenstel en controlle opdrachten.

Een ding wat ik wel weet, (ook van horen zeggen) in het accountants wereldje betalen ze redelijk slecht.

gr. Danielle

• Rens

Valt wel mee hoor Danielle dat ze in de accountancy slecht betalen. Dan moet je maar eens gaan solliciteren want er is genoeg te verdienen. Jij wordt met je 1.700 euro met 5 jaar werkervaring niet ruim betaald. Doorgaans met een HBO opleiding AA zonder werkervaring begin je met 1.750 per maand wat als je goed in je werk bent en je titel kan behalen en evt de RA titel gaat halen dit bedrag jaarlijks flink kan oplopen. Tevens hebben accountantskantoren redelijk goede sec arbeidsvoorwaarden als 13e maand, leaseauto (vooral bij controleopdrachten) en bonusregeling.

gr Rens

• financial controller

Nou, nou wat een ge-emmer allemaal en zo weinig antwoord op de vraag. Dus bij deze;

Ben hier 6 jaar geleden begonnen (hier = Fiscaal en juridisch advieskantoor), begon met 2500 gulden bruto voor 40 uur (€ 1134,45, zal het maar gedetailleerd opschrijven voordat iedereen er weer over valt). Had toen MEAO+ en deed alleen boeken en dergelijken. Ondertussen propedeuse HBO SPD en een paar modules uit de hoofdfase. Inclusief stage hier nu 7 jaar aanwezig en een hoop ervaring rijker, een aantal seminars gevolgt e.d. Doe nu samenstellingsopdrachten, aangiftes IB/VPB/OB advisering e.d.

Verdien inmiddels € 1800 bruto per maand voor 24 uur, waarvan ik 1 dag in de week thuis werk, ben trouwens 30 jaar oud. Krijg ook nog een winstuitkering, die is afhankelijk van de winst dus elk jaar anders. Helaas lees ik verder weinig reacties van wat mensen verdienen, weet dus ook niet of het marktconform is.

In elk geval is mijn salaris met ervaring, studies, inzet en flexabiliteit in de afgelopen jaren aardig gestegen, denk dat dat bij jouw ook wel zo zal zijn.

Hoop je zo een beetje een beeld te hebben gegeven.

Groetjes,

• Assistent

Ook hier maar een gericht antwoord.

Momenteel ben ik aan het solliciteren…

Ik heb Havo gedaan, vervolgens MBO+ Accountancy (erg onbekend, wordt ook niet meer gegeven). In 2002 ben ik aan mijn stage begonnen en daar blijven hangen. Kreeg toen een salaris van geloof ik minimum loon voor die tijd. Zo ben ik even blijven hangen. Na wat tegenslagen allemaal tijdelijk werk gedaan. Ben inmiddels 27, mijn vraag salaris is 2300 tot 2500 euro bruto op basis van 40 uur. Ik werk er dan wel minder… En ik vraag een studiecontract erbij, wil namelijk HBO gaan doen en uiteindelijk mijn AA titel halen. (Eventueel later nog RA, maar daar denk ik nu nog niet echt over na).

Het is vrij simpel, leeftijd, ervaring, afgeronde studies, maar ook een stukje brutaliteit van jouw kant zijn nodig.

Ow, en ik heb nooit! bij een BIG 4 gewerkt, is tegen mijn principes, hou van de kleine kantoren voor het MKB.

• Sander

Hoi,

Ik ben op dit moment bezig met hbo studie accountancy zit in derde jaar en werk 3 dagen en 2 dagen studie. Ik ben aangenomen bij een ander bedrijf en zal daar op fulltime basis € 1.800 verdienen dus in mij geval 60% van € 1.800.

Mijn vraag is dat een beetje redelijk qua salaris als ik mijn studie nog niet heb afgerond maar inmiddels wel 2 jaar ervaring heb? Als iemand daar wil reageren graag.

Groeten,

• Henk

Hoi Sander,

Ik denk dat het salaris redelijk is. Ik zat zelf na 1,5 werken op plm. 1900 euro, alleen had ik wel mijn hbo diploma op zak dat heb jij nog niet. Wij hebben momenteel een duaal student aan het werk en die verdient 1600 euro per maand. Hij is vierde jaars student en hij heeft al 2 x keer een half jaar bij ons gewerkt. Hij haalt, als het goed is, zijn diploma in juli.

Hoeveel verdien jij momenteel in je huidige functie ?

• Sander

Hoi Henk,

Dankjewel voor je reactie. Klopt ik heb mij diploma nog niet op zak, dus ik zit ik volgens jou redelijk. Als je al aangeeft dat een duale student die binnen jullie bedrijf aan het werk is 1600 euro per maand verdient ben ik het met je eens. Ik verdien bij mijn huidige werkgever 1500 per maand. Ik ga er per saldo 20% op vooruit.