Treinmachinist NS

• Peet

Hoi Dennis,

100% waar. Ik hoorde vandaag inside informatie dat er een aspirant machinist uit Roosendaal met de cursus is gestopt. Er is dus een plaats open op de cursus. Als ik jou was zou ik snel contact opnemen met Roosendaal of Utrecht.

Succes

• corné

jouw inside informatie klopt niet.

de aspirant machinist is niet gestopt, maar door slecht personeelsbeleid eruit gebonjourd.

Als je begint met de opleiding vraag dan eerst even na wanneer de daadwerkelijke opleiding begint, zodat ze je niet aan het lijntje houden.

Voorkom dat het probleem wat de NS heeft (wat betreft personeelstekorten) niet JOUW probleem wordt. Daar zijn ze in Roosendaal namelijk erg goed in.

• nico

Ik volg al een poosje de reacties met name over de keuringen. Moet je die zelf betalen? Hoe duur zijn die? Want ik begrijp uit sommige reacties dat er eerst gekeurd wordt en daarna gesolliciteerd, of zie ik dat verkeerd?

En kent iemand die zichzelf verhuurd als machinist, dus zeg maar zelfstandig is? Ik loop zelf met die plannen rond, daar ik vanwege een lange ziekteperiode slecht bj de baas aan de gang kom.

• dennis

keuringen worden (uiteraard) door de toekomstige werkgever betaald.

ook wel logisch, ZIJ willen immers weten of JIJ geschikt bent.

doordat de keuringen de werkgever zijn pakkie aan is, zijn deze dat ook natuurlijk pas na je eerste sollicitatie gesprek.

Van zelfstandige machinisten heb ik zelf nog nooit gehoort, wel zijn er bedrijven die zelf geen treinen hebben maar wel machinisten, die ze dan bij de verschillende vervoerders detacheren.

• Cargomachinist

Er is 1 zelfstandige machinist in Nederland. zie www.railservisesjohn.nl dit is een éénmans detacheringsbureau voor spoorpersoneel

• Cargomachinist

Sorry ik bedoel www.railsevicesjohn.nl

• dennis

veel werkzaamheden en ervaringen heeft ie ook nie ;-)

• Daniel

n saaie job zonder opleiding….??? je denkt erg gemakkelijk he. weet je wat jij zou moeten doen eerst een verdiepen in iets maar ja jij zit vast op kantoor! met opleiding das saai.

• Harm

Hallo,

Ik wil graag machinist worden, waar kan ik dan het beste beginnen met solliciteren?? Op de site van de NS zelf met open sollicitatie???

Weet iemand daar een antwoord op?

Groeten Harm

• Cargomachinist

Als leerling/Aspirantmachinist kun je het beste bij mev-benelux beginnen, daar wordt je op verschillende loccen en treintypes opgeleid met een landelijke wegbekentheid. Een betere leerschool kun je op het moment niet hebben.

Om te silliciteren kijk op www.mev-nl.nl

Voor meer bedrijven kijk dan op railcargo.nl (Veolia zou ik niet doen)