De politie staakt zo her en der in het land voor een beter salaris maar ik ben eigenlijk wel beniewd wat de “gewone” politieman of vrouw aan salaris ontvangt.
Ik bedoel hier de polieman of vrouw die het werk op straat doet.
Erik
Dit is een tactische zet van de bond om te laten zien hoe slecht een agent het heeft.
Ik zal een ander voorbeeld geven. Diverse oud-collega's van mij zijn overgestapt naar de politie.
Leeftijd: 25 jaar
Brutoloon: 2465 euro per maand (36-urige werkweek)
Hierbij komt nog reiskostenvergoeding + onregelmatigheidstoeslag. Mijn collega's zijn aangenomen voor de opleiding tot hoofdagent. Zij hebben een aantal vrijstellingen gekregen. Hierdoor duurt de opleiding ongeveer 2,5 jaar.
Is dit een slecht salaris, ik dacht het niet hoor. Maarja dat is mijn mening.
Mijn oud-collega's waren werkzaam bij de Kmar. Tja, jij zit in schaal 7 en trede 5, mijn collega's stapten over naar schaal 7 trede 9. Dat is gewoon een kwestie van onderhandelen en van vraag en aanbod. Daarnaast ben jij op relatief late leeftijd pas bij de politie gekomen.
Ik ben van mening dat de salaristabellen in orde zijn voor een niveau 4 opleiding.
'een' politieman/vrouw? er zijn gradaties van nagenoeg ongeschoold tot hoog geschoold
schaal 4. flitser, arrestantenverzorger.
schaal 5. surveillant, servicemedewerker.
schaal 6. agent
schaal 7. hoofdagent
schaal 8. brigadier
schaal 9. inspecteur
schaal 10. inspecteur chef kleine afdeling
schaal 11. hoofdinspecteur
vanaf schaal 12 en hoger afdelingchefs, commissarissen, enz. En de hoofdcommissaris schaal 18.
Ik werk ruim 3,5 jaar bij de rijksoverheid en sta te kijken wat een agent hoofagent vediend!! ik ben beveiligingsbeambte in schaal 4 met een toelage naar schaal 5 en zit netto kaal salaris op 1585 euro en daar komt een netto onregelmatigheid over van gemiddeld 300 per maand. En dit voor 36 uur per week! ik heb nog nooit netto onder de 1850 euro gezeten. Het jaar 2007 zat ik gemiddeld incl de laatste 3 maanden wat overwerk , geeneens veel op netto 2025 euro salaris, exclusief 13e maand. Zucht ik heb met jullie te doen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?