Treinmachinist NS

• Wer

Kijk Rammstein, zo ken ik je weer!

Voor Kramers; laat je inderdaad niet gek maken door alle meningen, ervaar het gewoon zelf. Als het echt zo verschrikkelijk lastig zou zijn dan zouden er maar bar weinig mensen bij het spoor lopen.

Laat ik het zo zeggen, voor het PO maakte ik me ook best zorgen door alle verhalen. Eenmaal daar viel het allemaal reuze mee. Gewoon ervaren en jezelf blijven.

• machinist NSR

enige nuance is wel op z'n plaat natuurlijk.

Die testen vallen idd mee, áls je over de juiste eigeschappen beschikt.

Als je deze niet hebt, dan zijn ze dus écht heel pittig!!!!

maar geld dat niet voor alles??

• Rammstein

Mogguh lezers,

Natuurlijk is het makkelijker als je over de juiste middelen beschikt, maar sommigen laten zich wel snel van de wijs brengen door de verhalen die hier op dit forum de ronde doen.

Een ieder zijn of haar kwaliteiten liggen ergens anders, maar dat bedoel ik met kennis bundelen, Kijk het hoeft niet zo te zijn dat knappe koppen tijdens de opleiding nog knapper worden, maar we kunnen wel iets van iedereen opsteken.

Dat is een soort van E-learning, kwam ook ter sprake tijdens mijn bezoek aan de Eurodam ( Nederlands grootste cruiseschip) gisteren.

Nou dat was het weer voor vandaag.

Ik lees jullie.

Later………………………

R

• John

Hoi Wer,

Je bent niet de enige die met dit probleem zat. Ik ben vorig jaar bij NSR begonnen en heb mijn vorige baan na 23 jaar vaarwel gezegd. Gewoon omdat ik al heel lang machinist heb willen worden. Over andere vervoerders kan ik niet praten, maar bij NSR word je van alle kanten gesteund. Ik zat in een groep van 12 leerlingen van wie er 8 de eerste keer en de overige 4 bij een herexamen zijn geslaagd. 100% dus. Bij NSR krijg je 60 theorie lesdagen, bij particuliere vervoerders soms maar 20 dagen. In het begin komt er van alles op je af, maar als je werkelijk gemotiveerd bent om machinist te worden dan lukt het best. Ook in de praktijk krijg je alle tijd om het vak goed te leren. Ik ben afgelopen maand geslaagd voor het examen machinist volledig bevoegd en ben nu bezig met 60 dagen op 1 baanvak te rijden. Hierna ga ik verder met het leren van andere baanvakken. Het enige waar ik op heb moeten inleveren is mijn salaris, maar dat had ik er wel voor over. Echt, ik heb nog geen minuut spijt gehad.

Suc6

• Wer

John,

Dat is goed om te horen!! Het is natuurlijk wat anders dan de 2e klas van de mavo waar iedereen verplicht zit. Bedoel, degene die het PO en het MO positief hebben volbracht hebben toch een doel voor ogen. Mijn motto is mijn leven lang al, als je iets echt wil kan je het bereiken, mits het binnen je vermogen ligt natuurlijk.

Het PO geeft volgens mij al een aardige kijk in je doen en laten, als daar nu een positief signaal uit voortkomt dan staan wat mij betreft alle seinen op groen en gaan we vol tractie geven!

Voor de rest is jou verhaal identiek aan de mijne, ik doe deze job welliswaar wat korter (ca 11 jaar) maar het geeft wel een apart gevoel. Ook qua salaris moet ik inleveren maar dat heb ik er voor over. Vind een leuke, motiverende baan belangrijker dan die rot centen.

• Pien

Hoi!

Hoe is het met iedereen??

En met de opleidingen??

• Wer

Deze jongen is door de keuringen heen en wacht op een datum waarop de opleiding start. September + november schijnen al vol te zitten.

In blijde verwachting dus :-)

• Cargomachinist

Hoi,

Heb trouwens een super site gevonden over de in en outs van het machinistenvak.

www.railmeester.nl

Is echt de moeite waard. En dat zeg ik als ervaren machinist!

• Marco

Hoi allemaal. Per 1 december a.s. gaat voor mij de opleiding beginnen in Arnhem. Ik woon bij Rotterdam. Helaas was een opleidingsplaats dichter bij huis niet mogelijk. Wat ik me afvraag.. is het wel te doen om dagelijks naar Arnhem te reizen per trein voor de duur van de opleiding, en ook elke dag op tijd te komen? De onregelmatige diensten die ik ga meedraaien met een mentor zullen soms ook wel heel vroeg 's morgens van start gaan. De enkele-reistijd bedraagt 81 minuten, hier komt nog 20 minuten per auto naar het station bij.

• John

Allereerst gefeliciteerd, Marco

Wat wordt je standplaats na je opleiding?

Marco schreef:

>

> Hoi allemaal. Per 1 december a.s. gaat voor mij de opleiding

> beginnen in Arnhem. Ik woon bij Rotterdam. Helaas was een

> opleidingsplaats dichter bij huis niet mogelijk. Wat ik me

> afvraag.. is het wel te doen om dagelijks naar Arnhem te

> reizen per trein voor de duur van de opleiding, en ook elke

> dag op tijd te komen? De onregelmatige diensten die ik ga

> meedraaien met een mentor zullen soms ook wel heel vroeg 's

> morgens van start gaan. De enkele-reistijd bedraagt 81

> minuten, hier komt nog 20 minuten per auto naar het station

> bij.