Wat moet ik hier van denken

• Frans

Ok stel het hele plaatje gewoon op.

CAO bruto basis loon voor mij is 2717 bruto per maand + 29% ploegentoeslag

13de maand incl ploegentoeslag en vakantiegeld.

dienstrooster ochtend - ochtend - middag - middag -nacht - nacht en dan 4 dagen weekend.32,6 uur per week gemiddeld.

Netto salaris 2289 per maand en dan 2 keer per jaar 4200 euro ( 13de maand ) 4100 ( vakantie geld ) btw dit is incl het normale loon en betaal ook pensioen van 246 euro bruto per maand vandaar de 2289 netto

CAO bruto basis salaris Vriendin 2336 + 30% ploegentoeslag.

13de maand incl ploegentoeslag en vakantiegeld.

Dienstrooster 7dagen werken 3-2-2 de 3 valt altijd in het weekend, en dan 5 dagen vrij. maakt ook 32,6 uur per week gemiddeld

Netto salaris van 2100 euro en 2 keer per jaar 3900 ( 13de maand ) en 3800 ( vakantie geld ) btw dit is incl het normale loon. Mijn vriendin heeft een premie vrij pensioenruppert schreef:

>

> Dan moet je dat soort dingen wel vermelden grappenmaker. dus

> graag bruto salarissen op grond van normale werkweek 36/40

> uur. € 5.000,- per maand klinkt ook leuk, maar als je daar 80

> uur per week voor moet werken wordt het minder leuk.

• menno

Basissalarissen zijn prima, maar zeker niet absurd hoog. Inderdaad kom je met een 13e maand, onregelmatigheidtoeslag, vakantiegeld e.d. aan fraaie bruto-jaarsalarissen.

Op grond hiervan moeten jullie 4 ton hypothecair kunnen lenen. Maar dan is er niet de mogelijkheid om terug te gaan in inkomen vanwege een kinderwens, beëindigen relatie of overlijden (klinkt cru maar komt uiteraard vaak voor).

Verstandiger zou zijn een dusdanige lening aan te gaan dat 1 van jullie het bijna kan betalen mocht de ander wegvallen. Dan kom je op +/- 2.5 ton uit hypothecair.

• ruppert

Daarbij komt nog dat banken tegenwoordig minder makkelijk zijn in het geven van hypotheken. Ik heb al van veel gevallen gehoord waarbij onregelmatigheidstoeslagen niet worden meegerekend in het bruto jaarsalaris en de gveraagd hypotheek dus niet bereikt werd.

• menno

Mee eens, er worden momenteel te vaak hypotheken niet verstrekt, terwijl dit wel zou moeten kunnenop basis van inkomen.

Snap niet helemaal waarom de banken zo terughoudend zijn; A hun core-business = het verstrekken van leningen en B er is in NL geen hypotheekprobleem à la de VS.

• Toos

Pff,

Gewoon heeeel blij zijn met dit salaris en je leeftijd!!

Gewoon hardwerken, ik denk niet dat er veel vrienden van je zijn die hetzelfde verdienen.

i kben zelf 31 en verdien 3000 euro bruto, voor een normale werkweek

• Salaris

Ploegentoeslagen worden lang niet altijd als vast inkomen gezien door een bank. Je moet je ook afvragen of je die toeslag als basis wilt voor je hypotheek. Als ik het zo lees hebben wij het nog zo slecht niet: ikzelf 115.000,- per jaar en mijn partner 95.000,-.

• J.P. Balkenende

250000 euro per jaar.

Bewijs jou salaris maar even meneertje dit is echt lulkoek salaris

Salaris schreef:

>

> Ploegentoeslagen worden lang niet altijd als vast inkomen

> gezien door een bank. Je moet je ook afvragen of je die

> toeslag als basis wilt voor je hypotheek. Als ik het zo lees

> hebben wij het nog zo slecht niet: ikzelf 115.000,- per jaar

> en mijn partner 95.000,-.

• Salaris

Gelukkig hoef ik niks te bewijzen. Maar goed: beiden universitair geschoold, de een econoom de ander techneut/strategisch management. Leeftijden 32 en 35.

• Salaris

Het ergste is, dat het hier echt binnenkomt elk jaar…

• arco

haha…

de grappenmakers worden steeds lolliger hier (en de leugens doorzichtiger :-(

arco