salaris tandartsassistente

  • Fieneke

    Hoi iedereen,

    Ik vraag me af of ik dan echt zo weinig salaris krijg of dat ik het me inbeeldt. Ik ben 24jaar, gediplomeerd en werk al 6 jaar bij dezelfde tandarts als allroud tandarts-assistente (stoel, balie, omloop, huishoudelijke klusjes, administratie etc.) Ik werk fulltime(38uur) en verdien 1100euro netto per maand ( = 1480euro bruto)

    Ik ben heel benieuwd wat anderen uit het vak verdienen en hiervan vinden?

    Alvast bedankt voor jullie reactie

  • wilfred

    Volgens de cao van 2005 moet je na 6 jaar minimaal 1795 bruto verdienen.De nieuwe cao heb ik niet voorhanden maar het zal dus een paar % meer zijn als e1795 .Dus gelijk actie ondernemen want je behoort inderdaad meer te verdienen !!

  • Fieneke

    Hoi WIlfred,

    Heel erg bedankt voor je reactie. Wel schrikken hoor zo'n groot verschil.

    Ik heb alleen nog 1vraagje waarbij jij of iemand anders die dit toevallig leest misschien kan helpen. Want ik heb ergens gehoord dat tandartsassistentes geen cao meer hebben. Maar zou jij misschien die cao van 2005 naar me kunnen mailen? Op internet is er ook niet echt iets over te vinden

    Nogmaals bedankt voor je 1e reactie en eventueel voor je mail.

    Groetjes Fieneke

  • Martijn

    hier is een cao, alleen van 2004:

    http://www.abvakabofnv.nl/cao/overzicht/tandartsassistenten/met-naam/t/

  • wilfred

    Het klopt dat er geen cao meer is omdat de huidige verlopen is.Maar het is dus gebruikelijk dat men gewoon de laatste gebruikt.Dankzij martijn heb je nu de cao die je zocht.ik zou als ik jou was wel even je arbeidsovereenkomst nakijken .Als er dus staat dat je werkt volgens de cao dan lijkt het mij ,dat je nog heel wat achterstallig loon tegoed hebt.Maar wees hier wel voorzichtig mee want het kan dus de arbeidsverhoudingen aardig verstoren.

    in ieder geval veel succces !!

  • Alicia

    Ik vind dat je zeer onder de maat verdient. je bent 24 en al 6 jaar ervaring. ik vind het salaris van je diep triest. als je er niets bij krijgt zou ik zeker een andere baan gaan zoeken.

  • Marjolein

    Beste Fieneke,

    Dat salaris is echt veel te laag! Ikzelf ben 22 jaar en werk sinds drie jaar als tandartsassistente. Ik verdien nu ongeveer €1900,- bruto p.m. Waar ik netto €1377,- aan overhou.

    Ik zou een gesprek aangaan met je baas en anders eens gaan rondkijken naar een andere baan. Er zijn meer tandartsen dan assistentes dus je kan best wel wat onderhandelen hoor!

    Veel succes

    Gr. Marjolein

  • Marit

    hoi

    Ik had ook een vraagje.

    Ik ben 28 jaar en ben 9 jaar ervaren gediplomeerd tandartsassistente.

    Hoeveel verdien je dan netto per uur? Ik ga naar een nieuwe werkgever,

    waar ik voor 15 uur per week ong 620 euro per maand krijg uitbetaald, klopt dit??

    Waar kan ik het vinden, wat het uurloon is voor iemand zoals ik?

    Ik werkte vroeger fulltime, maar ben nu mama van 2 kinderen.

    Groetjes MaritMarjolein schreef:

    >

    > Beste Fieneke,

    >

    > Dat salaris is echt veel te laag! Ikzelf ben 22 jaar en werk

    > sinds drie jaar als tandartsassistente. Ik verdien nu

    > ongeveer €1900,- bruto p.m. Waar ik netto €1377,- aan overhou.

    > Ik zou een gesprek aangaan met je baas en anders eens gaan

    > rondkijken naar een andere baan. Er zijn meer tandartsen dan

    > assistentes dus je kan best wel wat onderhandelen hoor!

    >

    > Veel succes

    >

    > Gr. Marjolein

  • laila

    ik ben 28 jaar werk 39 uur en verdien netto 1329 klopt dit.

    werk nu daar 1 jaar.

    ben 4 jaar gestopt met werk als assistente en had ervoor al 4 jaar ervaring.

    moet je weer op nul beginnen

  • Bahar

    hey ik ben 22 jaar en ik ben nog aan het studeren voor tandartsassistente 1e jaar mbo nog 2 jaren te gaan maar ik weet niet hoeveel je verdient als tandartsassitente ik kan nergens vinden zou iemand willen mij info geven over….