onzeker

• Eric Basel

Allen,

Bedankt voor de reacties! Voor Tinus is het misschien niet serieus maar ik heb er wel wat aan gehad!

Ik besef dat ik niet moet zeuren aangezien het mijn eigen schuld is en dat als ik iets wil veranderen ik hetzelf moet doen.

Ik ga me nu orienteren op een HBO opleiding of cursussen en dan ertegenaan!

Tot ziens!

ps Tinus als je het gezeur vindt reageer dan in het vervolg gewoon niet meer.

• Tinus

Hoezo??

Voel je je gekwetst??

• Eric Basel

gekwetst voel ik me niet zo snel, maar als ik andere reacties zie dan kan je daar een voorbeeld aan nemen…

niet voor iedereen loopt het leven als een geoliede machine, misschien heb ik fouten gemaakt en sorry als ik dan om advies vraag.

• menno

That's the spirit!!

Sportieve reactie van je. Je schiet gelukkig niet in de verdedigingsrol. Tof.

Succes!

• Joost

Een paar dingen die in me opkomen:

- de zichtbare rijkdom van anderen heeft vaak ook een keerzijde die jij niet ziet. Zo kan jij niet zien welke hypotheek er op dat huis rust en zie jij niets van de zaken die anderen niet hebben en jij wel.

Ik heb geleerd om niet te kijken naar het huis van de een, de auto van de ander en de knappe vriendin van de derde. Je bekijkt de dingen die je hebt, kunt en doet en dat leer je waarderen. Niet je eigenwaarde afmeten aan hetgeen een ander kan of doet.

- de keuze om om te gaan met je studie zoals je hebt gedaan is gewoon een eigen keuze. Je geeft nu aan studie een beetje beu te zijn, dat kan, maar in feite heb je nooit echt gestudeerd.

Wie zegt er dat jij niet over enkele maanden of jaren alsnog een studie op kan pakken?

Het advies van ‘wordt maar zelfstandig’ slaat nergens op. Daarvoor is echt wel iets meer nodig dan iemand die alleen geld wil verdienen en geen opleiding heeft.

Het enige advies dat ik kan geven is: door hard te werken bereik je iets. Dat kan opleiding zijn, dat kan iets anders zijn, een eigen zaak, of jezelf opwerken in loondienst. Alles kan.

Oh ja: er zijn ergere dingen dan een keer niet op wintersport kunnen.

Oh ja 2: ik ben zelfstandig ondernemer na eerst 10 jaar studie op WO niveau te hebben gedaan, niet flierefluiten maar hard werken, studeren en feesten, die combi kan dus ook!

• Mikey

Beste Eric Basel,

Na het hele verhaal te hebben gelezen heeft iedereen hier wel een beetje gelijk.

Maar goed ik weet wel iets wat je kunt doen om A: behoorlijk wat geld te verdienen en B: behoorlijk wat vrijetijd te hebben zodat je eventueel toch nog een opleiding af te maken.

Process Operators, voor deze functies kunnen ze bijna geen mensen voor vinden omdat het altijd in de ploegendienst is waardoor je weer enorm veel geld kunt verdienen.

Je werkt gemiddeld 32,2 uur bijvoorbeeld 2 ochtenden 2 middagen en 2 nachten daarna ben je weer 4 dagen vrij.

Je verdiend gemiddeld op jou leeftijd tussen de 2500 en 3500 euro bruto per maand incl ploegentoeslag.

Tip:

Hoe meer je wilt verdienen hangt weer van het bedrijf af als je bij een grote multinational zit zal je meer riching de 3500 euro verdienen per maand en als je bij een nederlands klein fabriekje gaat werken verdien je weer wat minder.

De mogelijkheden zijn zo enorm en vooral omdat je nog lekker jong bent.

Dus wees niet onzeker, het komt allemaal wel goed.

Groeten,

Mikey

• frank

Het Eric, je bent goed bezig. When you know better you do better. Je bent nog jong. Laat je niet gek maken, trek je eigen plan. Mijn steun heb je! Ene…… we nemen er nog een! Genieten kan ook niet iedereen. Proost

• Anoniem

Eric Basel schreef:

>

> Hallo mensen,

>

> Ik heb het volgende wat ik aan jullie wil voorleggen.

>

> Mijn vriendengroep ken ik van het VWO en het is een hele

> leuke groep. Na het VWO is iedereen gaan studeren aan de uni

> (ik ook) en nu komt de periode dat iedereen een beetje gaat

> werken. Iedereen behalve ik heeft dan ook een goede baan en

> dito salaris. Ik heb echter mijn studie niet afgemaakt en ben

> nu ook gestopt (voelt als een opluchting).

>

> Ik werk nu als administratief medewerker wat ik wel leuk vind

> maar ik verdien maar 1800 euro bruto en geen extra's. Mijn

> vrienden hebben allemaal een auto van de zaak, dik salaris en

> eigen huis enzo, maar voor mij zit dat er allemaal niet in

> omdat ik er geen geld voor heb. Ik moet ook nog mijn IBG

> lening terugbetalen van 90 euro per maand (!). Nu gaan ze met

> zijn allen in maart op wintersport en ik kan weer niet mee

> omdat ik geen geld heb. Dit soort dingen komen heel vaak

> voor, etentjes, uitgaan, dagjes weg, weekendjes weg enz enz.

> Ik wordt er heel verdrietig van dat ik nergens aan mee kan

> doen en wordt hier ook onzeker van. Ik verzin vaak smoesjes

> om niet mee te gaan omdat ik niet durf te zeggen dat ik het

> geld niet heb.

>

> Herkent iemand deze situatie en hoe ga je ermee om?

>

> Alvast bedankt!!!

>

> Eric

Oplossing, ben zo ie zo eerlijk en zeg gewoon dat je geen geld hebt voor die dingen. Je bent heus de enige niet die geen uitjes en of hobby,s kunnen veroorloven. Er zijn gezinnen die van minder moeten rond komen. En oh ja! ik hoop dat je gezond bent!

Want als je ziek bent en of wordt door omstandigheden of een handycap krijgt of hebt, ( bv ski ongeluk )hou je nog minder geld over!!!!

Dus niet zeuren, als je meer wilt en je bent gezond moet je er voor werken! Of bij gaan leren als je dat kan. Zoniet, moet je te vreden zijn met wat je hebt én keuzes maken, dat moet je leren!

maken!

• Octopuss

Ik kan er anders prima van rondkomen!