Salaris Secretaresse

• Gup

Ik ben 21 jaar heb geen diploma (wel een opleiding directiesecretaresse gevolgd) en wel administratieve werk ervaring maar niet als secretaresse, ik heb nu een baan aangeboden gekregen als secretaresse waar ik brutto 1800,- en netto 1500,- verdien bij 40 uur! Ook is er een 13e en 14e maand, ik krijg als bonus dus twee keer per jaar mijn salaris dubbel! Eerst een contract van 1 jaar, daarna vast!

Zal ik de baan accepteren! Ik heb nu een hele leuke baan, maar deze is niet voor een vast contract, wellicht andere functies in het bedrijf wel! En verdien nu 1400,- netto!!

Ik twijfel of ik bij schoevers mijn diploma moet gaan halen en dus weer ga studeren in combinatie met een baan, of dat ik gewoon fulltime blijf werken!!!

• Sabine

Ik ben een juridisch secretaresse en heb 3 jaar ervaring op een advocatenkantoor. ben na deze 3 jaar overgestapt op een ander advocatenkantoor in A'dam en verdien nu (ben 23 jr) fulltime(40uur) 2100 bruto, dus als ik al deze bedragen lees, dan vind ik dat jullie veel meer mogen vragen, ik heb trouwens helemaal geen opleiding gehad tot secretaresse, ik ben er zelf ingerold en m'n hoogst genoten opleiding is mavo, dus ik bedoel maar… vraag meer!!!

• Loes

Hoi Gup,

Als je als 21-jarige al 1800 bruto krijgt met 13e en 14e maand, zit je goed.

Ik zou, als ik jou was, nog wel een cursus Nederlandse spelling volgen, want het is bruto en geen brutto…

• Loes

Hey Sabine,

Bij welk kantoor werk jij? Is dit een groot kantoor?

Ik werk ook als juridisch secretaresse in Nijmegen, maar bij ons kantoor worden deze bedragen helaas niet betaald.

Hebben jullie loonschalen?

Hebben jullie een CAO of goed loonbeleid?

Hebben jullie pensioenvoorziening via je werkgever?

Hebben jullie nog secundaire voorzieningen naast vakantietoeslag (winstuitkering, 13e maand o.i.d.)?

Ben wel benieuwd!

Loes

• Sabine

Hey,

Ach ja iedereen maakt weleens een foutje..het draait in dit gesprek

uiteindelijk om wat de verdiensten zijn en het gaat niet zozeer om de

spelling..dus maak je niet zo druk om mijn spelfouten en je superieure gevoel dan komt alles goed. Succes verder!

• Sabine Metz

Hoi Loes,

Ik las je berichtje die begon met Hi Gup..

Ik dacht dat dit voor mij bestemd was, aangezien ik dit bericht van jou in mijn inbox kreeg..de laatste regel in mijn reactie hierop schrijf ik iets wat niet zo aardig is bedoeld, dus bij deze mijn excuses.Ik heb het verkeerd begrepen.

Ik werk in A'dam Zuid bij Loyens en Loeff, met hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden en wat ik heb gehoord is dat Loyens het best betaalde kantoor is in de Randstad geloof ik.. Veel opleidings- en cursusmogelijkheden.

Ik zou het fijn vinden wanneer je wilt solliciteren, dat je dan mijn naam vermeld, dit omdat ik meedoe aan een referal-program.

Ik ben benieuwd naar je reactie,

Groet,

Sabine

• chantal

Hallo allemaal,

ik ben een 23 jarige secretaresse met een afgeronde MEAO diploma directiesecretaresse/management-assistente, met inmiddels 6 jaar werkervaring.

Momenteel verdien ik € 1800,- bruto per maand obv een 40-urige werkweek. Ik vind dit vrij weinig. Ik werk bij een bedrijf met ong. 130 werknemers en ben de secretaresse van ong. 30 mensen binnen het bedrijf, bij afwezigheid ben ik ook de vervanger van de office manager. Hierbij zitten 26 vakantiedagen, overwerk is hierin berekend en wordt ook van je verwacht.

Is dit salaris volgens jullie correct?

graag jullie eerlijke reactie

• Lisa

Hallo allemaal,

Als ik de bedragen zo hoor vind ik het eerlijk gezegd ook allemaal erg weinig klinken. Hoewel het qua netto misschien niet zo heel veel zal schelen. Ik werk nu 1 jaar op een hogeschool als secretaresse (hiervoor alleen administratieve werkervaring, wel kort hbo opleiding Toerisme afgerond) en verdien bruto 2050,- euro per maand bij 40 uur. (wel 42 vakantiedagen) Als ik zo om me heen lees, is dat misschien nog redelijk maar toch vind ik het te weinig. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen op een advocatenkantoor (juridisch secretaresse) voor 40 uur met een salaris van 2300 euro bruto per maand. (25 vakantiedagen, een stuk minder dus).

Ik zit te twijfelen wat ik nu zou moeten doen!

ps 1 ik ben 25 jaar en heb slechts 1 jaar werkervaring als secretaresse (dat is dus zoals hierboven staat op die school)

ps 2 weten jullie misschien wat ongeveer het maximale is wat een secretaresse/directiesecretaresse zou kunnen verdienen?

Groetjes Lisa

• Kiki

Hallo allemaal,

ook ik heb een vraag ik heb mijn stage bij een makelaar/consultancy kantoor afgerond (voldoende) omdat er een vacature vrij was mocht ik die voor drie weken vervullen.. nou is mijn vraag wat mag ik vragen voor loon, even mijn gegevens op een rijtje;

* ik ben 20 jaar

* nog in opleiding tot secretaresse

* ik ben dus nog niet afgestudeerd (wel al medisch, en juridisch behaald)

over 12 weken ben ik wel afgestudeerd maar dit ter zijde.

dus wat mag/kan ik volgens jullie krijgen/verwachten..??

Gr. Kiki

• Maria

Ik ben 26 en 10 jaar ervaring als adm mw./secretaresse. Werk 36 uur en verdien bruto 2057. Ik wil graag ergens anders werken heb het niet naar mijn zin. Een probleem is echter dat ik wel het zelfde salaris wil blijven verdienen (minimaal). In welke sectro kan ik dan het beste terecht? Advocatuur ofzo? ik werk nu als secretaresse in de gezondheidszorg.