auto rij instructeur

• hansvant

haha, je bent gek. op basis van 32 uur meer dan 5000 euro as if…haha

• hansvant

ik verdien op basis van 40 uur p/w 1600 per maand exclusief reiskostenvergoeding enzo

• gerard

Tot enige tijd geleden bij de zich zelf de grootste rijschool van Gelderland gewerkt. Alle in vaste dienst werkende instructeurs verdienen hier ongeacht hun leeftijd ongeveer 10,50 euro per uur. Ook mensen van boven de 60. Loon aanpassing aan indexcijfer is hier onbekend.Dus NIEMAND krijgt ook maar enige jaarlijkse loonsverhoging. Terwijl alle instructeurs vakmensen zijn. Bedenk je dus goed voordat je hier gaat werken.

• Sander

Wat voor opleiding(en) heb je nodig om auto rij instructeur te worden?

• B.G van Stiphout

Mensen die zo'n reactie geven zijn waarschijnlijk heel naiëf en hebben weinig realiteitszin. In ieder geval weten ze niet waarover ze het hebben.

met vr. gr.

• Salem

Wil je rijinstructeur worden, moet je minimaal mavo diploma hebben, moet goed nederlands kunnen spreken, moet je een vermogen 5000 (euro) hebben om te inversteren, en moet je gedult hebben.

Daarbij komt ook nog de vruchten die je hier van kunt plukken na het positief afnemen van zo een cursus, taalvaardig wordt je beter, lesgeven is geen enkel probleem meer, en elke vorm van mensen kennis wordt jou duidelijk.

Rij instructeur wordt je niet zomaar!

bedenk ook dat wil je in loon dienst gaan, dan is het beter om eerst een rijschool te zoeken die zelf voor de kosten wil opdraaien. OM goed te kunnen verdienen aan een rijschool moet je gwn je eigen rijschool beginnen. 35 euro per uur, minus kosten en belasting, en daar houd je ( meer dan wat sommige zeggen 10,60 ofzo is een salaris dat je krijgt in de schoonmaak wereld en je hebt dan nog je 5000 euro in je zak). Dus begin je aan de opleiding, doe het dan goed en start je eigen zaak!

• Eddy

Hallo,

Het leek mij ook een mooie job; rijinstructeur.

Dacht dat ik er met een investering van 10.000 Euro er wel was.

Dat ga je tegenwoordig niet meer snel redden, al helemaal niet meer met dat hele stage gedoe en bij de bekende rijinstructeurs opleidingen.

Ik heb wel les gehad van één van de bekendere rijinstructeurs opleidingen (in het midden van het land), vrolijk wordt je daar niet van.

Ze zwaaien met vodjes met hoge slagingspercentages, maar daar zit een trucje achter.

De rijinstructeur scholen investeren heel veel in het opleiden op het theoretische vlak en laten daarna de kwaliteit vallen.

Zo waren we in onze klas met 20 leerlingen, op het theoretische vlak 19 geslaagden bij de eerste poging.

Bij het praktijkexamen stortte dat ineen tot 6 geslaagden, de rest kon op voor een tweede maal met de bijkomend kosten (500 Euro ben je dan zo weer verder).

Als je dan op zoek gaat naar een stage wordt het niet veel beter, veel rijscholen zitten echt niet te wachten op een stagiaire en daar zit je dan met je opleidinkje van 10 mille +.

Je moet dan wel binnen een jaartje alles voor elkaar hebben, anders vervallen weer al je examens.

Je moet het vak wel heel erg leuk vinden, al helemaal aangezien een salaris van 1600 Bruto, 1700 Bruto als je ook motor hebt (nog eens 5 mille erbij) bij let wel een volle 40+ werkweek.

Geloof dus aub niet de rijinstructeurs opleiding branche die door hun geldzucht mede geholpen hebben met dat hele stage geneuzel (immers de enige die daar veel rijker van worden zijn hun zelf).

Mijn advies, wat ik kan geven, accepteer de hele slecht financiële werkomgeving (echt er zijn banen waar je zo 700 Euro per maand meer verdient, zonder zulke hoge investeringen).

Ga op zoek naar een rijschool die jou in het traject wil begeleiden dan is er een kans op een leuke baan en controle over de cursus uitgaven.

Zolang je die steun niet hebt, is het volgen van een dergelijk ongelofelijke dure cursus pure geld verkwisting.

Met een goede rijschool heb je zelfs de rijinstructeurs scholen helemaal niet nodig.

Met een goed theorie boek kom je een eind en de meeste rijscholen hebben op het gebied meer mogelijkheden met het praktijk opleiden dan de rijinstructeurs opleidingen zelf.

Je hoeft immers alleen maar de examens te halen en voor de rest ben je dus afhankelijk van een goede rijschool.

Nog één dingetje wat ze je graag willen doen geloven, bij een rijinstructeurs opleiding, ook al ben je de beste instructeur van Nederland, je kunt geen examinator (2800 Euro Bruto) bij het CBR worden, zonder een volledige HBO opleiding.

Meteen kun je daar aan herleiden hoe het CBR eigenlijk over de rijinstructeur opleidingen denkt.

Succes …

• Bert

hallo allemaal.

Na 8 maanden opleiding klaar met A en B ik verdiende toen 1750 bruto, nu 3 jaar later en nu heb ik ook nog B-E en C / C-E ik geef techniek enz enz … verdien ik meer dan ik krijg……. …… nu krijg ik 1943 bruto per maand voor 36 uur, overuren kennen ze niet ook zaterdag uren niet, alles gewoon 100% geen 130 of 150%…. je doet het omdat je het leuk vind en zeker niet om rijk van te worden. Dus als je er aan begint, kijk goed rond vraag naar de voorwaarden, en zet je afspraken …. zwart op wit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes

sterkte, met het zoeken van een fijne werkgever,

• piet46

Ik heb een kennis stond eerst aan een bezinepomp die ging op de fles is naar het CBR gegaan door zijn leeftyd en kon daar beginnen heeft alles doorlopen en verdient nu als EXAMINATOR CBR nog minder dan aan de pomp,

dus het is allemaal geen vetpot,

Ik verwacht gewoon waar je trek in hebt maar in geen hondenbaan want dat is het gewoon de goede daar buiten,

ik rij ook nog 60-70000 km per jaar en kom wat tegen op de weg,

lijkt engeland wel links rijden en als je niet harder wil dan 100 of 120 wij hebben in nederland ook nog rechtse banen die zijn ook betaald door de wegen belasting,

mischien dat ze daarom zo weinig verdienen,omdat ze de rechtse baan niet kenne, en niet doorgeven dat ze vlot moeten inhalen en dan weer naar de rechtse baan moeten ook in de stad en niet5 km voorsorteren voor linksaf te slaan

ben 64 jaar en echt heel veel ervaring,

groetjes piet.

• Gino

Besteed maar wat meer tijd aan je Nederlandse taal voordat je je in een topic mengt Piet 46

Als je als rijinstructeur een beetje goed wilt verdienen dan zal je toch echt meer als 40 uur moeten gaan werken.

Ikzelf werkte 5 dagen in de week van 8.00 tot 21.00 en kwam net aan de €1500,00.

Had wel het geluk dat ik mijn CE gratis heb kunnen halen.