Treinmachinist NS

• Daniel

Bericht gericht aan personen die niet door de PO komen.

Heel de keuring is een moment opname, 1x zakken voor een PO kan voorkomen. een week later kan het ineens goed gaan, het is de eerste keer dat is spannend.

Advies, solliciteer nog een keer bij een andere vervoerder hetzij cargo hetzij reizigers.

Wellicht kom je er de 2e keer wel door! de aanhouderwind. Je hebt niks te verliezen om nog een keer te solliciteren en nogmaals een PO te doen!

Veel succes

• Cargomachinist

Het PO mag je tegenwoordig maar 2x per jaar doen, ook staan alle keuringsinstanties tegenwoordig met elkaar in verbinding..

Dus ook hiermee kun je je kansen erg verpesten.

• Pien

Hoi Wer,

Wanneer krijg jij de uitslag?

Even een vraagje voor degene die dit weet…

Als ik ga solliciteren op een andere functie waar ook een psychologisch onderzoek voor nodig is. Moet ik dan aangeven dat ik er pas 1 gemaakt heb en dat deze onvoldoende was? Of moet je gewoon niks zeggen en opnieuw een PO maken? Omdat ik net las dat sommige instanties met elkaar verbonden zijn?

Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad, dus vandaar mijn vraag.

• Wer

Pien,

Ik heb gisteren te horen gekregen dat het PO positief is afgerond. Ik kreeg een belletje van de psychologe met wie het gesprek was.

Nu afwachten wat de NS gaat doen.

• rached

Hoi Pien,

Erg jammer dat je niet door bent! Techische affiniteit is zoiezo altijd handig in de machinistenwereld!!Maar zeker niet het allerbelangrijkste, want tegenwoordig is het allemaal computergestuurd!!

Wellicht is er een ander bedrijf of instantie die jou wel aanneemt!!

mzzl

• Cargomachinist

Probeer het eens bij MEV independet railway services. Dit is een gezonde organisatie met ruim 100 eigen machinisten. Naast machinisten beschikken ze ook over div. ander spoorwegpersoneel zoals:

Rangeerders

Proces crontrolers

Wagenmeesters

Veiligheidspersoneel

Monteurs

Enz..

Kortom een gespesialiseerde onderneming op het gebied van spoorwegpersoneel en opleidingen.

Als je de opleiding bij MEV hebt afgerond ben je Combiefunctionaris, en heb je dus de keus om op een afwisselend rooster (Goederen en Reizigers) te worden ingedeeld.

Meer info:

www.mev-nl.nl

Succes!

• Pien

Even in mijn geval… Kan ik sowieso nog wel solliciteren bij andere railvervoerbedrijven?? Ik had het PO onvoldoende gemaakt. Het lijkt mij niet dat een ander railbedrijf wel mij de kans zou geven om de opleiding te beginnen.

Kijk, ik wil graag solliciteren maar ik vraag me af of het nut heeft. Tuurlijk is het zo, als je niet probeert weet je nooit, maar toch, ik vraag me af of het in mijn geval zin heeft? Het PO was niet goed, dus waarom zou een ander bedrijf wel voor mij kiezen?

Overigens ben ik nog steeds niet gebeld door de NS of door het bedrijf waar ik het PO heb gedaan. Ik heb zelf vandaag ook niet kunnen bellen, dus ik bel maandag zelf wel. Maar vind het toch een rare gang van zaken eerlijk gezegd.

• rached

Hoi Pien,

Ik snap je gedachtegang, maar bedenk wel dat de po een momentopname is en dat wil niet zeggen dat je er nooit voor geschikt zou zijn!!

Het klopt dat je niet meteen weer kunt solliciteren, want je staat nu geregistreerd als persoon die de po heeft gedaan het dat geldt een jaar volgens mij!!

( Mensen die weten dat dit anders ligt, gelijk reageren)

Wel stelt de ns andere prioriteiten en eisen dan andere vervoerders als het gaat om de po

Ik zou de moed niet helemaal opgeven pien;)…

Ik heb de ervaring dat doorzetten beloond wordt;)

gr. Rached

• Pien

Hoi Rached,

Bedankt voor je reactie.

Ik wilde dit graag weten omdat ik ook voor trambestuurder had gesolliciteerd. En daar moet je dus ook een PO maken. Binnekort heb ik daar een selectiedag van. Kan ik daar wel gewoon heen gaan of is het handiger als ik vantevoren al aangeef dat ik een PO gemaakt heb maar dat die niet goed was?

• Drikus

Beste Pien,

De uitslag van de PO word alleen aan jouw en aan de opdrachtgever (in jouw geval de NS) door gegeven.

Niemand anders krijgt die te zien.

Ook het verhaal dat de keurings bedrijven onderling informatie uit wissellen is grote onzin.

Je moet gewoon denken wat niet weet wat niet deert en er helemaal niks bij je volgende sollicitatie over vertellen.

Wie weet kom je de volgende keer wel door de PO je weet nou in ieder geval wat een PO allemaal inhoud.

Veel succes