salaris assistent accountant

• Henk

Hoi,

Ik verdien nu als assistent accountant bruto 1850 euro per maand.

Dit op basis van een 40 uren per week. We hebben geen dertiende maand of andere bonusuitkeringen o.i.d.. Ik heb een voltooide hbo-accountancy opleiding. Ik ben 26 jaar oud en werk er nu 1 jaar.

Mijn startsalaris toen ik begon was 1650 euro bruto per maand.

Ik vind dit nogal weinig, daarom wil ik graag van andere assistent-accountants weten wat zij verdienen.

• henk

Hoi,

Ik verdien nu als assistent accountant bruto 1850 euro per maand.

Dit op basis van een 40 uren per week. We hebben geen dertiende maand of andere bonusuitkeringen o.i.d.. Ik heb een voltooide hbo-accountancy opleiding. Ik ben 26 jaar oud en werk er nu 1 jaar.

Mijn startsalaris toen ik begon was 1650 euro bruto per maand.

Ik vind dit nogal weinig, daarom wil ik graag van andere assistent-accountants weten wat zij verdienen.

• Joop

Als dit waar is, dan is het schrikbarend laag en niet in overeenstemming met je vooropleiding en werkzaamheden.

• henk

Wat doe jij precies voor werk en wat verdien je ermee?

• mar

vind het voor een accountant weinig ,maar jij bent dan ook een assistent ,dus weinig verantwoordelijkheid?vind 1850 dan genoeg,

maar ik neem aan dat je geen hbo opleiding hebt gevolgd om assistent te worden?

in de metaalbranche word tegenwoordig voor vakmensen van 30 jaar oud 2500 bruto betaald

• Weledele Lippen-Biesterveld

1600-1700e is normale startsalaris voor een hbo'er. hbo accountcy dan wordt toch altijd alleen maar assistent. Een hbo verpleegkundige doet toch ook niet het werk van een arts.

verder is het een kwestie van vraag en aanbod. >70% van bevolking heeft nu minstens een hbo opleiding, Rest heeft een vmbo. Met het verdwijnen van LTS/derhalve komst van analfabetische vmbo'ers met 2 linkerhanden , zijn de vakmensens schraars geworden.

• menno

Beste Weledele etc etc,

>70% heeft een HBO-opleiding?!?! En de rest VMBO?!?! Das eerder andersom, en bovendien, waar zijn alle andere opleidingen gebleven?

De naam LTS is inderdaad verdwenen, maar de opleiding niet. Valt nu onder het VMBO.

• Marcel Weeda

Ongeveer 15% van de totale Nederlandse bevolking heeft een HBO werkniveau, 55% MBO, 30% VMBO of lager.

Naast vakmensen is er op dit moment ook een zeer groot tekort aan HBO-ers.

• mar

Een hbo verpleegkundige doet toch ook niet het werk van een arts.

? nee die verpleegt

dus met een studie HBO accountancy kun je assistent worden ?hoelang duurt het dan voordat je accountant bent/wordt

ik denk niet dat 70 % van NL HBO opgeleid is,mischien 70 % HBO niveau

• Jan-Joris Vermaes den Heulbach

Ik deel uw mening in deze kwestie. Derhalve kan ik u melden dat het opleidingsnivo van de gemiddelde schoolverlater in ons land erbarmelijk slecht is. In mijn branche detacheren we inmiddels al studenten uit India t.b.v. de IT-sector. Zeer bekwame hoog opgeleide medewerkers met normen en waarden van een hoog nivo. Daar kan de gemiddelde nederlandse student nog wat van leren…. En zeker niet onbelangrijk, zij leveren top prestaties tegen lage lonen. Chapeau!!

Wat getekend,

Jan-Joris Vermaes den Heulbach jr.