auto rij instructeur

• Kees

Hallo.

Ik doe op dit moment en vanwege een reorganisatie bij mijn vorige werkgever een opleiding tot rij-instructeur catagorie B.

Uiteraard betaald mijn vorige werkgever de gehele opleiding.!! Niks mis mee dus.

Als vooropleiding werd vereist een MBO diploma.

Dus mag je ook verwachten dat het een goede opleiding is. Ook niks mis mee dus.

Nu het volgende:

Heb me laten informeren wat de verdiensten zijn nadat ik mijn opleiding heb gehaald.

Ik werkte hiervoor bij het rijk en verdiende rond de 1800,= netto per maand.

Had gewoon een MBO functie.

Als ik instructeur zou worden in loondienst, wordt er idd gesproken over een uurloon van ongeveer 10,=.

Schrikbarend dat er voor zo'n bedrag gewerkt moet worden en dan omgerekend per maand ongeveer 1200,= uit komt bij een 40 urige werkweek.!!!!

Ik werkte 36 uur.

Heb nu met een uitkering 350,= meer dan dat ik aan het werk ga.

Uiteraard ga ik aan de arbeid omdat mijn uitkering het resterende aanvult maar nogmaals is het erg weinig.

Heb een kennis die bij een supermarkt werkt voor 28 uur, die netto bijna 1300,= heeft.

Wilde alleen even mijn verhaal doen.

Groet kees.

• Freddy 58

Ja,

Ik heb nu ook mijn rij-instructeurs diploma en had baangarantie.

In tussen is mijn opleider failliet gegaan en nu heb ik geen werk.

Nu dus werk zoeken , maar er zijn helemaal geen vacatures in

Noord Nederland. Je solliciteerd op vacatures die er niet zijn en

je belt heel wat af maar er is niks. Zelfs nu de 16 1/2-jarigen ook

mogen lessen.

• BertV

Hmm, klopt niet helemaal. Startsalaris van een examinator is 2800 euro (iets meer) en loopt door tot ongeveer 3700 bruto per maand (36 uur per week), zie de site van het Cbr.

Groet,

bert

• Arjen Hofstra

Rijschool Drachten is op zoek naar een goeie rij instructeur we zijn gevestigd in Drachten en lessen op Heerenveen, ben je in bezit van de juiste papieren,flexibel inzetbaar reageer dan op telefoon nummer 0613322038

Arjen Hofstra

• Anno Niem

gerard Schreef:

——————————————————-

> Tot enige tijd geleden bij de zich zelf de

> grootste rijschool van Gelderland gewerkt. Alle in

> vaste dienst werkende instructeurs verdienen hier

> ongeacht hun leeftijd ongeveer 10,50 euro per uur.

> Ook mensen van boven de 60. Loon aanpassing aan

> indexcijfer is hier onbekend.Dus NIEMAND krijgt

> ook maar enige jaarlijkse loonsverhoging. Terwijl

> alle instructeurs vakmensen zijn. Bedenk je dus

> goed voordat je hier gaat werken.

Ik kan dit volmondig bevestigen!

Dit vond ik op de site van de Verkeersacademie:

Wij hebben per direct plaats voor full-time rijinstructeurs categorie B. We bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden. Bel snel!

Wat een lachertje!

Rijinstructeur wordt slecht betaald,maar deze slaat alles

Niks geregeld! Een slecht netto uurloon en that's it! Zelf alles regelen.

Soort ZZp-er/franchiser tegen € 9,=!!!!!!!!!!!!!!!!!!! per uur

Geen vakantiedagen -en vakantiegeld,geen auto bij de deur (auto dagelijks ophalen en terug zetten en zonder reiskosten),tussenuren niet doorbetaald,geen doorbetaling bij ziekte en ga maar door

Als je zo stom bent om hier te gaan werken,raad ik aan om alles op schrift te laten zetten en te ondertekenen

Neem wel een advocaat mee!

• John

Geen idee of iemand dit nog leest maar ik heb een vraag.

Ik wil bijverdienen als rijinstructeur omdat ik hou van autorijden. Ik ben universitair opgeleid en ben nu 34 jaar.

Wat voor instructeur (standaard, CBR, eigen rijschool) zouden jullie aanraden?

Nogmaals ik wil het doen omdat ik het leuk vind, nu en dan op een weekendje autorijlessen geven.

• nick

Hallo,

Ik doe een universitaire studie maar eigenlijk is mijn passie auto en motorrijden en lijkt het me leuk hierin les te geven.

Ik hoor veel negatieve dingen over het beroep rij instructeur.

Heeft iemand een idee of er naast rij instructeur,

nog andere vakken(hoogopgeleid of mbo) die een beetje met mijn passie samengaan?

Groetjes

• adri

Welkom bij de club. Voor mij hetzelfde verhaal. Opleiding afgemaakt eind november en als er al vacatures zijn dan is ervaring vereist!!

Ben bijna 58 en doe nu vouwwerk voor mijn uitkering.

Succes in ieder geval.

Adri

• van munster

adri Schreef:

——————————————————-

> Welkom bij de club. Voor mij hetzelfde verhaal.

> Opleiding afgemaakt eind november en als er al

> vacatures zijn dan is ervaring vereist!!

> Ben bijna 58 en doe nu vouwwerk voor mijn

> uitkering.

>

> Succes in ieder geval.

>

> Adri

Ik ben op zoek naar een rijinstructeur in de de examenplaats nijmegen. Stuur je gegevens naar info@ars-vanmunster.nl

Het gaat om een fulltime baan, ook voor gemotiveerde beginnende instructeur.

Eef

• P.Vogel

Hallo

Ik ben een vormalige postbode en ben i.v.m de reorganisaties bij postnl overcompleet verklaard.

Nu wil ik me laten omscholen tot rijinstructeur postnl kan een deel van mijn opleiding betalen.

En ben daarom op zoek naar een goede en gedegen opleiding in de omgeving Gelderland midden.

Wie kan mij een goede opleidingschool adviseren.

En hebben jullie nog andere tips ?

als vast mijn hartelijke dank !

Petra