Treinmachinist NS

• Ed

Je moet trouwens wel een technische achtergrond hebben… dus ervaring hebben met bijvoorbeeld sleutelen aan een auto of een opleiding waarin je techniek krijgt.

Groeten, Ed

• Pien

Hoi!

Ik heb net even dit hele topic zitten lezen en ben een heel stuk wijzer geworden. Ik heb ook gesolliciteerd bij de NS voor reizigersmachinist. Ben een vrouw (ben ik de enige hier??) en heb totaal geen technische opleiding. Heb een telefonische intakegesprek gehad en dat vond ik al een half sollicitatiegesprek :D maar goed ik mag dus naar de selectiedag. Heb een nivotest op internet gedaan. Ze zeiden dat je aan het einde meteen de uitslag weet, dus als je het niet haalt dat je dan niet naar de selectiedag hoeft te komen. Maar ik kreeg alleen maar te zien bedankt voor uw medewerking, verder niks. Kan ik nu gewoon naar de selectiedag?

Even een andere vraag… De selectiedag bestaat dus uit diverse onderdelen… Het sollicitatiegesprek.. wat voor vragen kan je daar verwachten? De gewone standaard sollicitatievragen denk ik, maar ook technische vragen??

Nog een vraag.. Als je in het verleden wel eens een paar maanden thuis heb gezeten vanwege wat “psychische” problemen om het zo maar even te noemen, heb je dan sowieso wel een kans? Heb nu nergens meer last van gelukkig, maar

in het telefoon/intake gesprek kreeg ik een beetje de indruk dat ze eigenlijk meteen nee wilden zeggen.. Weten jullie hoe dit precies zit?

Hoop dat iemand een reactie wil geven!

• Pien

Hoi!

Ik heb net even dit hele topic zitten lezen en ben een heel stuk wijzer geworden. Ik heb ook gesolliciteerd bij de NS voor reizigersmachinist. Ben een vrouw (ben ik de enige hier??) en heb totaal geen technische opleiding. Heb een telefonische intakegesprek gehad en dat vond ik al een half sollicitatiegesprek maar goed ik mag dus naar de selectiedag. Heb een nivotest op internet gedaan. Ze zeiden dat je aan het einde meteen de uitslag weet, dus als je het niet haalt dat je dan niet naar de selectiedag hoeft te komen. Maar ik kreeg alleen maar te zien bedankt voor uw medewerking, verder niks. Kan ik nu gewoon naar de selectiedag?

Even een andere vraag… De selectiedag bestaat dus uit diverse onderdelen… Het sollicitatiegesprek.. wat voor vragen kan je daar verwachten? De gewone standaard sollicitatievragen denk ik, maar ook technische vragen??

Nog een vraag.. Als je in het verleden wel eens een paar maanden thuis heb gezeten vanwege wat “psychische” problemen om het zo maar even te noemen, heb je dan sowieso wel een kans? Heb nu nergens meer last van gelukkig, maar

in het telefoon/intake gesprek kreeg ik een beetje de indruk dat ze eigenlijk meteen nee wilden zeggen.. Weten jullie hoe dit precies zit?

Hoop dat iemand een reactie wil geven!

• Wer

Hoi!

Leuk, je zit in hetzelfde schuitje als ik. Heb onderlaatst ook de online test gedaan en heb een uitnodiging voor binnenkort.

Hoe het één en ander gaat verlopen is mij verder ook een raadsel. Het zal wel een sollicitatiegesprek zijn waar je je motivatie verteld en het één en ander over jezelf. Wat kan je meer doen dan jezelf zijn.

Als je daar door komt gaan we voor de verdere testen. Best pittig geloof ik, de online test liet mij overigens ook flink zweten!

Kijk anders is op deze site, www.rijdendpersoneel.nl hier staat heel veel info over de meesters.

Misschien zie ik je binnenkort.

• Cargomachinist

Gebruik je verstand! kijk eens op www.mev-nl.nl de machinistenschool van Nederland! ervaren mcn-en zijn ook zeker welkom!

• Pien

Hoi!

Bedankt voor je snelle reactie!

Leuk dat we in het zelfde schuitje zitten :D Ik vond de online test ook niet echt bepaald makkelijk. Ik weet niet hoe ik 'm gemaakt heb.

Ik begin 'm wel een beetje te knijpen, als ik lees wat er allemaal te wachten staat.. Nou ja we zullen wel zien.

• Wer

Idd, ik knijp hem ook. Als ik de berichten zo nalees moet je zo haast van een andere planeet komen ;-)

Heb toevallig een kennis die mcn is en ben een paar keer mee geweest. Je moet veel in de gaten houden. Maar alles went, als een ander het kan dan moet het mij ook lukken denk ik dan maar.

Heb je al een datum toevallig? Voor mij is het vrijdag de 13e….

• Pien

Kijk, das de goeie instelling! Jammer dat ik niet zo'n kennis heb hihi, daar kan je meteen een hoop info van krijgen.

Voor mij ook de 13e… Hoe kiezen ze het uit. Utrecht, jij ook?

• Maarten

Ik ben ook uitgenodigd op vrijdag de 13e. Wat een fijne datum. Ik vond de internettest niet zo heel erg moeilijk, maar dat is persoonlijk.

Wat ik nog weet van vorig jaar is dat er een persoonlijk gesprek is om je sollicitatie toe te lichten (het enige wat er toen aan techniek voorbij kwam was dat ik wel 's sleutel aan mijn motor), en er is een deel waarin je in een groep zit en je vragen kan stellen aan een machinist.

Vorige keer was ik afgevallen. Dat kwam omdat ik in dat groepsgesprek niet actief genoeg was. Had een keelontsteking dus het praten was toen erg pijnlijk.

Ik zie je de 13e.

• Fred Snijders

Hallo

Ik heb wat vragen, ik ben 23 jaar ben een tijdje vrachtwagenchauffeur geweest maar mijn hart ligt toch echt op het spoor.

Ik heb geen technische achtergrond maar wat zijn de mogelijkheden als ik machinist wil worden?

Aan welke eissen moet ik voldoen? kan ik dat ergens vinden? Waar kan ik het beste solliciteren? Open sollicitatie naar de NS?

Wie kan me helpen.

Groet Fred