salaris assistent accountant

• Weledele Lippen-Biesterveld

Mijn loopbaan en mijnskinderen loopbanen zijn te danken dankzij mijn oldboys netwerk. Ja dit is Nederland waarbij mijn kinderen net zoals de andere honderdduizenden lapzwansen en luiwammesen, die - ondanks magere cijfers en minimale inspanning - toch het felbegeerde diploma krijgen uitgereikt. Een gegarandeerd succes gewenst in in hun verdere loopbaan, dankzij wie ze kennen, niet wat ze kunnen. Waarom en Universitair geschoolde Top wetenschapperlijk/technisch talent met een modaal salaris ambieeren als je met een mbo/hbo(heao) opleiding zijn baas kan worden. Dit is Nedelrand een land van handelaars en dozenschruivers. en eenmaal in de toppositie je huid goed verkopen. 10mln bonus in je zak bij de verkoop van “jouw” bedrijf. zonder een traan te laten om die Miljarden schade/ontslagen in het land. chappeau CEO van KLM, ABN,VNU, Nedlloyd, Rodamco Europe en Euronext VNU, Nedlloyd, Philips Semiconductors. I zou zeggen weg met die Middelmatige “managers” die inteelt slapjannusen zoals ik, ik wordt moe van het praten met een hete eardappel in mijn bek.

Kwaliteit en selectie aan de poort bij Universiteiten en Bedrijven. Salaris naar prestatie, kennis en kunde. Geen toelating en een glazenplatfond als je een dubbel-voornaam heb. want zij doen meer schade dan goed is voor het land. HBO 'ers moeten terug naar waar ze behoren. een pas op de plaats in salaris en positie.

Ik chargeer, maar de cijfers kloppen ongeveer. Van de huidige schoolgaande jeugd volgt circa 60% van de jeugd een havovwo/ en 40% vmbo of lager.

Als je kijkt naar de huidige TOTALE beroepsbevolking (incl ouderen die niet nog naar school gingen voor devaluatie van HBO/WO) dan heeft +/- 20 minimaal HBO opleiding genoten. Devaluatie zie je overigens overal optreden. HBO rechten die dadelijk werkzaamheden verricht van een WO opgeleidde jurist. Een verpleegkunidgeof arts in opleiding die uitvoerend kleine medisch inhoudelijke werkzaamheden moet verrichtten. en soms zelfstandig keuzen moet maken, omdat de arts/superviser niet uit zijn bed gebeld wilt worden.

zie verder discussie:

HBO jurist versus WO rechten

- HBO rechten bachelors kunnen standaardwerkzaamheden uitvoeren, zodat de organisatie tegen lagere kosten kan werken.

- Gezien de ontwikkelingen binnen de beroepsbevolking (vergrijzing) en het aanstaande gevecht om academisch afgestudeerde juristen (er is een groeiend tekort aan (mannelijke) WO juristen ophanden) is een differentiatie in de taakverdeling binnen het juridische beroep noodzakelijk. Er dient een onderscheid gemaakt te worden tussen standaardwerkzaamheden uit te voeren door de HBO jurist en werkzaamheden met meer of minder complexiteit, gekoppeld aan het vereiste academische kennisniveau uit te voeren door een WO jurist.

- Er wordt erkend dat gemiddeld gesproken het percentage werkzaamheden van academisch karakter in de uitoefening van werkzaamheden door academisch geschoolde juristen de 25 niet overstijgt. 75 % van het werk van de meester in de rechten is in feite HBO werk en zou door HBO- ers gedaan moeten kunnen worden met lagere kosten.

• menno

Beste Weledele,

Met alle respect maar er klopt niet veel van. 70% volgt een VMBO opleiding (velen daarna een MBO opleiding). Zo'n 10% volgt VWO en 5% stroomt door naar het WO.

Percentage HBO-ers weet ik niet precies, maar zal zo ongeveer 10 à 20% bedragen.

Weet niet wat je allemaal bedoelt met bovenstaand betoog. Het is verschrikkelijk onsamenhangend, onleesbaar en na elke 3 woorden is er weer een taalfout. Van iemand die zich zo'n naam aanmeet, had ik een beter stuk verwacht. Het hockeygehalte is erg hoog.

• Marcel Weeda

Om alle discussies te stoppen maar even naar de website van het CBS gekeken. Onderstaand de juiste cijfers. De percentages betreffen de daadwerkelijke gediplomeerden en niet het werk/denkniveau van de Nederlandse beroepsbevolking. Iemand die in de categorie ‘Lager’ valt kan kan in theorie een WO werk/denkniveau hebben.

WO: 9,3%

HBO: 14,6%

MBO/VMBO: 35,3%

Lager: 41,8%

dit zijn cijfers zegt iets over huidige totale beroepsbevolking,

niet over percentagen nieuw schoolgaanden /studerende. het percentage dat nu een hbo opleiding volgt is veel hoger dan het percentage dat vroeger een HBS opleiding volgde. Het nivo van een HBO opleiding is ook veel lager (= devaluatie)

————————

Marcel Weeda schreef:

>

> Om alle discussies te stoppen maar even naar de website van

> het CBS gekeken. Onderstaand de juiste cijfers. De

> percentages betreffen de daadwerkelijke gediplomeerden en

> niet het werk/denkniveau van de Nederlandse beroepsbevolking.

> Iemand die in de categorie ‘Lager’ valt kan kan in theorie

> een WO werk/denkniveau hebben.

>

> WO: 9,3%

> HBO: 14,6%

> MBO/VMBO: 35,3%

> Lager: 41,8%

• Rens

Die weledele lippen-bies begrijpt er geen reet van. Die zal ongetwijfeld bij de groep van vmbo horen.

Als je afgestudeerd ben op HBO accountancy hoef je geen assistent te blijven Mar maar kan je na enkele jaren werkervaring relatiebeheerder of teamleider worden. Dit kan uiteraard ook met een WO accountancy opleiding.

De 1850 per maand voor 1 jaar werkervaring is marktconform. Blijkbaar heb je erg lang over je studie gedaan als je nu 26 bent. Daarom hebben 23 jarige met dezelfde opleiding hetzelfde salaris en dan lijkt het al stuk meer.

Als je ook je titel accountant behaald door je praktijkstage te doen en je goed bent in je werk kan je snel en makkelijk doorstromen naar hogere functies en dito salaris.

Groet,Rens

• menno

Ach Rens, weledele huppeldepup is een grote fantast. Het lijkt erop dat zijn hersenspinsels ontstaan onder invloed van weet ik veel, maar het is wel heftig spul wat ie slikt/snuift/spuit/zuipt, samen met zijn makkers van het old-boys-netwerk!

(Hahaha, dat verzin je toch niet…..old-boys-netwerk…..wat een verbeelding).

Dus m.a.w. neem zijn berichten niet serieus. Heb trouwens het donkerbruine vermoeden dat onze vriend Jan-Joris een alter egootje is van weldele huppeldepup.

dit is nederland. middelmatigheid en ‘goed je best doen’- wordt de standaard. nu nog wachten op de opleiding vmbo accountacy. ze zullen best ‘hard’ kunnen werken, iederdag netjes op tijd komen, ijverig en goed hun best doen en daarom in de praktijk door kunnen groeien naar accountant of zelfs teamleider.

• Verkoper

Mag ik de weledele Lippen-Biesterveld vragen wat uw opleidingniveau en huidige baan zijn? Gezien de vreselijke taalfouten en onnavolgbare schrijfstijl schat ik in dat u zelf niet eens het niveau van een gemiddelde (V)MBO-er haalt!

• Jack the Ripper

Weledele Lippen-Biesterveld is niets mee en niets minder dan een gefrustreerde travestiet. Heeft zichzelf laten ombouwen en weet vervolgens niet meer hoe ze plassen moet…….tsja 't is treurig.

Wellicht is het een idee om je weer terug te laten bouwen en vervolgens het oude zielige leventje weer op te pakken……SUCCES.!!