Treinmachinist NS

• Rammstein

Hoi Pien,

Het gaat er niet alleen om wat jij in het gesprek met de psych hebt verteld, maar men haalt ook heel veel uit de stellingen die je in de ochtend hebt gehad, dat zijn namelijk linke vragen, want ze worden dubbel gesteld, en kijken dan of je antwoorden hetzelfde zijn.

Enfin, jammer dat je niet door bent, maar voor jou gaat ook de zon nog eens schijnen voor 1 of andere job.

keep on searching, sterkte met het verwerken van dit bericht.

Rob

• Pien

Das ook waar inderdaad.

NS heeft me nog niet gebeld, terwijl ze wel de uitslag hebben.. Ik dacht dat ze vandaag ook zouden bellen.

• Rammstein

Hallo Pien,

Het adviesbureau heeft mij gisteren persoonlijk van het goede nieuws op de hoogte gebracht, en er werd niets verteld over dat NSR ook contact op zou nemen over de uitslag.

Wel kreeg ik vanmiddag het eindrapport per post thuisbezorgd, een kopie ervan gaat naat NSR, waarna zij weer contact opnemen voor het medische gedeelte.

Is diegene qua informatie over jouw psychologische gesteldheid wel zo netjes geweest om te vertellen waar je tekortkomingen liggen?

Lees trekortkomingen niet verkeerd, daar zij het zo uitleggen.

Grtz,

Rammstein

• Pien

Hoi Rammstein,

Ik heb niemand gesproken, had alleen vandaag de uitslag in de brievenbus. De dag dat ik het PO had werd door de psycholoog verteld dat NS contact met mij zou opnemen nav de uitslag. Ook als die negatief zou zijn.

Wat mij het meest verbaasd over de uitslag is hetgeen wat er bij het persoonlijkheidsonderzoek staat. Daar staan dingen die in mijn ogen niet helemaal kloppen. Maakt ook verder niet uit,de uitslag is er. Er staat in dat er twijfels zijn om mij aan te nemen, dus ik denk, of ga er eigenlijk wel vanuit, dat de NS daarin mee gaat.

• Rammstein

Hoi Pien,

Ik zou er zeker een belletje aan wagen als jijzelf al twijfeld over de juistheid van het rapport.

Tenslotte zijn psychologen ook net mensen, en ook een machine kan fouten gemaakt hebben.

Maar even resume ;

Hoe vond jezelf dat je het gedaan hebt, de concentratietest, de persoonlijkheids en de veiligheidstest?

later………………,

Rammstein

• Pien

Tja nou ja zij zullen wel gelijk hebben denk ik dan maar.

Het zijn niet allemaal onjuistheden, er staat bijv. in dat ik weinig technisch inzicht heb. Dat klopt wel, dus ja ik moet het maar doen met deze uitslag.

Ik had een mix gevoel na het PO. De technische test had ik sowieso niet goed gemaakt. Dat zei ik ook meteen tegen zo'n vrouw die daar liep “deze heb ik echt verpest” zei ik nog. Dus ja dat klopt ook wel met de uitslag.

Verder over het algemeen dacht ik dat ik het wel redelijk goed gemaakt had. Vooral de test waarbij je lang moest concentreren op de gekleurde balletjes. Erg moeilijk maar naar mijn idee wel goed gemaakt.

Weet jij trouwens wat vigilantie betekend? Daar spreken ze ook over in het rapport.

• Rammstein

Hoi Pien,

Tja, je verteld het eigenlijk zelf al een klein beetje.

Ach, denk maar zo, dat je het net niet helemaal bent voor NSR.

Tja, vigilantie, heeft met waakzaamheid, en alert te maken in mijn opinie.

Kan het niet helemaal in de context plaatsen.

Tja, heb net even geGoogled en het klopt, alert en waakzaamheid.

Nou, tot later……………..,

Rammstein

• Pien

Blijft dan toch raar dat ze bij het sollicitatiegesprek erg enthousiast waren, ondanks dat ik niet veel technische achtergrond heb. Ik heb wel iets qua techniek en dat vonden ze erg positief. Jammer dat alles van zo'n PO moet afhangen, terwijl zo'n gesprek heel positief was.

Maar ja niet getreurd, op naar een andere baan !

Vergeet ik het nog bijna te typen…. Succes met je opleiding!! Gaaf dat je het gehaald heb!

• Rammstein

Hoi Pien,

Nou ik denk dat juist het psychologische aspect zwaarder voor hun weegt dan het technische daar het

A; een geestelijk zwaar beroep is,

B; je nooit weet wanneer hij of zij voor jouw trein gaat springen of staan met een auto ofzo, en het is toch voor jou nu ook een extra veilig gevoel dat er een getest iemand achter de knoppen staat / zit als jij in een trein zit.

Nou Pien, dankje wel voor je aanmoediging en jij ook heel veel succes met zoeken naar een passende baan.

mazzel.

Rammstein

• Wer

Hoi Pien,

Jammer dat het niet positief is uitgevallen. Maar niet getreurd, er wordt overal geschreeuwd om personeel dus er is ook een pracht baan voor jou bij!

Ik ben eergister voor de test geweest en vond het ook pittig maar had er een goed gevoel bij. Het gesprek met de psycholoog heb ik als bijzonder prettig ervaren en zij vertelde mij zaken die exact klopte.. Dat ze dat uit een aantal vragen naar voren kunnen halen vind ik knap.

Maar goed we zijn er verder nog lange niet, het zal best een flinke kluif worden maar we gaan er gewoon voor.

Groet!