salaris chauffeur

• Dick

Dag allemaal,

Een chauffeur heeft het allemaal niet zo makkelijk.

Ik ben zelf 20 jaar vrachtwagenchauffeur geweest maar uiteindelijk ben ik omgeschoold en nu ICT manager.

IT internationaal transport of

IT informatietechnologie is bijna hetzelfde.

Mijn salaris is niet meer te vergelijken met toen en ik zal jullie er ook niet mee vermoeien.

Eigenlijk zou een ieder moeten beginnen met een functie als vrachtwagenchauffeur.

Je leert zelfstandig werken, eigen verantwoordelijkheid, omgang met diverse lagen van de bevolking en culturen en je leert omgaan met hoge werkdruk.

Het is alleen jammer dat de meeste te lang blijven hangen en niet meer kunnen doorstromen in andere functies.

Als basis prima maar niet tot je helemaal kapot gewerkt bent op 50 jarige leeftijd.

Het salaris is veel te laag voor de inspannigen die je moet verrichten, het is niet alleen maar een beetje sturen maar iedere seconde allert zijn met wat je doet.

• nico klaver

vriend, je bent beginnend chauffeur zeg je. heb je je dan helemaal niet voorbereid op je nieuwe baan cq heb je je huiswerk niet gedaan? lees eens de Truckstar of de Trucks voor meningen over en in het transport. okay, 16 uur mag niet, 15 uur wel en als je dat niet wilt cq trekt, ga dan binnenland rijden. werk je nog harder, maak je je uren vol of nog meer, maar je salaris is hetzelfde als het buitenland (minus je onkosten-vergoeding want daar heb je geen recht op). ja, op het buitenland zie je meer en ben je eigen baas; daar ben ik het mee eens, en zolang je geen vriendin hebt of niet getrouwd bent is dat wel leuk, maar als “ze” om de hoek komt kijken ben je, in de regel, gauw uitgepoept. Doe hiermee je voordel en als dat lukt: Welkom bij de club. Groetjes van een collega-trucker (binnenland) uit de koekstad in het oosten van het land.

• MOI

In welke schaal hoort een chauffeur van bedrijfsafval en/of huishoudelijk afval?

• danny

hallo waar werk jij dan?

• erik

ook ik doe het niet slecht dan.

werk nu een half jaar voor een groothandel op de bestelbus.

Dagelijks van 8 tot 5 en vrijdag tot 4 uur.

salaris van 1950 euro,dagelijks op tijd thuis.Heb ook wel groot rijbewijs,maar geloof dat ik deze baan maar houdt als ik het allemaal zo lees.

• ale

het valt mij op dat ik verschillende bedragen zie staan . er is een regel een chauffeur die niet steelt of erft moet trappen tot hij sterft

laten we gewoon is met z'n alle chauffeurs en kraanmachinisten samen

actie gaan voeren voor een betere cao, want een accountent die meer verdient kan toch niet meer, als je de risico's vergelijkt de accountend veliest wat geld maar bij een cauffeur en machinist staan er gelijk levens op het spel.

voor de rest ben ik kraan machinist en zit ik in f 7 en verdien voor 40 uur een gemmiddelde van 1700 per maand, vind het dan ook vreemd dat er mensen zijn die 2100 euro voor d6 krijgen in drukke tijden of als ik ver weg sta breng ik ook met gemak 2400 mee naar huis ligt er maar net aan hoe hard je wil werken