Treinmachinist NS

• rached

zijn er mensen die ook beginnen met de opleiding in Den Haag voor Machinist NS personenvervoer??

• Wer

Deze jongen nog niet helaas. Den Haag zou ideaal zijn voor mij. In november wordt gestart in Arnhem las ik. Ik behoor pas tot de groep daarna.

Waar die opleiding plaats gaat vinden is nog niet bekend helaas. Hopelijk in Utrecht ofzo maar vrees het ergste.

• rached

TJa…

ik vind het enerzijnds heel belangrijk om een niet al te lange reistijd te hebben, maar anderzijds is het ook zo dat de opleiding ongeveer een jaar tot max 1.5. duurt en dat is lijkt mij nog redelijk te overzien..

VOoral de opleiding niet onderschatten, maar in de trein kun je bijvoorbeel best al wat leren, zodat je het thuis minder hoef te doen!!

• Wer

Ben ik met je eens. Gelukkig ga ik vaak mee met een kennis mcn, die heeft me al zo veel verteld. Makkelijk wordt het inderdaad niet. Wat is waarvoor, wie moet je contacten bij problemen, wie doet wat en ga zo maar door. Voordat de inzicht er is ben je wel even verder. En dan nog het ‘gevoel’ met de trein, ook niet makkelijk.

Maar die uitdaging trekt mij enorm. Voordeel van wat langer reizen is zoals je zegt de studietijd. Anderzijds.. een jaar lang elke dag 2 uur heen en 2 uur terug… en dan nog je gezin + de rest. Je moet er dus wel wat voor over hebben.

• sjoerd

hartstikke bedankt voor je reactie op vraag.

Nu weet ik eindelijk waar ik de kommende jaren op moet letten. Om niet afgewezen te worden.

Maar ik ben nog bezig met de chauffeursopleiding en dan 1 a 2 jaar vrachtautochauffeur. En dan pas ga ik beginnen met de opleiding voor de machinist. Maar de die standplaats Den Haag zou ook voor mij een hele goeie zijn. Dat lekker in de buurt

• sjoerd

is het trouwens wel verstandig, om voor dat ik de opleiding volg voor de machinist. Om eerst de opleiding voor vrachtautochauffeur en vrachtauto rijden? Of zijn er misschien andere tips?

Alvast bedankt voor je reactie op de vragen

• Wer

Dat maakt allemaal niet zo gek veel uit heb ik het idee. Als je maar de juiste instelling hebt en je weet een beetje wat van techniek (electro) af dan komt het wel goed.

Zijn er al aspirant mcn's hier die afgelopen maandag met de opleiding zijn begonnen?

• Cargomachinist

Alle info kun je vinden op http://www.railmeester.nl

• Cargomachinist

Alle info over keuringen en toelatingseisen voor aankomende machinisten vinden jullie op http://www.railmeester.nl

Een info site met betrouwbare informatie, echt om aan te bevelen!

• opdracht voor school

heb je voor treinmachinist alleen techniek vmbo dieploma nodig of moet dat echt speciafiek eltrotechniek diploma zijn

gr robbin