loon bevriezen

• Rebecca

Het bruto salaris mag nooit verlaagd worden, ook al kom je in een lagere functiegroep ten gevolge van deze functiewaardering.

Wanneer een medewerker wordt ingedeeld in een lagere salarisgroep wordt hij/zij ingedeeld in de salarisgroep die bij zijn/haar indeling past, zodanig dat zijn/haar salaris gelijk is aan het huidige salaris.

Een andere mogelijkheid is dat wanneer het salaris lager uitvalt wordt het verschil uitbetaald in de vorm van een persoonlijke toeslag. Door deze persoonlijke toeslag is het mogelijk dat je loon dus een aantal jaren wordt bevroren, m.a.w. geen opslag.

Naar beneden kun je wettelijke gezien dus nooit, je kunt echter wel een aantal jaren op hetzelfde niveau blijven staan.

• Naomi

Jammer, maar dit is mijn laatste opmerking over dit onderwerp.

Maak het toch echt mee hoor en het is gewoon toegestaan.

• Anton

Hallo

Donderdag het gesprek gehad met P&O

Het is allemaal anders gelopen dan dat we dachten.

Ik heb wel een functie aangeboden gekregen in lagere schaal maar ik blijf in huidige schaal en krijg gewoon mijn periodiek met uitloop.

Ik ga dus werk doen wat eigenlijk in een lagere schaal beloond wordt maar waar ik wel in mijn huidige schaal voor wordt uitbetaald.

Niets mis mee dus.

Bedankt voor jullie reactie.

Oja en ik heb gelijk na gevraagd of ze mij terug mochten plaatsen. NEE dat mogen ze niet ook al zou ik toilet schoonmaker worden dan zouden ze mij toch moeten blijven betalen met wat ik nu verdien. Alleen dan met een persoonlijke toeslag.

het gebeurd wel bij bedrijven maar wettelijk mag het niet. Er zijn altijd medewerkers die het wel accepteren.

Het mag wel als ik zelf naar een functie solliciteer en die is lager dan mogen ze mij terug plaatsen.