Hoi,
kijk eens op deze site.
hier lees je er veel over, en staan een aantal test die je kunnen zeggen of je het gaat redden of niet.
groetjes
machinist NS-reizigers
http://www.emday.nl/publicaties/kleurenblind/index.html
Hoi Maarten,
Ik herken je verhaal helemaal! En er is hoop voor je: ik ben ook machinist bij NS geworden en ik heb een HBO-opleiding. Je moet wel een goed verhaal hebben en ze echt kunnen overtuigen dat je heeel graag mcn wilt worden. Goede argumenten zijn hierbij belangrijk. Niet beginnen over jongensdromen etc. Dan kun je meteen naar huis. ;-)
Veel succes gewenst! Ze zoeken nog steeds machinisten op sommige standplaatsen (Utrecht sowieso), dus gewoon solliciteren.
Groeten,
Harry
Hoi,
ik zou best wel graag aan het werk willen als goederenmachinst maar ik woon in arnhem, nu zie ik overal standplaatsen Rotterdam, Amsterdam en soms Utrecht maar ik woon dus in Arnhem en echt verhuizen zie ik nu nog niet zo zitten dus weet iemand of hier in de buurt een mogelijkheid is om als goederenmachinist aan de slag te gaan? Zo ja, welke onderneming is dat dan?
Bedankt,
Martijn
Salaris…….je kan prima rondkomen van een machinisten salaris….ik kan me wel voorstellen dat het slikken is als je eerst fors meer verdient hebt. Toch zijn er een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden die het bestaan als machinist bijzonder prettig maken.
-Regelmatig zit ik ruim voor het einde van werkdag al in de tuin aan een pilsje.
-Ik sta NOOIT in de file
-Ik heb tijd om 5 kranten te lezen tijdens mijn werkdag
-Ik heb een eigen kantoor, met mooi uitzicht en airconditioning.
-Ik zie mijn baas 2 keer per jaar
-Lekker door de week regelmatig vrij, nooit moeilijk met afspraken maken of een winkel bezoeken. Ik heb echt medelijden met die stakkers die een halve zaterdag moeten opofferen om in de file te gaan staan bij de Ikea.
-Leuke vrouwen met pronte borsten die zomers naar je trein toe komen rennen om hem nog te halen.
Zo kan ik nog uren gepassioneerd doorpraten over mijn werk, de humor, de sfeer en de omgeving……voor mij niets anders meer.
Ik ben het helemaal met je eens..
Mijn werk is nog iets afwisselender, zo mag ik “als ik 't zelf aangeef” een dienst op een goederetrein rijden.. soms ff lekker weg van alle stress en reizigers.
Voor mij absoluut geen kantoorbaan! Kennis is vestigingsmanager.. stakker! denkt dat ie god is daar in die tent… hij moest eens weten, alleen voor het salaris al!!!
Mvg,
Cargomachinist
Hallo iedereen,
Ook ik die ongeveer 1 jaar geleden toen had gesolliciteerd voor het MBO Service Trainee voor starters bij de NS en was toen helaas afgewezen (snik snik) wil nu toch weer graag proberen bij NS te solliciteren. Gewoon om de reden dat het leuk is en het ook gewoon echt een droombaan is. Alleen zoals ik weet is dus de sellectieprocedure zeker met de testen zeer pittig. Nu zit ik er ook aan te denken om tijdens de gesprekken ook goed kenbaar te maken dat je aan het functie profiel voldoet, alleen, hoe doe je dit? Want ik heb toch echt wel het idee dat ik gewoon aan de functie profielen moet voldoen, en denk dat de testen (zoals kleurenblindheid test en concentratie test e.d.) wel goed zijn, alleen de psychologische test daar kom je moeilijk doorheen, maar waarom als je zelf dan denkt dat je er wel geschikt voor bent? Ik zit nu in een overstapsfase, heb nu momenteel geen werk meer, en wil weer heel erg graag (wil eigenlijk zelfs ook niets anders meer) treinmachinist worden, alleen de standplaats arnhem zoeken ze nu geen mensen? Voor mij maakt het eigenlijk ook niet veel uit of het goederen vervoer of personenvervoer is, als het maar een functie als machinist zijnde is. Zijn er anders ook cursussen of heeft iemand tips om toch zo goed mogelijk door de psychologische test door te komen? Een sollicitatiebrief moet ik dan nog maken, maar die is wat mij betreft ook zo gemaakt.
Hallo Kees,Echt tips voor de psychologische test zijn er niet het belangrijkste is dat je vooral goed uitgerust bent en eerlijk en open overal over kan praten.
Er is ook geen mogelijkheid om onder de testen uit te komen ze zijn namelijk door de wet verplicht en je moet ook om de 5 jaar terug voor een herkeuring.
Probeer anders eens bij meerdere vervoeders tegelijk te soliciteren.
Op die manier vergroot je de kans om ergens aan de slag te kunnen en niet geheel onbelangrijk is dat de test uitslagen alleen aan jouw en aan de opdracht gever openbaar worden gemaakt.
Mocht je dus bij Ns reizigers niet door de psychologische test heen komen kun je het altijd nog een keer bij andere vervoerder proberen.
Met als grote voordeel dat je dan al een beeld hebt van wat je bij zo'n test allemaal kunt verwachten.
Veel Succes
p.s op deze site http://www.railcargo.nl/ staan alle goederenvervoerders die in Nederland rijden.
Kees van Dalen schreef:
>
> Hallo iedereen,
>
> Ook ik die ongeveer 1 jaar geleden toen had gesolliciteerd
> voor het MBO Service Trainee voor starters bij de NS en was
> toen helaas afgewezen (snik snik) wil nu toch weer graag
> proberen bij NS te solliciteren. Gewoon om de reden dat het
> leuk is en het ook gewoon echt een droombaan is. Alleen zoals
> ik weet is dus de sellectieprocedure zeker met de testen zeer
> pittig. Nu zit ik er ook aan te denken om tijdens de
> gesprekken ook goed kenbaar te maken dat je aan het functie
> profiel voldoet, alleen, hoe doe je dit? Want ik heb toch
> echt wel het idee dat ik gewoon aan de functie profielen moet
> voldoen, en denk dat de testen (zoals kleurenblindheid test
> en concentratie test e.d.) wel goed zijn, alleen de
> psychologische test daar kom je moeilijk doorheen, maar
> waarom als je zelf dan denkt dat je er wel geschikt voor
> bent? Ik zit nu in een overstapsfase, heb nu momenteel geen
> werk meer, en wil weer heel erg graag (wil eigenlijk zelfs
> ook niets anders meer) treinmachinist worden, alleen de
> standplaats arnhem zoeken ze nu geen mensen? Voor mij maakt
> het eigenlijk ook niet veel uit of het goederen vervoer of
> personenvervoer is, als het maar een functie als machinist
> zijnde is. Zijn er anders ook cursussen of heeft iemand tips
> om toch zo goed mogelijk door de psychologische test door te
> komen? Een sollicitatiebrief moet ik dan nog maken, maar die
> is wat mij betreft ook zo gemaakt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?