Treinmachinist NS

• Drikus

Hallo Fred,

Als je vrachtwagenchauffeur bent geweest zien met name de goederen vervoerders je graag komen.

Probeer het gewoon is via een online sollicitatie bijna alle vervoerders zoeken machinisten en met 23 jaar heb je een mooie leeftijd om in te stromen.

Veel succes

• Wer

Zo zie je maar dat ieder het op zń eigen manier beleefd. Heb toevallig net nog een heel gesprek gehad met een mcn. Maar niet te veel gevraagd anders weet ik de 13e niets meer te verzinnen, hehe.

Zie je volgende week.

• Ed

Dat is lullig,

ik werd opgebeld door de ns met de mededeling dat ik niet in aanmerking kom, puur vanwege het gebrek aan ervaring met ‘techniek’. En nu hoor ik dus dat mensen met evenmin ervaring wel gewoon worden uitgenodigd…..

Waar kun je die online test doen dan? Alvast bedankt!

Groeten ed

• Wer

Ed,

Dat is zeker minder! Was het tijdens een intake gesprek oid? Als je door die telefonischie intake komt krijg je van de NS een persoonlijke link. Verder schijnen de testen via 123tests goed te zijn.

Ik heb overigens geen idee of technische kennis meetelt al komt er wel behoorlijk wat techniek bij kijken heb ik gemerkt.

• Rammstein

Hoi mede aspirantmachinisten,

Ik denk dat het vooral helpt als je jezelf blijft, daar je toch wel door de mand valt als je een acteursrol vervuld. ben zelf ook telefonisch door de intake gekomen. De rekentest gedaan en ik zie vrijdag aanstaande wel wat het wordt.

Voor alle medekandidaten suc6 vrijdag en duim voor jezelf ;)

Rob

• Wer

Het wordt nog druk komende vrijdag geloof ik :-)

Ik zeg altijd: Meer dan mijn best kan ik niet doen. Als dat niet voldoende is dan houdt het op. Op je tenen lopen hou je niet lang vol.

• Ed

Wer,

een intakegesprek was het nauwelijks te noemen. Ik had online op de vacature gereageerd en werd naar aanleiding daarvan opgebeld, waarbij zij vrijwel meteen begon over mijn technische kennis.

En nu vertelt Pien op het topic dat zij zonder enige technische opleiding wel mocht komen… Vandaar dat ik het niet snapte.

Mijns inziens valt alles te leren, dus ook techniek. Ik klus altijd veel in en om het huis maar dat vond ze niet genoeg (want ik had daarbij geen electrische apparaten gerepareerd, of aan een motor o.i.d. gesleuteld).

Groeten, Ed

• Rammstein

Hoi Wer,

Ben je nu door de 1ste ronde heen en op weg naar de psychologische test?

Ik ben wel door, en gelijk datum voor de test geprikt (R'dam 23 - 06)

Suc7 met de test en op naar de medische keuring erna.

Rob

• Wer

Hee Rob,

Ben jij nu dé Rob van het gezellige babbeltje?

Gelukkig ook door, vond het gezellig. Leuk om te zien hoe gemotiveerd de meeste waren. Ik moet de dag na jou (24-06) in Rotterdam aantreden. Ben echt benieuwd.

Heb jij nog gehoord of er nu al personen zijn afgevallen? Had er eigenlijk geen zicht op. Hendrik/Hennie is wel door zag ik.

Mail anders even direct op biker_driekes'apestaart'hotmail.com

Groet!

• Wer

Hee Ed,

Ja apart verhaal. Ik heb geen flauw idee waar ze op selecteren. Het zal ook wel het gehele plaatje zijn denk ik. Hoe kom je over, ben je afwachtend of juist initiatief nemend, enz. Wel gemerkt dat ze toch wel kijken naar je technische/electrische inzicht/interesse. Ik heb een mts electronica opleiding gehad dus misschien speelde dat wel ten positieve mee.

Uiteraard is het technsche aspect te leren, je interesses zullen er waarschijnlijk wel liggen.