Salaris Secretaresse

• Mandy

Hallo,

Ik heb een Schoevers secretaresse opleiding afgerond.

Nu moet ik bij verschillende bedrijven solliciteren maar wil ik weten wat mijn opleiding waard is. Kunnen jullie mij een salaris indicatie geven.

Ik wil graag weten wat de gemiddelde secretaresse verdient.

• Astrid

Hallo,

Ik heb de opleiding directiesecretaresse gevolgd en ik ben nu aan het werk als secretaresse. Ik ben 22 jaar. Ik weet niet hoe oud je bent dus ik kan geen indicatie geven. Laat weten hoe oud je bent dan weet ik wat meer te zeggen. Ik verdien 1400 bruto per maand 40 uur per week werken. 30 vrije dagen per jaar en ik heb 13e en 14e maand en winstdeling.

Astrid

• joyce77

Hoi Mandy,

Voor iemand van 23jr en ouder, zonder ervaring. Start salaris van ong. 1500 euro. Maar eigenlijk is het moeilijk te zeggen want tussen secretaresse en secretaresse zit gewoon veel verschil.

Astrid: Mag ik zeggen dat je zeker bij je werkgever moet blijven! Want met een 13e en 14e mnd erbij heb je omgerekend een salaris van 1633,33 per maand. En dat voor een 22jarige! En dan krijg je daarboven nog winstdeling!

Ik ben 28jr, 6jr ervaring en verdien 1850 per maand. Geen 13e maand ofzo, geen winstdeling etc. Alleen een spaarloonregeling.

• Astrid

Ja Joyce ik weet dat ik niet slecht verdien. Tja je hoort altijd dat mensen nog meer verdienen maar ik snap dan niet waar ze dat vandaan halen! eerlijk waar, wat ik hier soms lees. Krijg als het goed is in Juli andere functie, assistente en dan ga ik ook in salaris omhoog. Maar ik heb een leuke baan waarin ik veel kan doorgroeien en de mogelijkheid om door te leren in de juridische wereld.

Ik geloof dat het minimumloon voor 22 jarig iets van 1100 bruto is per maand.

Astrid

• Marloes

Hoi Mandy,

Ik ben ook secretaresse ( in het onderwijs ) , 26 jaar, bijna 6 jaar ervaring en ik verdien per maand € 1800 bruto, dat is voor mij € 1300 netto in de maand. Daarnaast heb ik wel een eindejaarsuitkering van ongeveer € 1000 netto en alle schoolvakanties vrij. Ik werk 40 uur in de week.

Hopelijk heb je wat aan deze info. Succes.

Groetjes, Marloes

• Marjan

Vraagje: Ik werk 18 uur in de week. Nu wordt ik een aantal dagen uitgeleend (uiteraard in overleg met mij) aan een collega van mijn baas. Is het reeel om hiervoor een extra bijdrage te vragen (naast de reiskostenvergoeding)?. Ik werk als secretaresse direct onder de directeur.Marloes schreef:

• Lisa

Hallo,

Ik ben 22 jaar, heb 2 jaar ervaring en verdien 1600,- bruto per maand. Op basis van een 40 urige werkweek en 30 vakantiedagen.

groetjes Lisa

• Claire

Hallo,

Ik ben 18 jaar. Heb mijn schoevers directie secretaresse diploma. heb verder nog geen werk ervaring. Heb wel al stage gelopen. Enig idee hoeveel ik per maand zou kunnen verdienen?? Hier wordt mij aangeboden, 5 dagen, dus ongeveer 40/42 uur per week en dan 800 euro per maand?? Is dit normaal of juist weinig??

Groeten Claire

• Danielle

Hallo,

Ik ben net 20 geworden en verdien 1000 bruto voor 32 uur. Werk ook op een makelaarskantoor, heb 2,5 jaar ervaring nu. Heb nu net m'n diploma behaalt voor directiesecretaresse, de laatste 2 jaar heb ik 4 dagen gewerkt en 1 dag in de week naar school.

Nu mag ik toch wel wat meer gaan verdienen, want ik ga 40 uur werken en heb m'n diploma gehaald.

Danielle

• maayke

Ik vroeg mij eigenlijk ook af wat nou een reëel bedrag is om te vragen. Bij mijn vorige baan kreeg ik als 21 jarige €1400,- NETTO.

Alszijnde directiesecretaresse, ik pakte al het werk aan wat op mijn pad kwam en ga nu in deeltijd officemanagement doen bij schoevers.

Maar ik zou niet aan het werk gaan voor 1000 euro netto, maar dat is heel persoonlijk want sommige banen eisen meer verantwoordelijkheden dan de anderen.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom mensen die jonger zijn met hetzelfde aantal jaren werkervaring minder krijgt dan iemand die bijvoorbeeld 45 jaar is. (dus in alles is gelijk behalve het loon en leeftijd) Want dat snap ik dan weer niet.

Ook nog even iets: ik ben sinds kort weer in de sollicitatiegesprekkenmolen en ik ben laatst afgewezen omdat ik te hoog hollands sprak. Mag dat eigenlijk wel?

Groetjes!