Automonteur

• Astrid

Hoi Joyce,

Nou weet je wat het is, mijn vriend moet vanaf april dus ook inderdaad flexibeler gaan werken. Hij moet dan ook soort van ploegen gaan draaien en in het weekend krijg je een pieper mee dat als een klant met pech staat dat je er dan heen moet om die klant te helpen. Hij werkt nu ook van half 9 tot half 6 en dan heb ik het nog niet over het overwerk wat niet uitbetaald wordt. Maar goed hij is een lange tijd ziek geweest dus hij heeft ook zoiets van nu ga ik zo'n gesprek nog maar even niet aan. Ik wacht nog wel tot mijn beoordelingsgesprek/ functioneringsgesprek. Hij heeft nu in totaal zo'n 4 jaar ervaring en heeft APK en is eerste automonteur, daarnaast heeft hij nog vanallerlei certificaten voor cursussen die hij gevolgd heeft. Maar goed ik vind gewoon dat het vrij laag is, toen hij net begon was het veel, maar nu gaat hij bijna niks omhoog, door het nieuwe zorgstelsel. Dus daarom vind ik dat er best gecompenseerd mag worden vanuit de werkgever.

Groetjes Astrid

• Joyce

Ik zeg dit omdat jij zegt dat bruto 1450 heel goed is voor iemand met “maar LTS”.

Die opmerking vind ik behoorlijk neerbuigend!

Mijn man heeft ook “maar” LTS, maar heeft wel omgerekend een hoger salaris dan ik met MBO+. “Handenarbeid” word gewoon goed betaald.

Tuurlijk is hij pas 24 maar dat is geen jeugdloon meer, en dan maakt de CAO nauwelijks nog onderscheid. Tuurlijk met veel ervaring iets meer salaris, maar dat is echt niet zo veel meer.

Je moet gewoon geluk hebben met je werkgever.

gr Joyce

• Arie Kanarie

Het is toch ook “maar LTS”.!! Wat heb je daar nou nog onder zitten….lagere school en het ZMLK (Zeer Moeilijk Lerende Kinderen).

Dus Alie Heeft gelijk.!!

• Laurens

Veel automonteurs verdienen inderdaad een laag salaris ,

veel te laag in verhouding tot hun verantwoordelijke werk ,(bijv werken aan het remsysteem /banden/stuurinrichting/brandstofsysteem etc etc ) dit ook vaak onder tijdsdruk,,want de klant staat te wachten, een eventuele fout kan nare gevolgen hebben.

De monteurs die beter verdienen zijn vaak enkele keren gewisseld van werkgever of werken in de autoschadeherstel sector.

Het “”LTS “” waar ALI het neerbuigend over heeft is de opleiding waar ze mee begonnen zijn ,de meeste automonteurs hebben daarnaast regelmatig cursussen gevolgd ,die zeker op MBO niveau zijn ,auto-electronica,navigatie ,telecom,motormanagement.etc.

zaken die een gemiddelde ambtenaar/kantoorklerk/blablablaManager absoluut niet zal begrijpen

ben van mening dat vakmensen die iets kunnen steeds beter zullen gaan verdienen ,,aangezien we in nederland te veel bureaucratie(te veel mensen die gezamenlijk te weinig doen/kunnen) hebben

vind dat mensen ook betaald moeten worden naar de verantwoordelijkheid van hun beroep

dus bijv een doorsnee huisschilder moet niet zeuren dat hij weinig verdient,

maar een automonteur moet beter betaald worden.

Laurens (ik ben geen automonteur)

• Arie Kanarie

Laurens zit vol frustratie over zijn salaris van….ik denk toch wel automonteur.!!!

Laurens het is simpel….er zijn mensen die auto's kopen en mensen die auto's maken!!

• Davy

het is idd maar een laag salaris voor iemand van 24 met diploma's.

ik ben 19 werk in de bouw als timmerman heb 2 diploma's ben nu met de laatste bezig en heb een bruto maandsalaris van 1600 euro + 13e en 14e maand + tijdspaarfonds.

• Bart

Hoi allemaal ik heb dit zo is zitten lezen en waarbij een paar stukken vol verbazing!

Ik verbaas me er over waar mensen zich zo druk over kunnen maken, wat maakt het uit of iemand LTS of VWO gedaan heeft, ik bedoel als je toch plezier in je werk hebt dan heb je het al goed voormekaar vindt ik. En dan daarbij het gras lijkt toch altijd groener bij de buurman.

Ik ben zelf 23 jaar en heb me vanaf LTS niveau zover opgewerkt dat ik nu door zou kunnen naar de HTS. Ben inmiddels 1e monteur in de vrachtwagens en heb APK licht + Zwaar en heb daarbij net de opleiding elektronica technicus afgerond.

En wat ik dan uiteindelijk verdien 2000,- euri bruto in de maand en dan komen de overuren er nog bovenop. Ik werk 2 avonden in de week van 8.00u ‘s ochtends tot 22.00 ’s avonds en dan de zaterdagochtend er ook bij. En dan daarbij ook nog 1x in de 8 weken een hele week 24 uurs servicedienst.

Ik heb het hier errug goed naar m'n zin en zou ook niet snel meer van baan verwisselen daar ik ook een vast contract heb. Ik heb al meer malen collega's zien gaan en daarna toch maar weer teruggekomen, omdat het dan toch wel goed is bij ons.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je niet naar een ander moet kijken. Als jij er niet tevreden mee bent dan zul je er zelf wat aan moeten doen. Maar kun je er van leven en ben je gelukkig en gezond dan zou ik het al snel goed vinden. Het kan natuurlijk altijd meer, maar ja dat is niet altijd jammer genoeg!

• tita

Als eerste wil ik ff melden dat die Arie beetje arrogante kwal is met er zijn mensen die auto's maken en kopen.

En dat soort opmerkingen van het is maar LTS daar word ik ook niet goed van.

Goed 1450 brutto per maand??????????? tja als ik eerlijk ben dan is het niet veel maar het is toch zeker 220 euro meer dan minimum en je vriend is niet zo erg oud hij kan waarschijnlijk nog wel even doorgroeien.

Ik weet dat de autobranche slecht betaald, je moet dus veel plezier in je werk hebben.

Ik werk in de chemie en starters beginnen bij ons in schaal 5 en die loopt van 1270 tot ong 1500 euries daarna kunnnen ze nog max doorgroeien naar 2500 euries deze schaal loopt tot de leeftijd van 43 jaar dus………..ook geen vetpot.

en deze mensen werken op een lab met gevaarlijke stoffen.

• geert

hallo,

ben nu eerste autotechnicus met apk(sinds 3 maanden apk pas.)ben 28 jaar)

ben nu aan t solliciteren.

in omgeving eindhoven is op t ogenblik een tekort aan 1ste autotechnicus met apk mensen.

ik vraag nu tussen de 1850 en 1950 bruto en dit vinden ze een vrij normaal loon.

bij sommige uitzend/detasch. bedrijven vinden ze t nog laag.

probeer flexaforte en ajilon maar eens. die zoeken erg veel automonteurs. ook met apk.

succes.

groeten geert

• geert

astrid zie mijn berichtje iets naar onderen in de lijst.

succes en groeten geert